laturin sisempi hihna hajos , OG900 16V
laturin sisempi hihna hajos , OG900 16V
laturin sisempi hihna hajos lomareissulla, en kyllä huomannut ajossa mitään.
startatessa vinkui vain niin vietävästi, aattelin jotta painelaakeri se vaan siellä iloisesti laulelee.
yli 500 kilsaa vetelin yhdellä. himassa tuurilla hokasin jotta mitens toi toinen ura on ihan tyhjä, siellähän ne repaleet alakerrassa. tehostimen remmikin oli taistelussa kääntynyt selälleen, vaan hyvin pelitti.
On se hjuva juu ku tos saappaas on 2 remmii, ei tarttenu alkaa eukolta repiin sukkahousuja jalasta motarilla.
olis voinu päästä lööppeihin.
Ny sit vaan askarruttaa, jotta miks juuri sisempi, sikskö kun puslat päästää ton ulomman remmin helpommalla. eli jos hihnoissa hokaa pituuseroa niin lyhyempi sitten ulommaksi. Pitäis kait noiden enempi kestää kuin arviolta 40t.
Kivaa selänvenytys/- rentoutus-sessiota tiedossa.
Kallis olis toikin remmi laitattaa korjaamolla, varmana pari timmee duunii ( on toi AC: n remmikin edessä) , ja vielä kalliimpi jos olis jääny taipaleelle.
startatessa vinkui vain niin vietävästi, aattelin jotta painelaakeri se vaan siellä iloisesti laulelee.
yli 500 kilsaa vetelin yhdellä. himassa tuurilla hokasin jotta mitens toi toinen ura on ihan tyhjä, siellähän ne repaleet alakerrassa. tehostimen remmikin oli taistelussa kääntynyt selälleen, vaan hyvin pelitti.
On se hjuva juu ku tos saappaas on 2 remmii, ei tarttenu alkaa eukolta repiin sukkahousuja jalasta motarilla.
olis voinu päästä lööppeihin.
Ny sit vaan askarruttaa, jotta miks juuri sisempi, sikskö kun puslat päästää ton ulomman remmin helpommalla. eli jos hihnoissa hokaa pituuseroa niin lyhyempi sitten ulommaksi. Pitäis kait noiden enempi kestää kuin arviolta 40t.
Kivaa selänvenytys/- rentoutus-sessiota tiedossa.
Kallis olis toikin remmi laitattaa korjaamolla, varmana pari timmee duunii ( on toi AC: n remmikin edessä) , ja vielä kalliimpi jos olis jääny taipaleelle.
niin se on
Kaverini soitti kerran perään kun niiden pihalle oli jääny remmi. Kerroin, et ei haittaa kun on saab..
Mites muuten on kun luulen, että eripituisia remmejä ei kai sais laittaa keskenään. Kerran kokeilin eikä toinen oikein kiristynyt. Siis ne oli merkintöjen mukaan saman pituisia mutta eri painosta joten pituus eroa oli joitain millejä. Sen jälkeen oon aina tarkistanut myös, että kaikki muut numerot täsmää, eikä pelkkä pituus koodi
Mites muuten on kun luulen, että eripituisia remmejä ei kai sais laittaa keskenään. Kerran kokeilin eikä toinen oikein kiristynyt. Siis ne oli merkintöjen mukaan saman pituisia mutta eri painosta joten pituus eroa oli joitain millejä. Sen jälkeen oon aina tarkistanut myös, että kaikki muut numerot täsmää, eikä pelkkä pituus koodi
Re: niin se on
Eero kirjoitti:Kaverini soitti kerran perään kun niiden pihalle oli jääny remmi. Kerroin, et ei haittaa kun on saab...

Jotenkin vaan veti tuo lausahdus naaman virneeseen. Jatkakaa, olkaa hyvä.
#2029 Kari Kutuniva
Ne laturin puslat on näköjään kulutustavaraa. Uutta puslaa vaan kehiin, jos toinen hihna löysällä. Motonetistä aikaan ostin uudet puslat, niin myyjä sanoi että yksi pusla. Mie: eikä kun kaksi. Sit se selitti, että muut on ostanu aina vaan yhden. Mie siihen, että siinä on kaks puslaa, eli kaksikappaletta kiitos. Silti vielä selitteli, että yleensä tyypit on ostaneet yhden kerrallaan. Just joo...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jopas on remmeistä juttua. No, tänään vaihdoin tehostimeen uuden ja vanhassa luki Saab ja perässä osanumero. Ei ollu läheskään niin huonossa kunnossa kuin laturin/vesipumpun.
Nyt on muutenkin paljon uutta osaa ja huolto-osaa, että kyllä kelpaa.
Nyt on muutenkin paljon uutta osaa ja huolto-osaa, että kyllä kelpaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: laturin sisempi hihna hajos , OG900 16V
Itellä toi sama. Näkee silmällä kun laturi on vinossa. Se pultti, jossa noi puslat on: onko se muilla ollut kuinka tiukassa? Itse väänsin räikällä ja lenkkiavaimella ns. niin paljon kuin käsistä lähti, eikä auennut.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Olisko lukitteen kera laitettu kiinni? Iskuja peliin, jos ei muuten aukea. Laita toisesta päästä ruuvipenkkiin ja mutteriin lenkkiavain jota lyöt kumi- massa, tai puunuijalla. Vaihtoehto B on tietysti pulttimopo, jos sellainen sattuu lemaan. (Niin, laturihan irroitetaan siten, että ne kuusiokoloruuvit kierretään irti, jotta laturi lähtee sen lohkoon tulevan kannattimen kera pois.)
Porukoiden 900S:ssä on ollut laturirempan jälkeen ongelmaa, kun se mutteri ei pysy enää kiinni. Jos vielä kerran aukeaa, niin pitää laittaa lukitetta...
Porukoiden 900S:ssä on ollut laturirempan jälkeen ongelmaa, kun se mutteri ei pysy enää kiinni. Jos vielä kerran aukeaa, niin pitää laittaa lukitetta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pitäisiköhän nylock-mutteri tuossa? Hihnan kiristyksen lukitsevaan mutteriin käy 16mm avain, mutta on normi M10-kierre. Olisiko sama myös tuossa ruuvissa, johon ne puslat tulee? Siihenhän käy myös 16:n avain.Mertmi kirjoitti:Olisko lukitteen kera laitettu kiinni? Iskuja peliin, jos ei muuten aukea. Laita toisesta päästä ruuvipenkkiin ja mutteriin lenkkiavain jota lyöt kumi- massa, tai puunuijalla. Vaihtoehto B on tietysti pulttimopo, jos sellainen sattuu lemaan. (Niin, laturihan irroitetaan siten, että ne kuusiokoloruuvit kierretään irti, jotta laturi lähtee sen lohkoon tulevan kannattimen kera pois.)
Porukoiden 900S:ssä on ollut laturirempan jälkeen ongelmaa, kun se mutteri ei pysy enää kiinni. Jos vielä kerran aukeaa, niin pitää laittaa lukitetta...
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Avainväleistä on paha puhua. Itellä on kiristimen mutteri muistaakseni 13mm kannalla ja laturin pultti/mutteri muistaakseni 17mm kannalla. Nylock on toki hyvä ratkaisu ja jos ei tosiaan rupee pysymään kireellä, niin Locktite-ruuvilukitetta peliin.
OT:alkoipa muuten asunnon ovien kahvojen ruuvitkin pysymään kireellä, kun laitoin tipat ruuvilukitetta kierteisiin. Meinas mennä hermot, kun niitä sai kiriä vähän päästään.
OT:alkoipa muuten asunnon ovien kahvojen ruuvitkin pysymään kireellä, kun laitoin tipat ruuvilukitetta kierteisiin. Meinas mennä hermot, kun niitä sai kiriä vähän päästään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01