laturin sisempi hihna hajos , OG900 16V

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

laturin sisempi hihna hajos , OG900 16V

Viesti Kirjoittaja stara »

laturin sisempi hihna hajos lomareissulla, en kyllä huomannut ajossa mitään.
startatessa vinkui vain niin vietävästi, aattelin jotta painelaakeri se vaan siellä iloisesti laulelee.
yli 500 kilsaa vetelin yhdellä. himassa tuurilla hokasin jotta mitens toi toinen ura on ihan tyhjä, siellähän ne repaleet alakerrassa. tehostimen remmikin oli taistelussa kääntynyt selälleen, vaan hyvin pelitti.
On se hjuva juu ku tos saappaas on 2 remmii, ei tarttenu alkaa eukolta repiin sukkahousuja jalasta motarilla.
olis voinu päästä lööppeihin.

Ny sit vaan askarruttaa, jotta miks juuri sisempi, sikskö kun puslat päästää ton ulomman remmin helpommalla. eli jos hihnoissa hokaa pituuseroa niin lyhyempi sitten ulommaksi. Pitäis kait noiden enempi kestää kuin arviolta 40t.
Kivaa selänvenytys/- rentoutus-sessiota tiedossa.
Kallis olis toikin remmi laitattaa korjaamolla, varmana pari timmee duunii ( on toi AC: n remmikin edessä) , ja vielä kalliimpi jos olis jääny taipaleelle.
d-sign
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 23:29
Viesti:

Viesti Kirjoittaja d-sign »

mulla oli 300tkm ajetussa og:ssa alkuperäset hihnat 8O , mutta oli ne sen näkösetkin. Hjyvin pelitti, mutta vaihdoin kuiteski :wink:
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

niin se on

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kaverini soitti kerran perään kun niiden pihalle oli jääny remmi. Kerroin, et ei haittaa kun on saab..

Mites muuten on kun luulen, että eripituisia remmejä ei kai sais laittaa keskenään. Kerran kokeilin eikä toinen oikein kiristynyt. Siis ne oli merkintöjen mukaan saman pituisia mutta eri painosta joten pituus eroa oli joitain millejä. Sen jälkeen oon aina tarkistanut myös, että kaikki muut numerot täsmää, eikä pelkkä pituus koodi
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: niin se on

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Eero kirjoitti:Kaverini soitti kerran perään kun niiden pihalle oli jääny remmi. Kerroin, et ei haittaa kun on saab...
:D

Jotenkin vaan veti tuo lausahdus naaman virneeseen. Jatkakaa, olkaa hyvä.
#2029 Kari Kutuniva
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ne laturin puslat on näköjään kulutustavaraa. Uutta puslaa vaan kehiin, jos toinen hihna löysällä. Motonetistä aikaan ostin uudet puslat, niin myyjä sanoi että yksi pusla. Mie: eikä kun kaksi. Sit se selitti, että muut on ostanu aina vaan yhden. Mie siihen, että siinä on kaks puslaa, eli kaksikappaletta kiitos. Silti vielä selitteli, että yleensä tyypit on ostaneet yhden kerrallaan. Just joo...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jopas on remmeistä juttua. No, tänään vaihdoin tehostimeen uuden ja vanhassa luki Saab ja perässä osanumero. Ei ollu läheskään niin huonossa kunnossa kuin laturin/vesipumpun.

Nyt on muutenkin paljon uutta osaa ja huolto-osaa, että kyllä kelpaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

on aika piukassa paikassa ne remmit kun on ac, mulla ainakin tarvi hiukan konetta nostaa tunkilla että sai remmit vaihdettua!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: laturin sisempi hihna hajos , OG900 16V

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Itellä toi sama. Näkee silmällä kun laturi on vinossa. Se pultti, jossa noi puslat on: onko se muilla ollut kuinka tiukassa? Itse väänsin räikällä ja lenkkiavaimella ns. niin paljon kuin käsistä lähti, eikä auennut.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Olisko lukitteen kera laitettu kiinni? Iskuja peliin, jos ei muuten aukea. Laita toisesta päästä ruuvipenkkiin ja mutteriin lenkkiavain jota lyöt kumi- massa, tai puunuijalla. Vaihtoehto B on tietysti pulttimopo, jos sellainen sattuu lemaan. (Niin, laturihan irroitetaan siten, että ne kuusiokoloruuvit kierretään irti, jotta laturi lähtee sen lohkoon tulevan kannattimen kera pois.)

Porukoiden 900S:ssä on ollut laturirempan jälkeen ongelmaa, kun se mutteri ei pysy enää kiinni. Jos vielä kerran aukeaa, niin pitää laittaa lukitetta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Mertmi kirjoitti:Olisko lukitteen kera laitettu kiinni? Iskuja peliin, jos ei muuten aukea. Laita toisesta päästä ruuvipenkkiin ja mutteriin lenkkiavain jota lyöt kumi- massa, tai puunuijalla. Vaihtoehto B on tietysti pulttimopo, jos sellainen sattuu lemaan. (Niin, laturihan irroitetaan siten, että ne kuusiokoloruuvit kierretään irti, jotta laturi lähtee sen lohkoon tulevan kannattimen kera pois.)

Porukoiden 900S:ssä on ollut laturirempan jälkeen ongelmaa, kun se mutteri ei pysy enää kiinni. Jos vielä kerran aukeaa, niin pitää laittaa lukitetta...
Pitäisiköhän nylock-mutteri tuossa? Hihnan kiristyksen lukitsevaan mutteriin käy 16mm avain, mutta on normi M10-kierre. Olisiko sama myös tuossa ruuvissa, johon ne puslat tulee? Siihenhän käy myös 16:n avain.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Avainväleistä on paha puhua. Itellä on kiristimen mutteri muistaakseni 13mm kannalla ja laturin pultti/mutteri muistaakseni 17mm kannalla. Nylock on toki hyvä ratkaisu ja jos ei tosiaan rupee pysymään kireellä, niin Locktite-ruuvilukitetta peliin.

OT:alkoipa muuten asunnon ovien kahvojen ruuvitkin pysymään kireellä, kun laitoin tipat ruuvilukitetta kierteisiin. Meinas mennä hermot, kun niitä sai kiriä vähän päästään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin