Tehostimen remmi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Tehostimen remmi

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Mikäs se mitta olikaan laitoin omaani tehostetun ohjauksen og 900 8v
ja minkäs pyörien kautta se kulkee ei ole muistikuvaa, tai jos jollain on
kuvaa niin saan itse sitä pällisteltyä
Ari 1622
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tehostimen hihna kulkee vain kampiakselin hihnapyörän (ja tietysti tehostimen pumpun) kautta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

AVX10x1175 on muistin mukaan 8-tappisissa tehostimessa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos pumpun hihnapyörässä on kolme reikää, niin toi 1175 on lyhyt. Ilmeisesti se sileä pyörä on pienempi halkaisijaltaan ja siihen tuo lyhempi on tarkoitettu.
Tässä kuvassa näkyy tilanne reijitetyn pyörän kera. Hihnan laittaminen paikalleen on yhtä tuskaa, kun pumpun joutuu löysyttämään kiinnikkeistään. täyttökorkki nojaa venttiilikoppaan, kun hihna on laitettu paikalleen. Hihnan numero muuten lukee tuolla (ostettu motonetistä).

Sileeseen siis toi 1175 ja reijälliseen pitää etsiä pidempi. Näin on minun veikkaus.


Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Laitoin just tuon 1175 remmin tehostimelle, pumpun pyörässä on ne reiät. Sopi vallan mainiosti paikalleen ja pumppu on irti venakopasta. Remmi oli joku Contitech tjsp.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aika jännä juttu. Onkohan tuossa mun hihnassa valmistusvika? :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuli tsiikailtua varaosaliikkeessä eri remmi vaihtoehtoja ja niitä oli AVX10x825, x1175, x 1185 ja x 1200. Se sitten, että mikä moottori autossa on ja millä pumpulla. Ja ei se varaosaliikkeen luettelokaan pitänyt paikkaansa, kun tarjosi minun autoon 1175 pitkää ja siihen tuo 825 on sopiva :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Myös minulle tarjottiin kolmea eri mittaista hihnaa katalogin mukaan :?
Tuo 1185 voisi olla aika passeli, jos hakee vakiosta hiukan pidempää. Ilmeisesti remmin mitta vaihtelee valmistajien välillä, vaikka näin ei tietenkään pitäisi olla.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin