öljynkulutus 900 vm 1995
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
öljynkulutus 900 vm 1995
autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.
Re: öljynkulutus 900 vm 1995
Ootko katsonut mahd. vuotokohtia koneen alta? Mulla NG vuotaa kuskinpuoleta alhaalta, joka tod. näk. viittaa hajonneeseen stefaan. Toistaiseksi vuoto on niin vähäistä, että ei maahan jää jälkiä, mutta ajettaessa, kun on paineet koneessa, niin tihkuu öljyä.samppa1976 kirjoitti:autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.
Palstalla ehdotettiin venttiilivarsien kumeja, mutta luulis että kone savuttaisi silloin esim. käynnistyksen yhteydessä?! Tietty myös jäähdytinneste kannattaa tarkistaa, onko joukkoon tullut öljyä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
öljynkulutus 900 vm 1995
huomasin et mehii kannenvälistä jotain mössöä. mut kuskinpuolelta ei näy mitään mut jakopään alapuoli on mehiny kans mut ei jää maahan mitään jälkiä ja tuo jäähdytys nestekkään ei oo vajunu. rupee huumori loppumaan 

Re: öljynkulutus 900 vm 1995
Katos tuleeko käynnistettäessä putkesta pilvi sinistä savua vaikka auton seistyä yön yli tai muuten pidemmän aikaa seisomisen jälkeen...samppa1976 kirjoitti:huomasin et mehii kannenvälistä jotain mössöä. mut kuskinpuolelta ei näy mitään mut jakopään alapuoli on mehiny kans mut ei jää maahan mitään jälkiä ja tuo jäähdytys nestekkään ei oo vajunu. rupee huumori loppumaan
Viimeksi muokannut NG900T, Ti Elo 02, 2005 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: öljynkulutus 900 vm 1995
Tarkastitko öljyn määrän kun hait auton liikkeestä? Ja paljonko on aikaa edellisestä öljyn vaihdosta? Meinaan vaan, että usein saattaa edellinen omistaja ajaa autolla niin että seuraava huolto pitäisi suorittaa ja jos nyt sitten reilusti yli 20 000 km päästelee samoilla öljyillä, eikä lisää ollenkaan, niin alkaa kone olemaan aika kuiva. NG:n ja tai olla OG:n ongelma on että kone tihkuttaa öljyä päistä. Tietty kannen tiivistekkin on saattanut mennä. Öljytikun ylä ja alarajan väli on kuitenkin reilusti yli litra (joku varmaan tietää tarkemman luvun) ja jos tuo valuu 2000km matkalla kannen välistä, niin kyllä siitten moottoritila jo "lainehtii" öjlystä.samppa1976 kirjoitti:huomasin et mehii kannenvälistä jotain mössöä. mut kuskinpuolelta ei näy mitään mut jakopään alapuoli on mehiny kans mut ei jää maahan mitään jälkiä ja tuo jäähdytys nestekkään ei oo vajunu. rupee huumori loppumaan
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
sitä mää vähän pelkäsin menee kansipahvi siinä samalla ja tietysti rahat ku ei itse osaa hommaa tehä.NG900T kirjoitti:Joo sitten vaan venttiilivarren kumit vaihtoon.samppa1976 kirjoitti:näyttää pölläyttävän ku seisoo jonkin aikaa. ja itse vaihdoin öljyt 2000km sitten ja tarkistin et ylärajassa on ja nyt tänään katoin et tikun alarajan alapuolella ollaan

täytyy huomenna soittaa kyseiseen autoliikkeeseen josta ostin et tulevatko yhtään vastaan rempassa


Re: öljynkulutus 900 vm 1995
Minulla on myös -95 vuosimallinen 900s 2.0 ja sama ongelma. Auto on parasta aikaa korjaamolla kansiremppaa varten. Vaihtavat ainakin ne venttiilinvarren kumit ja kansi oikaistaan koneistamolla. Auto on ajettu alle 210000 km ja öljyn kulutus oli varmaan se 1/2 litraa/1000 km. Kylmänä käynnistäessä tupsautti hieman savua, mutta lämpimänä ei savuttanut. Katalysaattori kuulema polttaa sen niin, ettei savuta lämpimänä vaikka syö öljyä.samppa1976 kirjoitti:autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.

Mistä on hyvät autot tehty? S:stä, a:sta, a:sta ja b:stä. Niistä on hyvät autot tehty.
Varmistappa korjaamon pojilta asia että liimaavat uudet kumit paikalleen. Muuten turhaa työtä. piste.
Isäukon i16v saabiin entinen omistaja vaihdattanut kumit muutama kymppitonni sitten ja nytsaa tehdä homman uusiksi. Korjaamoita ja korjaamoita
Isäukon i16v saabiin entinen omistaja vaihdattanut kumit muutama kymppitonni sitten ja nytsaa tehdä homman uusiksi. Korjaamoita ja korjaamoita
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
Re: öljynkulutus 900 vm 1995
mulla auto menee ens maanantaina kansiremppaan vaihtaavat venttiilivarren kumit ja lupasvat liimata ne hinta arvio 700 euroaruusju27 kirjoitti:Minulla on myös -95 vuosimallinen 900s 2.0 ja sama ongelma. Auto on parasta aikaa korjaamolla kansiremppaa varten. Vaihtavat ainakin ne venttiilinvarren kumit ja kansi oikaistaan koneistamolla. Auto on ajettu alle 210000 km ja öljyn kulutus oli varmaan se 1/2 litraa/1000 km. Kylmänä käynnistäessä tupsautti hieman savua, mutta lämpimänä ei savuttanut. Katalysaattori kuulema polttaa sen niin, ettei savuta lämpimänä vaikka syö öljyä.samppa1976 kirjoitti:autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.

paikallisessa saab korjaamossa 1600egeä

Sain tänään auton korjaamolta. Kustannus oli n. 630 euroa, kun kansi irroitettiin, oikaistiin ja venttiilinvarren kumit vaihdettiin (on liimattu). Lisäksi hintaan kuuluu uudet kannen tiivisteet, uudet sytytystulpat, uudet öljyt, uudet nesteet ja uusi termostaatti. Työn teki Saabiin erikoistunut korjaamo Joensuussa (ei virallinen merkkikorjaamo). Pidin hintaa kohtuullisena, koska kaikki maksaa.
Mistä on hyvät autot tehty? S:stä, a:sta, a:sta ja b:stä. Niistä on hyvät autot tehty.
Pitäisin itsekin hintaa ihan kohtuullisena, toki olisin henk.koht. toivonut että venttiilit olisi hiottu samalla kerralla, olisi ollut pieni homma, maks. 1-1.5:n tunnin llisäaskutus. Mutta jos ohivuotoa ei ole paljoa niin miksei ajele noinkin, pääasia että sait auton kuntoon, eikä korjaamo veloittanut mielestäni liikoja.ruusju27 kirjoitti:Sain tänään auton korjaamolta. Kustannus oli n. 630 euroa, kun kansi irroitettiin, oikaistiin ja venttiilinvarren kumit vaihdettiin (on liimattu). Lisäksi hintaan kuuluu uudet kannen tiivisteet, uudet sytytystulpat, uudet öljyt, uudet nesteet ja uusi termostaatti. Työn teki Saabiin erikoistunut korjaamo Joensuussa (ei virallinen merkkikorjaamo). Pidin hintaa kohtuullisena, koska kaikki maksaa.
Toivottavasti nyt pelaa asianmukaisesti!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98