öljynkulutus 900 vm 1995

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

öljynkulutus 900 vm 1995

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: öljynkulutus 900 vm 1995

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

samppa1976 kirjoitti:autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.
Ootko katsonut mahd. vuotokohtia koneen alta? Mulla NG vuotaa kuskinpuoleta alhaalta, joka tod. näk. viittaa hajonneeseen stefaan. Toistaiseksi vuoto on niin vähäistä, että ei maahan jää jälkiä, mutta ajettaessa, kun on paineet koneessa, niin tihkuu öljyä.
Palstalla ehdotettiin venttiilivarsien kumeja, mutta luulis että kone savuttaisi silloin esim. käynnistyksen yhteydessä?! Tietty myös jäähdytinneste kannattaa tarkistaa, onko joukkoon tullut öljyä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

öljynkulutus 900 vm 1995

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

huomasin et mehii kannenvälistä jotain mössöä. mut kuskinpuolelta ei näy mitään mut jakopään alapuoli on mehiny kans mut ei jää maahan mitään jälkiä ja tuo jäähdytys nestekkään ei oo vajunu. rupee huumori loppumaan :cry:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: öljynkulutus 900 vm 1995

Viesti Kirjoittaja NG900T »

samppa1976 kirjoitti:huomasin et mehii kannenvälistä jotain mössöä. mut kuskinpuolelta ei näy mitään mut jakopään alapuoli on mehiny kans mut ei jää maahan mitään jälkiä ja tuo jäähdytys nestekkään ei oo vajunu. rupee huumori loppumaan :cry:
Katos tuleeko käynnistettäessä putkesta pilvi sinistä savua vaikka auton seistyä yön yli tai muuten pidemmän aikaa seisomisen jälkeen...
Viimeksi muokannut NG900T, Ti Elo 02, 2005 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: öljynkulutus 900 vm 1995

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

samppa1976 kirjoitti:huomasin et mehii kannenvälistä jotain mössöä. mut kuskinpuolelta ei näy mitään mut jakopään alapuoli on mehiny kans mut ei jää maahan mitään jälkiä ja tuo jäähdytys nestekkään ei oo vajunu. rupee huumori loppumaan :cry:
Tarkastitko öljyn määrän kun hait auton liikkeestä? Ja paljonko on aikaa edellisestä öljyn vaihdosta? Meinaan vaan, että usein saattaa edellinen omistaja ajaa autolla niin että seuraava huolto pitäisi suorittaa ja jos nyt sitten reilusti yli 20 000 km päästelee samoilla öljyillä, eikä lisää ollenkaan, niin alkaa kone olemaan aika kuiva. NG:n ja tai olla OG:n ongelma on että kone tihkuttaa öljyä päistä. Tietty kannen tiivistekkin on saattanut mennä. Öljytikun ylä ja alarajan väli on kuitenkin reilusti yli litra (joku varmaan tietää tarkemman luvun) ja jos tuo valuu 2000km matkalla kannen välistä, niin kyllä siitten moottoritila jo "lainehtii" öjlystä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

näyttää pölläyttävän ku seisoo jonkin aikaa. ja itse vaihdoin öljyt 2000km sitten ja tarkistin et ylärajassa on ja nyt tänään katoin et tikun alarajan alapuolella ollaan :cry:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

samppa1976 kirjoitti:näyttää pölläyttävän ku seisoo jonkin aikaa. ja itse vaihdoin öljyt 2000km sitten ja tarkistin et ylärajassa on ja nyt tänään katoin et tikun alarajan alapuolella ollaan :cry:
Joo sitten vaan venttiilivarren kumit vaihtoon.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

NG900T kirjoitti:
samppa1976 kirjoitti:näyttää pölläyttävän ku seisoo jonkin aikaa. ja itse vaihdoin öljyt 2000km sitten ja tarkistin et ylärajassa on ja nyt tänään katoin et tikun alarajan alapuolella ollaan :cry:
Joo sitten vaan venttiilivarren kumit vaihtoon.
sitä mää vähän pelkäsin menee kansipahvi siinä samalla ja tietysti rahat ku ei itse osaa hommaa tehä. :cry:
täytyy huomenna soittaa kyseiseen autoliikkeeseen josta ostin et tulevatko yhtään vastaan rempassa :evil: :evil:
ruusju27
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2005 22:45
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: öljynkulutus 900 vm 1995

Viesti Kirjoittaja ruusju27 »

samppa1976 kirjoitti:autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.
Minulla on myös -95 vuosimallinen 900s 2.0 ja sama ongelma. Auto on parasta aikaa korjaamolla kansiremppaa varten. Vaihtavat ainakin ne venttiilinvarren kumit ja kansi oikaistaan koneistamolla. Auto on ajettu alle 210000 km ja öljyn kulutus oli varmaan se 1/2 litraa/1000 km. Kylmänä käynnistäessä tupsautti hieman savua, mutta lämpimänä ei savuttanut. Katalysaattori kuulema polttaa sen niin, ettei savuta lämpimänä vaikka syö öljyä. :)
Mistä on hyvät autot tehty? S:stä, a:sta, a:sta ja b:stä. Niistä on hyvät autot tehty.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Varmistappa korjaamon pojilta asia että liimaavat uudet kumit paikalleen. Muuten turhaa työtä. piste.
Isäukon i16v saabiin entinen omistaja vaihdattanut kumit muutama kymppitonni sitten ja nytsaa tehdä homman uusiksi. Korjaamoita ja korjaamoita
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jeps, kumeissa mitään vikaa vaan ongelmana noissa juuri se etteivät ne pysy tehtaan jäljiltä paikoillaan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Re: öljynkulutus 900 vm 1995

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

ruusju27 kirjoitti:
samppa1976 kirjoitti:autoni on kuluttanu öljyä 2000km sen verran ettei tikkus paljon öljyä näkyny eli oli alarajassa. autoni on siis vm 1995 2.0 se vapaastihengittävä.
ostin auton kuukausi sitten autoliikkeestä.
Minulla on myös -95 vuosimallinen 900s 2.0 ja sama ongelma. Auto on parasta aikaa korjaamolla kansiremppaa varten. Vaihtavat ainakin ne venttiilinvarren kumit ja kansi oikaistaan koneistamolla. Auto on ajettu alle 210000 km ja öljyn kulutus oli varmaan se 1/2 litraa/1000 km. Kylmänä käynnistäessä tupsautti hieman savua, mutta lämpimänä ei savuttanut. Katalysaattori kuulema polttaa sen niin, ettei savuta lämpimänä vaikka syö öljyä. :)
mulla auto menee ens maanantaina kansiremppaan vaihtaavat venttiilivarren kumit ja lupasvat liimata ne hinta arvio 700 euroa :cry:
paikallisessa saab korjaamossa 1600egeä :cry:
ruusju27
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2005 22:45
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja ruusju27 »

Sain tänään auton korjaamolta. Kustannus oli n. 630 euroa, kun kansi irroitettiin, oikaistiin ja venttiilinvarren kumit vaihdettiin (on liimattu). Lisäksi hintaan kuuluu uudet kannen tiivisteet, uudet sytytystulpat, uudet öljyt, uudet nesteet ja uusi termostaatti. Työn teki Saabiin erikoistunut korjaamo Joensuussa (ei virallinen merkkikorjaamo). Pidin hintaa kohtuullisena, koska kaikki maksaa.
Mistä on hyvät autot tehty? S:stä, a:sta, a:sta ja b:stä. Niistä on hyvät autot tehty.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ruusju27 kirjoitti:Sain tänään auton korjaamolta. Kustannus oli n. 630 euroa, kun kansi irroitettiin, oikaistiin ja venttiilinvarren kumit vaihdettiin (on liimattu). Lisäksi hintaan kuuluu uudet kannen tiivisteet, uudet sytytystulpat, uudet öljyt, uudet nesteet ja uusi termostaatti. Työn teki Saabiin erikoistunut korjaamo Joensuussa (ei virallinen merkkikorjaamo). Pidin hintaa kohtuullisena, koska kaikki maksaa.
Pitäisin itsekin hintaa ihan kohtuullisena, toki olisin henk.koht. toivonut että venttiilit olisi hiottu samalla kerralla, olisi ollut pieni homma, maks. 1-1.5:n tunnin llisäaskutus. Mutta jos ohivuotoa ei ole paljoa niin miksei ajele noinkin, pääasia että sait auton kuntoon, eikä korjaamo veloittanut mielestäni liikoja.
Toivottavasti nyt pelaa asianmukaisesti!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ruusju27
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2005 22:45
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja ruusju27 »

Ei ollut kuulema tarvista hioa venttiilejä muuten kuin pinnat on vain puhdistettu tahnan kanssa. Kansi oli ollut siis muuten ihan hyvässä kunnossa. Joo toivotaan tosiaan, että nyt loppui sellainen öljyn syönti.
Mistä on hyvät autot tehty? S:stä, a:sta, a:sta ja b:stä. Niistä on hyvät autot tehty.
Vastaa Viestiin