No ei tod tai ainakin sinkityt mutterit sun muut vastaavat osat riittää sinne 200C astimikkoimp kirjoitti:kestäisköhän sinkki spray?
Turbon/pakosarjan maalaus
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Herätetäänpä taas näitä vanhoja keskusteluja...
Elikkä pitäisi pakosarja saada siistiin kuosiin, kun saan osat tehtyä ja hitsattua kasaan että passaa tuohon T25:n ja moottorin väliin.
Kyseessä ei kylläkään ole Saabin pakosarja, mutta S:llä sekin alkaa.
Hyvissä ajoin kyselisin että millä kannattaisi maalata kun se hetki koittaa?
Tästä tökötistä oli keskustelua ja kiinnostus heräsi.
http://www.liberon.fi/grafiittitahna.htm
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä aineesta?
Elikkä pitäisi pakosarja saada siistiin kuosiin, kun saan osat tehtyä ja hitsattua kasaan että passaa tuohon T25:n ja moottorin väliin.
Kyseessä ei kylläkään ole Saabin pakosarja, mutta S:llä sekin alkaa.

Hyvissä ajoin kyselisin että millä kannattaisi maalata kun se hetki koittaa?
Tästä tökötistä oli keskustelua ja kiinnostus heräsi.
http://www.liberon.fi/grafiittitahna.htm
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä aineesta?

Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Black satin pitäis olla hyvä maali, vaikka on sillä toki hintaakin. Sillä ajattelin vetää oman orkkis pakosarjan.
http://www.roadmachine.fi/excoat.html
http://www.roadmachine.fi/excoat.html
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
jarrukenkä maali on aika tiukkaa tavaraa, se voisi hetken jopa pysyä turbossa kiinni, kannattaa ehdottomasti kokeilla ensin sitä.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Horna... Parasta mitä olen koittanut ja kestää ainakin minulla kun se lämmitetään vielä "käyttölämpötilaan" eli Turbo Saabeissa siis punaiseksi 

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Jossain oli myynnissä sprayta joka kesti jotain 900-950 lämpöjä, mutta tiedä sitte miten hyvää se ois kun ei ollut motipin tai vht:n.
Spinneri-lehdessä oli artikkeli kun tekivät sivuputket, Black satin pinnoitusta käyttivät sisempiin putkiin ja Cermakromea ulompiin.
Cermakrome kiillotetaan koneellisesti ja lopputulos muistuttaa kiillotettua alumiinia.
Spinneri-lehdessä oli artikkeli kun tekivät sivuputket, Black satin pinnoitusta käyttivät sisempiin putkiin ja Cermakromea ulompiin.
Cermakrome kiillotetaan koneellisesti ja lopputulos muistuttaa kiillotettua alumiinia.
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Vastoin aiempia kirjoittelujani voin todeta , että pitkässä juoksussa kaikki maalit ja pinnoitteet , joita olebn käyttänyt) hilseilee ja rapisee pois . Toiset aiemmin ja toiset myöhemmin.
Parhaimman lopputuloksen saa jos hioo ja kiilloittaa kohteen . Tosin lämpöä saanut kohdekkin muuttaa väriä ajan saatossa . Kumpi lienee helpompaa , maalaus vai uudellen kiilloitus.
Itse käytän esim. pakosarjassa Tikkurilan Thermal- maalia . Ko maalin joutuu maalaamaan 2 - 3 kertaa vuodessa . Maali on tosi helposti levittyvää ja aikaa menee n.5 min. - siinä syy maalin käyttöön.
Parhaimman lopputuloksen saa jos hioo ja kiilloittaa kohteen . Tosin lämpöä saanut kohdekkin muuttaa väriä ajan saatossa . Kumpi lienee helpompaa , maalaus vai uudellen kiilloitus.
Itse käytän esim. pakosarjassa Tikkurilan Thermal- maalia . Ko maalin joutuu maalaamaan 2 - 3 kertaa vuodessa . Maali on tosi helposti levittyvää ja aikaa menee n.5 min. - siinä syy maalin käyttöön.
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Taitaahan noita keraamisiapinnotteita olla mitkä saattavat pysyäkin pinnassa kovissakin lämpötiloissa...
Saab 9000 Aero -93
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 17:41
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Itsellä on kestänyt hyvin pakosarjassa GT-Maston merkkinen halpa spraymaali.
Hopean värinen kestää lämpöä hyvin eikä maksaa Robbarissa muistaakseni kuin
4-5 euroa purkki.
Pakopesässä kestää myös jos pesä on esim. lasikuulapuhallettu puhtaaksi.
Hopean värinen kestää lämpöä hyvin eikä maksaa Robbarissa muistaakseni kuin
4-5 euroa purkki.
Pakopesässä kestää myös jos pesä on esim. lasikuulapuhallettu puhtaaksi.
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Purkin kyljessä oli nimenomaan Celsiuksia...Mimmi kirjoitti:Kilikolipullojen kyljen ilmoitetut lämpötilat ovat Fahrenheitteja, ei Celsiuksia.liteFun kirjoitti:Jossain oli myynnissä sprayta joka kesti jotain 900-950 lämpöjä, mutta tiedä sitte miten hyvää se ois kun ei ollut motipin tai vht:n.
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Entä jos tekis jonku suojapellin siihen eteen. Ei kävis niin kuumana, ku ite pakosarja. Mielestäni on aika toivotonta saada maali pysymään sellaisen valuraudan pinnassa, joka käy välillä punahehkussa.
kuvassa hehkuu pakosarja
kuvassa hehkuu pakosarja
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Turbon/pakosarjan maalaus
Itse ajattelin testata tuota POR-15 "Factory Manifold Gray":ta, nähtäväksi jää tekeekö tuolla mitään.
Jotkut kilikalimaalitkin kestää kyllä ainakin punahehkuista hormia mutta irtoaa kuumana pienestäkin roiskeesta (kokemusta saunanhormista, kestää kiinni pitkiäkin aikoja jos ei heitä vettä päälle kuumana).
Jotkut kilikalimaalitkin kestää kyllä ainakin punahehkuista hormia mutta irtoaa kuumana pienestäkin roiskeesta (kokemusta saunanhormista, kestää kiinni pitkiäkin aikoja jos ei heitä vettä päälle kuumana).
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti