Kick Down vaijerista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Kick Down vaijerista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olisko jollakin laittaa kick down vaijerista kuvia tänne.
Lähinnä se kaasuläppään tuleva pää.
( n.3mm vahva 90 asteen kulmaan väännetty rauta tappi )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kelpaisiko tämä:
Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Hyvä kuva..mutta nyt tulee kysymys, mistä löydän tuon lätkän
mihin tuo vaijeri tulee kiinni tuohon kaasuläppään, sekä tuo vaijerin
kiinnike rauta johon tuo ulko vaippa on sidottu kahdella mutterilla kiinni.

Ongelma tuli kun ostin sen uuden vaihdelaatikon ja tässä laatikossa
on kuvan mukainen vaijeri, kun se entinen oli erinäköinen.
Tein ns.."pielavetisen" kiinnityksen.
Ja nyt vaijerin liikerata ei mielestäni ole ihan oikea.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Minulla vaijeri tulee horisontaalisessa kulmassa kaasuläppään, ei vertikaalisessa :o ,onko tuotaki sitten muutettu eri vuosimalleissa... :?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

9000cst kirjoitti:Minulla vaijeri tulee horisontaalisessa kulmassa kaasuläppään, ei vertikaalisessa :o ,onko tuotaki sitten muutettu eri vuosimalleissa... :?
Jos sinulla on TCS niin luultavasti sieltä sen pitäisikin tulla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9000CD23T kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Minulla vaijeri tulee horisontaalisessa kulmassa kaasuläppään, ei vertikaalisessa :o ,onko tuotaki sitten muutettu eri vuosimalleissa... :?
Jos sinulla on TCS niin luultavasti sieltä sen pitäisikin tulla.
No ei helvetissä ole :!:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Herätetään vanha juttu eloon.
Eli pystyssä tuo vaijeri on mullakin tuossa vm.97:ssa.
Eikä siinä ole mitään klunsseja välillä.
Säätökin suoritetaan mutteria löysäämällä ja kuorta liuuttamalla.
Vaan kun ymmärtäisi miten tuo oikein mitoitetaan. :oops:
Ja ei helvetissä ole TCS:ää vaan vaijeri bedaali.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Automaateissahan ei muuten ole TCS:ää, vaan ASR:ää.(ei käytä jarruja)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Samalla tavalla minullakin säädetään ja "mittaan" välin siitä puristetusta merkistä. Sen tiedän että liian kiriällä ei haittaa mutta liian löysällä voi laatikko mennä paskaksi pahimmassa tapauksessa. Itsellä on noin 10mm.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No nyt on pienien kokeilujen jälkeen hyvän makuinen. :)
Menee tasakaasulla nätisti ja hakee 70km/h vauhdista vielä kick-down:llia 2:sen ja rengas rupeaa valittamaan juuri sillei sopivasti. :D
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Kurko kirjoitti:No nyt on pienien kokeilujen jälkeen hyvän makuinen. :)
Menee tasakaasulla nätisti ja hakee 70km/h vauhdista vielä kick-down:llia 2:sen ja rengas rupeaa valittamaan juuri sillei sopivasti. :D
MIkäs kone sulla on ja onko vakio 8O ?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Kurko kirjoitti:No nyt on pienien kokeilujen jälkeen hyvän makuinen. :)
Menee tasakaasulla nätisti ja hakee 70km/h vauhdista vielä kick-down:llia 2:sen ja rengas rupeaa valittamaan juuri sillei sopivasti. :D
itellä hakee 80:stäkin vielä kakkosen helposti 8)
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kurko kirjoitti:No nyt on pienien kokeilujen jälkeen hyvän makuinen. :)
Menee tasakaasulla nätisti ja hakee 70km/h vauhdista vielä kick-down:llia 2:sen ja rengas rupeaa valittamaan juuri sillei sopivasti. :D
No minulla ei vetele sutia ollenkaan ykkösellä eikä kakkosella kuivalla asfaltilla 195 nakeilla 8O , mitähän stageja sulla on paikallaa... ?

2:n nasahtaa KD:lla vielä 90 vauhdissa mutta yli 100 menee vaan 3:n...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9000cst kirjoitti:
Kurko kirjoitti:No nyt on pienien kokeilujen jälkeen hyvän makuinen. :)
Menee tasakaasulla nätisti ja hakee 70km/h vauhdista vielä kick-down:llia 2:sen ja rengas rupeaa valittamaan juuri sillei sopivasti. :D
No minulla ei vetele sutia ollenkaan ykkösellä eikä kakkosella kuivalla asfaltilla 195 nakeilla 8O , mitähän stageja sulla on paikallaa... ?

2:n nasahtaa KD:lla vielä 90 vauhdissa mutta yli 100 menee vaan 3:n...
Toimii ihan samalla tavalla ja vaikka on pikkuisen ahtoja nostetty, niin ei 195 vielä valita :cry:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eipä tuo munkaan kulkine paikaltaan rupea tyhjää lyömään. :(

Lähtee paikaltaan, kuin lehmä makuultaan. :)

Vaan 30km/h tai 70km/h mittarissa ja lämä tiskiin, niin etukulmista kuuluu sellainen kiva narske/kitinä, kun tuo kumirinkula luistaa juuri sopivasti kuivalla asfaltilla. :) Ikäänkuin TCS:llä ajaisi, vaikkei sellaista tohon ikinä tulekkaan.

On se tomaatti vaan hyvä peli. :) Ei riko paikkoja edes noilla 1,5 paineilla. :D
Vastaa Viestiin