
Automaattivaihteisto
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Automaattivaihteisto
Äsken ihan ensimmäistä kertaa: lähdin liikennevaloista ja otti kierroksia muttei vetänyt. Katsoin onko
vaihde ollenkaan päällä. Olihan se. Ei ole koskaan ennen tätä tehnyt. Soittelin sille kaverille joka vaihtoi ne palautusjouset. Hän epäili, että akselitiiviste vuotaa, osiin ei mene juuri mitään mutta iso remppa, arviolta tonnin luokkaa. Onko vastaavia kokemuksia. Kilometrejähän on alle 160 000.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Automaattivaihteisto
Mmm...Palautusjouset? Tiedätkö tarkemmin mitkä jouset ja mistä? Varmaankin hydrauliikkayksiköstä kaksi isoa jousta.Peter Finn kirjoitti:Äsken ihan ensimmäistä kertaa: lähdin liikennevaloista ja otti kierroksia muttei vetänyt. Katsoin onkovaihde ollenkaan päällä. Olihan se. Ei ole koskaan ennen tätä tehnyt. Soittelin sille kaverille joka vaihtoi ne palautusjouset. Hän epäili, että akselitiiviste vuotaa, osiin ei mene juuri mitään mutta iso remppa, arviolta tonnin luokkaa. Onko vastaavia kokemuksia. Kilometrejähän on alle 160 000.
Mitäköhän akselitiivistettä kaveri meinasi? Keskipakosäätimen tiivisteitä?
Kuka kaveri sulla sen laatikon korjasi.
Eikö auto nyt ota vetoa päälle ollenkaan?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kannattaisipa ensimmäisenä tarkastaa onko laatikossa öljyä, jos ei ole niin mistä löytyy "roiskeet" vai löytyykö ollenkaan. Mikäli laatikosta häviää niin paljon öljyä ettei se toimi enää ollenkaan täytyy jäljet näkyä jossain.
Mikäli oljynpinta on normaalissa, taitaa tulla isompi remontti.
Mikäli oljynpinta on normaalissa, taitaa tulla isompi remontti.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä huomautus tuo öljymääräMacTurbo kirjoitti:Kannattaisipa ensimmäisenä tarkastaa onko laatikossa öljyä, jos ei ole niin mistä löytyy "roiskeet" vai löytyykö ollenkaan. Mikäli laatikosta häviää niin paljon öljyä ettei se toimi enää ollenkaan täytyy jäljet näkyä jossain.
Mikäli oljynpinta on normaalissa, taitaa tulla isompi remontti.

Vaikea mennä sanomaan vielä tuosta mahdollisesta remontista ja sen suuruudesta, todennäköisesti vika on pieni, mutta sen korjaus eri asia...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ja se kick down vaijerin kiinnitys..!!!!
*mutta todennäköisesti tuo on vaan öljyn vähyyttä*
Öljynpintahan tarkastetaan moottorin ollessa käynnissä
( viileä moottori täytetään +40C asteikolla )
( kuuma moottori täytetään +80C asteikolla )
Ja onhan autossa oikea mittatikku...!!!!!
Värillä on väliä...
*mutta todennäköisesti tuo on vaan öljyn vähyyttä*
Öljynpintahan tarkastetaan moottorin ollessa käynnissä
( viileä moottori täytetään +40C asteikolla )
( kuuma moottori täytetään +80C asteikolla )
Ja onhan autossa oikea mittatikku...!!!!!
Värillä on väliä...

Viimeksi muokannut 9000CD23T, To Elo 04, 2005 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Perustuu omakohtaiseen kokemukseenHenkka #2283 kirjoitti:Hyvä huomautus tuo öljymäärä![]()

Ihmettelin juuri automaatin ostaneena että "kytkin" luistaa pirusti, no laatikosta puuttui noin 1,5 litraa öljyä

Laatikkoremontin jälkeen voi olla luonnollistakin että öljyä joutuu lisäämään reiluhkosti, koska lauhduttimet jne. ottavat osansa. Varsinkin jos korjausmies on täyttänyt laatikon pyörittämättä

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jos matolaatikko on ollut irti niin laatikosta häviää n.1L öljyä.MacTurbo kirjoitti:Perustuu omakohtaiseen kokemukseenHenkka #2283 kirjoitti:Hyvä huomautus tuo öljymäärä![]()
![]()
Ihmettelin juuri automaatin ostaneena että "kytkin" luistaa pirusti, no laatikosta puuttui noin 1,5 litraa öljyä![]()
Laatikkoremontin jälkeen voi olla luonnollistakin että öljyä joutuu lisäämään reiluhkosti, koska lauhduttimet jne. ottavat osansa. Varsinkin jos korjausmies on täyttänyt laatikon pyörittämättä
Ja jos se muutenkin on ollut alarajassa niin kyllä tuo määrä jo tuntuu.
( Öljyhän on sitten DEXTRON II laatuluokan täyttävää öljyä )
Ja se suodatin olisi syytä vaihtaa/puhdistaa joskus.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kuulostaa kyllä öljyn vähyydeltä. Pinta on niin alhaalla, että pumppu vetää ilmaa väliin ja nestetoimiset kytkimet eivät saa tarpeeksi käyttöpainetta toimintaa varten. Toisaalta tuo ilman haukkaaminen pitäisi kuulua jonkinmoisena sivuäänenä.
Tikulla on väliä tosiaan. Ennen -89 (jokin kuukausikin oli, en muista) pitäisi olla punainen-keltainen/yhdistelmätikku, riippuen huohotuksesta. Ja tästä eteenpäin vihreätappinen tikku. Jos käyttää uuttaa tikkua vanhassa laatikossa niin öljymäärä jää min-max-asteikon verran liian vähäseksi. Mutta tämän ei pitäisi aiheuttaa em. oireita, itekin vuoden ajellut väärällä tikulla.
Tikulla on väliä tosiaan. Ennen -89 (jokin kuukausikin oli, en muista) pitäisi olla punainen-keltainen/yhdistelmätikku, riippuen huohotuksesta. Ja tästä eteenpäin vihreätappinen tikku. Jos käyttää uuttaa tikkua vanhassa laatikossa niin öljymäärä jää min-max-asteikon verran liian vähäseksi. Mutta tämän ei pitäisi aiheuttaa em. oireita, itekin vuoden ajellut väärällä tikulla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Automaattivaihteisto
Mmm...Palautusjouset? Tiedätkö tarkemmin mitkä jouset ja mistä? Varmaankin hydrauliikkayksiköstä kaksi isoa jousta.
Mitäköhän akselitiivistettä kaveri meinasi? Keskipakosäätimen tiivisteitä?
Kuka kaveri sulla sen laatikon korjasi.
Eikö auto nyt ota vetoa päälle ollenkaan?
Palautusjouset oli Turun Metroautosta, kaksi isohkoa jousta, joo.
Nää jouset vaihtoi yksi kaveri Kaarinassa (annan osoitteen yv:llä jos haluat - en tiedä näistä tietosuojajutuista), tosi taitava lajissaan. Hän puhui akselitiivisteestä, joka voi vuotaa. Hän sanoi myös että kannattaa tsekata öljyt, jousien vaihdossa pääsee karkaamaan korkeintaan desilitra kuulemma. Ja että voi olla ihan öljyn puutetta, mitä tietty toivon.
Vaimo on autolla Muumimaailmassa lasten kanssa eikä ole nyt ollut mitään ongelmia. Minä hikoilen toimistossa...
Mitäköhän akselitiivistettä kaveri meinasi? Keskipakosäätimen tiivisteitä?
Kuka kaveri sulla sen laatikon korjasi.
Eikö auto nyt ota vetoa päälle ollenkaan?
Palautusjouset oli Turun Metroautosta, kaksi isohkoa jousta, joo.
Nää jouset vaihtoi yksi kaveri Kaarinassa (annan osoitteen yv:llä jos haluat - en tiedä näistä tietosuojajutuista), tosi taitava lajissaan. Hän puhui akselitiivisteestä, joka voi vuotaa. Hän sanoi myös että kannattaa tsekata öljyt, jousien vaihdossa pääsee karkaamaan korkeintaan desilitra kuulemma. Ja että voi olla ihan öljyn puutetta, mitä tietty toivon.
Vaimo on autolla Muumimaailmassa lasten kanssa eikä ole nyt ollut mitään ongelmia. Minä hikoilen toimistossa...

-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Olisko siellä järjestelmässä ( matolaatikossa ) ollut vielä ilmaa..?
Vähän kaukaa haettua mutta kuitenkin mahdollista, ainakin omassa
tonnarissa kesti jonkin aikaa ennenkuin matolaatikko oli täysin isku
kunnossa.
Vähän kaukaa haettua mutta kuitenkin mahdollista, ainakin omassa
tonnarissa kesti jonkin aikaa ennenkuin matolaatikko oli täysin isku
kunnossa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Samanlaiset olivat oireet minullakin!!
Ajoin autolla HKI-Riihimäki hakemaan madallusjousia ja pääsinkin hyvin perille reipasta moottoritienopeutta. Auto seisoi hetken tarvikeliikkeen pihalla (Varaosatalo Teemu). Löytyi madallusjousisarja 170€!!
Kotiinpäin auto ei suostunut lähtemäänkään, veto puuttui lähes kokonaan, mutta pakki toimi ongelmitta! Nilkuttaen sain auton parkkiin ja junalla kotiin. Vakuutus korvasi hinauksen lähinpään korjaamoon, mutta koska automaatteja ei juurikaan korjata sain luvun siirtää autoni haluamaani paikkaa eli kaverin pajalle Myllylammelle.
Auto talliin ja laatikko auki...öljyt olivat palaneen oloiset, mutta eivät loppu. A-pakan levyt olivat myöskin palaneen oloiset ja lamellit kuluneet. Purimme kaikki pakat ja kävimme Veikkolassa CARMATIC:n (http://www.carmatic.fi) pakeilla. Holmberg kävi pakat läpi ja yhtä lukuunottamatta kaikki menivät uusiksi. Samalla kolme helaa ja panta joutuivat myöskin uusituksi samoin kuin tiivisteet. Osat sain hiukan edullisemmin kuin olisi saanut ProCarista!! Kaupan päälle tuli hyvin perinpohjainen opastus
Viikonlopun aikana pitäisi saada laatikko kasattua ja autoon paikalle...ja sitten vielä nuo jouset ja iskaritkin asennuttua
Laatikkorempassa osien hinta kaikkinensa alle 500€, korjaussarja 350€.
Autollani ajettu 235 tkm
sewe
Kotiinpäin auto ei suostunut lähtemäänkään, veto puuttui lähes kokonaan, mutta pakki toimi ongelmitta! Nilkuttaen sain auton parkkiin ja junalla kotiin. Vakuutus korvasi hinauksen lähinpään korjaamoon, mutta koska automaatteja ei juurikaan korjata sain luvun siirtää autoni haluamaani paikkaa eli kaverin pajalle Myllylammelle.
Auto talliin ja laatikko auki...öljyt olivat palaneen oloiset, mutta eivät loppu. A-pakan levyt olivat myöskin palaneen oloiset ja lamellit kuluneet. Purimme kaikki pakat ja kävimme Veikkolassa CARMATIC:n (http://www.carmatic.fi) pakeilla. Holmberg kävi pakat läpi ja yhtä lukuunottamatta kaikki menivät uusiksi. Samalla kolme helaa ja panta joutuivat myöskin uusituksi samoin kuin tiivisteet. Osat sain hiukan edullisemmin kuin olisi saanut ProCarista!! Kaupan päälle tuli hyvin perinpohjainen opastus

Viikonlopun aikana pitäisi saada laatikko kasattua ja autoon paikalle...ja sitten vielä nuo jouset ja iskaritkin asennuttua

Laatikkorempassa osien hinta kaikkinensa alle 500€, korjaussarja 350€.
Autollani ajettu 235 tkm
sewe
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
SEWELLE,
Hienolta kuulostaa! Varmaankin muistitte vielä mitottaa oikean kokoisen pronssilaakerilevyn öljypumpun juureen?
Se on aikamoisen tärkeä.
Mutta tsemppiä laatikon kanssa! Nyt pelittää varmasti hienosti

Hienolta kuulostaa! Varmaankin muistitte vielä mitottaa oikean kokoisen pronssilaakerilevyn öljypumpun juureen?
Se on aikamoisen tärkeä.
Mutta tsemppiä laatikon kanssa! Nyt pelittää varmasti hienosti


SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87