900i 16-v jakoketju ja kiristin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

900i 16-v jakoketju ja kiristin

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

olen tässä suunnitellut jakoketjun vaihtoa. onko motonetissä myytävä ketju ja kiristin minkä laatuisia ja tarviiko kiristimen uuden vai meneekö vanhalla kiristimellä?
siinä samalla ajattelin vaihtaa myös ohjuri kumit ja putsata hydraulinostimet. mite tulee huomioida kun jako ketjua vaihtaa?

ajattelin ottaa nokka akselit pois ja liittää uusiketju vanhaan ja pyörittää se läpi alhaalta. kuinka ketju on liitetty vai tuleeko se valmiiksi niitattuna? siinä muutamia askarruttavia kysymyksiä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ota sytytystulpat pois, niin motti pyörii kevyemmin. Eipä tossa kait muuta ihmeellistä ole...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

motonetin ketju on yhtenäinen. ei sitä kiristintä tarvi vaihtaa jos se jo aikaisemmin on hydraulisesta mekaaniseen vaihdettu.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

hydraulinen kiristin ,mekaaninen kiristin ?
mistä mää tietäisin kumpi mulla oikein on 8O
voisko joku auttaa et erottaisin sen :oops:
mulla on saab 2.0i 16v
ois helpompi seurata milloin vaihan ketjun ajoissa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mekaanisen kiristimen päädyssä on pienempi pultti jonka alta paljastuu jousi joka otetaan enne varsinaisen kiristimen irroitusta pois, että saadaan mitattua kuinka paljon kiristin on tullut ulos, 11m pitää saabi vaihto rajana.
hydraulisessa tätä pulttia ei ole.

http://www.saabcentral.com/techhelp/c90 ... _chain.php
tuosta kuvasta sen hyvin näkeekin..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin