By-pass
En osaa kysymykseesi vastata, mutta en ole tuohonkaan asiaan ikinä kiinnittänyt huomiota.
Viisaammat kertokoot....


Viisaammat kertokoot....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Eihän se voikaan toimia toisinpäin, ahtoputken paineen (imusarjan alipaineen avustamana) kuuluu painaa mäntää pois tieltä jotta paine pääsee purkautumaan imuputkeen.
Tuossa 9-5:ssä täytyy olla joku muu rakenne tms.
Tuossa 9-5:ssä täytyy olla joku muu rakenne tms.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Toimii toimii! Ei oo väliä kuinka sen kääntää, koska sehän on se pikkuletku joka imee portin auki alipaineella mutta se on tehokkaampi jos mäntä on painepuolella. Itellä 9-5 bypass tontulla koska siinä on uusittu ja kestävämpi mäntä.
#2597
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Ok.Ceeässä kirjoitti:Toimii toimii! Ei oo väliä kuinka sen kääntää, koska sehän on se pikkuletku joka imee portin auki alipaineella mutta se on tehokkaampi jos mäntä on painepuolella. Itellä 9-5 bypass tontulla koska siinä on uusittu ja kestävämpi mäntä.
Mulla on kans tuo uudempi by-pass, sattuneesta syystä.
Mutta eikös se ole Aeron eikä 9-5:n, meinaan tuo uusitulla ja kestävämmällä männällä varustettu?
En kyllä tutkinut asentaessa sen tarkemmin, mutta minusta se oli oli muuten rakenteeltaan samanlainen eli mäntä ahtoputkeen päin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Jep näin on, mutta meinasin tuolla rakenteella alkuperästä kysymystä.Ceeässä kirjoitti:Se on muuten ihan saman näköinen, mutta kun vertaa männät niin vanhas on täysin kumista tehty "tulppa" ja toises versios on muoviprikka ja tiiviste sen reunalla. Ulkonäöltään ihan samannäköiset, ainoastaan Bosch numero eroaa.
pomppo kirjoitti:Miksi tonnarin by-pass venttiili on toisin päin kuin esim. 9-5:ssa? Kumpi ompi parempi?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Kertokaa mullekin kummin päin sen nyt sitten laittaa, meinaan mulla se on edellisen omistajan jäljiltä väärinpäin, eli mäntä kohti imupuolta. 
Eli kannattaisko mun kääntää se?

Eli kannattaisko mun kääntää se?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tonnaristina olen sitä mieltä että mäntä kohti painepuolta.Money For Nothing kirjoitti:Kertokaa mullekin kummin päin sen nyt sitten laittaa, meinaan mulla se on edellisen omistajan jäljiltä väärinpäin, eli mäntä kohti imupuolta.
Eli kannattaisko mun kääntää se?
Kandeis varmaan kysellä tuolta 9-5 puolelta, mitenpäin se on niissä alunperin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."