
Maptun Stege1:sen tehoista
Aivan.Miten kävikään silloin kerran?Miksi en jääny vaan menin viskaamalla ohi?Toiseksi minua ei haittaa vaikka ne lukemat ovat kohdaltani liioitellut,voin viedä uudestaan penkkiin jonnekkin muualle.Vaikka tulis pienemmät lukemat,niin sehän kertoo että sulla on ikävä vielä pienemmät arvot.Aina jollakin on vain nopeempi auto kuin itellä.Surullista mutta totta.Onneksi.9000cst kirjoitti:4-tie sen toden kertoo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eikä, mun Saappi on ainaski maaliman nopeinSEPA kirjoitti:.Aina jollakin on vain nopeempi auto kuin itellä.Surullista mutta totta.

Siis silloin kun se sattuu toimimaan...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kenet SEPA on taasen kepittänyt?SEPA kirjoitti:Aivan.Miten kävikään silloin kerran?Miksi en jääny vaan menin viskaamalla ohi?Toiseksi minua ei haittaa vaikka ne lukemat ovat kohdaltani liioitellut,voin viedä uudestaan penkkiin jonnekkin muualle.Vaikka tulis pienemmät lukemat,niin sehän kertoo että sulla on ikävä vielä pienemmät arvot.Aina jollakin on vain nopeempi auto kuin itellä.Surullista mutta totta.Onneksi.9000cst kirjoitti:4-tie sen toden kertoo

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aattelinkin että tuskin mua tarkoitit, ei ole ku kerran satuttu saamaan aikaan tielle. Ja silloinhan kulkineessa ei ollut mitään "viriä" koska mulla ei ole talvirenkaiden käyttöaikana vakiota enempää (ei myöskään ens talvena) jotta nuo talvirenkaat kestäis edes vähän pidenpään. Lisäksi lapsi kyydissä ei hullutella.SEPA kirjoitti:Taisi olla Potnapekka.
Mutta tuskimpa mua tarkoitit (tai jos tarkoitit niin oot sitten vaimon kanssa kisannut)
Mutta kyllä nopeemmalle on aina tilaa annettavaksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ilmankos se laatikko lakkas vastaamasta käskyihin? Sellasta se köröttely teettää.Milli kirjoitti:Itsehän olen lopettanut moiset kaahaus turhuudet ja köröttelen tätä nykyä. Vaikka olisi mikä tahansa nipponi rinnalla.Tai motarilla SEPA luukussa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Enköhän erota naisen miehestä.Ja uusia tuulia näin viripuolella.Olen kiinnostanu tietää että miten olet saanut nuin julmat tehot autostasi pelkällä bleed venttiilillä ja katin siirtämisellä.Sullahan on tietääkseni/muiden tietääkseen vakio boxi(lpt) ja bleedillä oot nostanu ahdot 0.9bariin(vakiona 0.4?) Niin ja downpipe on muistaakseni isompi.V-M kirjoitti:Mutta tuskimpa mua tarkoitit (tai jos tarkoitit niin oot sitten vaimon kanssa kisannut)
Miten on mahdollista että bleed venttiili syrjäyttää noin komeasti boxiviritykset,kun kaveri sai maptun stage3:lla koneesta mitattuna 252hv/424Nm ja ahdot luokkaa 1.3bar.Sama auto ja kone kuin sulla ja vakiona 200hv/330Nm 0.8barin? paineilla luvataan koneesta.Eli lyhyesti bleedillä saa äkkiä lisää tehoa kun sillä nostaa paineita 0.1baria(kaverin autoon verrattuna) niin vääntöö tulee koneeseen lisää n. yli 100Nm??Nopeesti laskettuna jota tehdään kuulemma paljon en tiiä minkä perusteella ja mistä.
Eli jos sulla on nyt 1-1.1baria painetta niin kuinka paljon sulla on tehoo nyt?Heitäppä arvio.
Jaa enpä tiä. Kattia ei ole siirretty se onpi omalla paikallaan ja alkuperäinen. Ja ei oo lpt vaan iso T toi romu. DP on sen 3" katilleSEPA kirjoitti:Enköhän erota naisen miehestä.Ja uusia tuulia näin viripuolella.Olen kiinnostanu tietää että miten olet saanut nuin julmat tehot autostasi pelkällä bleed venttiilillä ja katin siirtämisellä.Sullahan on tietääkseni/muiden tietääkseen vakio boxi(lpt) ja bleedillä oot nostanu ahdot 0.9bariin(vakiona 0.4?) Niin ja downpipe on muistaakseni isompi.V-M kirjoitti:Mutta tuskimpa mua tarkoitit (tai jos tarkoitit niin oot sitten vaimon kanssa kisannut)
asti joka ei ole siinä koneen alla vaan siellä kauenpana takana (kepin kohdalla) Niin ja vakio putkikikin on paikallaan.
Jaa, no oiskos niillä kansi, pakosarja ja turbon viilauksilla osuutta asiaan.SEPA kirjoitti: Miten on mahdollista että bleed venttiili syrjäyttää noin komeasti boxiviritykset,kun kaveri sai maptun stage3:lla koneesta mitattuna 252hv/424Nm ja ahdot luokkaa 1.3bar.Sama auto ja kone kuin sulla ja vakiona 200hv/330Nm 0.8barin? paineilla luvataan koneesta.Eli lyhyesti bleedillä saa äkkiä lisää tehoa kun sillä nostaa paineita 0.1baria(kaverin autoon verrattuna) niin vääntöö tulee koneeseen lisää n. yli 100Nm??Nopeesti laskettuna jota tehdään kuulemma paljon en tiiä minkä perusteella ja mistä.
Niitä kun ei softalla saa tehtyä niin pitää paineella kompensoida? Jonkin verran on tullut moottoreita rakennettua 25v aikana (myös kisa käyttöön)
(Koulu ja ammattipohjaakin on näistä romuista kertynyt... myös saabista)
SEPA kirjoitti: Eli jos sulla on nyt 1-1.1baria painetta niin kuinka paljon sulla on tehoo nyt?Heitäppä arvio.
Oisko 200hp ja 350Nm koneelta sopiva?
Kävis se cst siellä dynossa niin saa referenssiä tomaatin lukemista. Soittelin AMWorksille ja ei sieltä mitää ihmeellistä tietoa tullut vaan juurikin se mikä meni pieleen ekassa vedossa eli kick downille ei saa pukata alussa vaan kiihdyttää ensin ja sitten sopivassa nopeudessa polkasta jolloin se eka piikki nousee hieman liikaa tuosta momentin muuntimesta johtuen mutta nelosen pikki pitäisi olla aika kohdallaan. Soitan huomenna Karalan Mikalle Keski-Suomen autosäätöön myös aiheesta ja nään tuota Jäälin kaveria torstaina joten eiköhän tuo selviä.
Toisaalta voidaahan sopia että nuo lukemat on ihan hölynpölyä ja lopetan aiheesta keskustelun!
V-M

Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135