Maptun Stege1:sen tehoista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9000cst
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

4-tie sen toden kertoo :wink:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

9000cst kirjoitti:4-tie sen toden kertoo :wink:
Aivan.Miten kävikään silloin kerran?Miksi en jääny vaan menin viskaamalla ohi?Toiseksi minua ei haittaa vaikka ne lukemat ovat kohdaltani liioitellut,voin viedä uudestaan penkkiin jonnekkin muualle.Vaikka tulis pienemmät lukemat,niin sehän kertoo että sulla on ikävä vielä pienemmät arvot.Aina jollakin on vain nopeempi auto kuin itellä.Surullista mutta totta.Onneksi.
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

SEPA kirjoitti:.Aina jollakin on vain nopeempi auto kuin itellä.Surullista mutta totta.
Eikä, mun Saappi on ainaski maaliman nopein :P

Siis silloin kun se sattuu toimimaan...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
HARTSA
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

niinhän se on, että AINA LÖYTYY NOPEAMPI :x
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

SEPA kirjoitti:
9000cst kirjoitti:4-tie sen toden kertoo :wink:
Aivan.Miten kävikään silloin kerran?Miksi en jääny vaan menin viskaamalla ohi?Toiseksi minua ei haittaa vaikka ne lukemat ovat kohdaltani liioitellut,voin viedä uudestaan penkkiin jonnekkin muualle.Vaikka tulis pienemmät lukemat,niin sehän kertoo että sulla on ikävä vielä pienemmät arvot.Aina jollakin on vain nopeempi auto kuin itellä.Surullista mutta totta.Onneksi.
Kenet SEPA on taasen kepittänyt? :D

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Taisi olla Potnapekka.
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

SEPA kirjoitti:Taisi olla Potnapekka.
Aattelinkin että tuskin mua tarkoitit, ei ole ku kerran satuttu saamaan aikaan tielle. Ja silloinhan kulkineessa ei ollut mitään "viriä" koska mulla ei ole talvirenkaiden käyttöaikana vakiota enempää (ei myöskään ens talvena) jotta nuo talvirenkaat kestäis edes vähän pidenpään. Lisäksi lapsi kyydissä ei hullutella.

Mutta tuskimpa mua tarkoitit (tai jos tarkoitit niin oot sitten vaimon kanssa kisannut)

Mutta kyllä nopeemmalle on aina tilaa annettavaksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itsehän olen lopettanut moiset kaahaus turhuudet ja köröttelen tätä nykyä. Vaikka olisi mikä tahansa nipponi rinnalla. :oops: Tai motarilla SEPA luukussa. :lol:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Milli kirjoitti:Itsehän olen lopettanut moiset kaahaus turhuudet ja köröttelen tätä nykyä. Vaikka olisi mikä tahansa nipponi rinnalla. :oops: Tai motarilla SEPA luukussa. :lol:
Ilmankos se laatikko lakkas vastaamasta käskyihin? Sellasta se köröttely teettää.

V-M
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Ei saapit kestä eläkeläisajajia.
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Lopetin kylläkin kaahailun laatikko rempan jälkeen. Ja hyvin kuule vastaa käskyihin tälläkin hetkellä. Ja jopa köröttely vauhdeilla.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Milli kirjoitti:Itsehän olen lopettanut moiset kaahaus turhuudet ja köröttelen tätä nykyä. Vaikka olisi mikä tahansa nipponi rinnalla. :oops: Tai motarilla SEPA luukussa. :lol:
Tullu tutuksi tuo peräluukkus,siis autosta.
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

V-M kirjoitti:Mutta tuskimpa mua tarkoitit (tai jos tarkoitit niin oot sitten vaimon kanssa kisannut)
Enköhän erota naisen miehestä.Ja uusia tuulia näin viripuolella.Olen kiinnostanu tietää että miten olet saanut nuin julmat tehot autostasi pelkällä bleed venttiilillä ja katin siirtämisellä.Sullahan on tietääkseni/muiden tietääkseen vakio boxi(lpt) ja bleedillä oot nostanu ahdot 0.9bariin(vakiona 0.4?) Niin ja downpipe on muistaakseni isompi.

Miten on mahdollista että bleed venttiili syrjäyttää noin komeasti boxiviritykset,kun kaveri sai maptun stage3:lla koneesta mitattuna 252hv/424Nm ja ahdot luokkaa 1.3bar.Sama auto ja kone kuin sulla ja vakiona 200hv/330Nm 0.8barin? paineilla luvataan koneesta.Eli lyhyesti bleedillä saa äkkiä lisää tehoa kun sillä nostaa paineita 0.1baria(kaverin autoon verrattuna) niin vääntöö tulee koneeseen lisää n. yli 100Nm??Nopeesti laskettuna jota tehdään kuulemma paljon en tiiä minkä perusteella ja mistä.

Eli jos sulla on nyt 1-1.1baria painetta niin kuinka paljon sulla on tehoo nyt?Heitäppä arvio.
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

SEPA kirjoitti:
V-M kirjoitti:Mutta tuskimpa mua tarkoitit (tai jos tarkoitit niin oot sitten vaimon kanssa kisannut)
Enköhän erota naisen miehestä.Ja uusia tuulia näin viripuolella.Olen kiinnostanu tietää että miten olet saanut nuin julmat tehot autostasi pelkällä bleed venttiilillä ja katin siirtämisellä.Sullahan on tietääkseni/muiden tietääkseen vakio boxi(lpt) ja bleedillä oot nostanu ahdot 0.9bariin(vakiona 0.4?) Niin ja downpipe on muistaakseni isompi.
Jaa enpä tiä. Kattia ei ole siirretty se onpi omalla paikallaan ja alkuperäinen. Ja ei oo lpt vaan iso T toi romu. DP on sen 3" katille
asti joka ei ole siinä koneen alla vaan siellä kauenpana takana (kepin kohdalla) Niin ja vakio putkikikin on paikallaan.
SEPA kirjoitti: Miten on mahdollista että bleed venttiili syrjäyttää noin komeasti boxiviritykset,kun kaveri sai maptun stage3:lla koneesta mitattuna 252hv/424Nm ja ahdot luokkaa 1.3bar.Sama auto ja kone kuin sulla ja vakiona 200hv/330Nm 0.8barin? paineilla luvataan koneesta.Eli lyhyesti bleedillä saa äkkiä lisää tehoa kun sillä nostaa paineita 0.1baria(kaverin autoon verrattuna) niin vääntöö tulee koneeseen lisää n. yli 100Nm??Nopeesti laskettuna jota tehdään kuulemma paljon en tiiä minkä perusteella ja mistä.
Jaa, no oiskos niillä kansi, pakosarja ja turbon viilauksilla osuutta asiaan.
Niitä kun ei softalla saa tehtyä niin pitää paineella kompensoida? Jonkin verran on tullut moottoreita rakennettua 25v aikana (myös kisa käyttöön)
(Koulu ja ammattipohjaakin on näistä romuista kertynyt... myös saabista)
SEPA kirjoitti: Eli jos sulla on nyt 1-1.1baria painetta niin kuinka paljon sulla on tehoo nyt?Heitäppä arvio.

Oisko 200hp ja 350Nm koneelta sopiva?

Kävis se cst siellä dynossa niin saa referenssiä tomaatin lukemista. Soittelin AMWorksille ja ei sieltä mitää ihmeellistä tietoa tullut vaan juurikin se mikä meni pieleen ekassa vedossa eli kick downille ei saa pukata alussa vaan kiihdyttää ensin ja sitten sopivassa nopeudessa polkasta jolloin se eka piikki nousee hieman liikaa tuosta momentin muuntimesta johtuen mutta nelosen pikki pitäisi olla aika kohdallaan. Soitan huomenna Karalan Mikalle Keski-Suomen autosäätöön myös aiheesta ja nään tuota Jäälin kaveria torstaina joten eiköhän tuo selviä.

Toisaalta voidaahan sopia että nuo lukemat on ihan hölynpölyä ja lopetan aiheesta keskustelun!

V-M :roll:
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Eli ilmeisesti sulla on 0.8baria vakiopaine ja kun sitä nostaa 0.1baria niin ehkä rengastehot ei oo 350Nm.Jos laittaisit isomman turbon niin uskoisin tuon tehon noilla paineilla mutta en vakioföönillä ja muilla vakio-osilla.
Vastaa Viestiin