og900 madalluksesta juttua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

og900 madalluksesta juttua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joskus oli juttua mutta en löytänyt mutta tässäpä kysymys!

laitettiin 3v sitten lesförssit satkuun eteen ja taakse! äsken tupakalla käydessäni huomasin että oliko joskus juttua että pitäis etujousen sisällä olevaa kumia lyhentää tai jotakin ? omassa mahtuu etusormi sine väliin eli jousilautasen ja sen kumin..eipä ole ennen tullut katseltua!
tuntuu vaan perkeleen kovalta tuo keula ei se pohjassa makaa mutta ottaa varmasti helposti töyssy tiellä....
tuossa kuva jos selventää asiaa
http://img61.imageshack.us/my.php?image=kumi0012xl.jpg
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Kylläpä sitä kumia kuuluisi lyhentää.
Muuten tosiaan viimeistään töyssyissä vastaa kumiin ja joustosta ei näin ole tietoakaan.

Ei muutaku rautasahalla tuosta välistä sahailet palan pois :)
Se kumi tosin on aika kovaa että siinä voi hetken joutua sahaileen.
Tietenki helpommin saa sahattua jos ottaa jousen pois.. mutta ite ruuvattavila puristimilla se on aika tuskaa.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

hene- kirjoitti:Tietenki helpommin saa sahattua jos ottaa jousen pois.. mutta ite ruuvattavila puristimilla se on aika tuskaa.
Muistaakseni vain vakiojouset täytyy irroittaa puristimilla. Lesot pitäis lähteä pelkällä iskarin irrottamisella.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees lesot lähtee ihan iskarin irrottamisella! jees montako juomua otan poies...... /// senttiä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Ota se alin pois. Se pitäisi riittää.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vakioalustassahan tuo kumi toimii osana jousitusta. Sama hommeli 900:ssa, 99:ssä ja toki myös 90:ssä. Sillä on saatu keulaan ihan aito progressivinen jousitus. Ensin on pelkkä jousi, ja sitten kun keula painuu alemmas tulee kumi mukaan lisäjousena. Nyt kun madallat autoa, niin tuo kumi tulee liian aikaisin lisäjouseksi ja lopputuloksen jo tietääkin. :arrow: Tosi jäykkä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Voiskohan tuon kumin ottaa kokonaan pois? Vai onko jousi niin lyhyt, että pääsisi ulosjoustosa hyppäämään pois?
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en tiedä noh katsoa jos katsastuksessa kiukuttelevat etuiskareista nin sit samalla tutkia asiaa.... ovat jo 3v ollut ei mua ainakaan haitannut muuten ku et kivikoissa keula on aika kovan oloinen!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

t8 kirjoitti:Voiskohan tuon kumin ottaa kokonaan pois? Vai onko jousi niin lyhyt, että pääsisi ulosjoustosa hyppäämään pois?
Pohjaanlyöntikumi on pakko olla. En uskalla arvatakkaan, mitä tapahtuu, jos ajaa oikeasti joustovarat pohjaan ilman pohjaanlyöntikumeja. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Joo ei todellakaan kannata ottaa sitä kumia pois!
Tulee järkyttävää jälkeä ilman sitä.
Sanoohan sen nyt järkikin :)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin