B234 lyhyt ja pitkä
B234 lyhyt ja pitkä
WIS:in mukaan lyhyt kone tuli 12/1993 jolloin myös Trionic päivittyi versioksi 5.5. Tämä ei näytä pitävän paikkaansa koska olen törmännyt jo kahteen tonnariin joissa on tuo uudempi kone ja valmistusajankohta on ollut 8/1993 ja toisessa 10/1993.
No oli niin tai näin, kiinnostaisi tietää sopiiko vanhemman (pitkälohkoisen) automaattilaatikko lyhytlohkoisen koneen kaveriksi? Ainakin startit ovat erimalliset noissa konetyypeissä, liekö vaihdelaatikon kotelokin sitten erilainen?
No oli niin tai näin, kiinnostaisi tietää sopiiko vanhemman (pitkälohkoisen) automaattilaatikko lyhytlohkoisen koneen kaveriksi? Ainakin startit ovat erimalliset noissa konetyypeissä, liekö vaihdelaatikon kotelokin sitten erilainen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: B234 lyhyt ja pitkä
Käsittääkseni jos on M1994 niin o lyhyt kone. Mulla on 10/93 tullu tehtaalta ulos ja on lyhyt kone, ja tomaatti on :ng900aero kirjoitti:WIS:in mukaan lyhyt kone tuli 12/1993 jolloin myös Trionic päivittyi versioksi 5.5. Tämä ei näytä pitävän paikkaansa koska olen törmännyt jo kahteen tonnariin joissa on tuo uudempi kone ja valmistusajankohta on ollut 8/1993 ja toisessa 10/1993.
No oli niin tai näin, kiinnostaisi tietää sopiiko vanhemman (pitkälohkoisen) automaattilaatikko lyhytlohkoisen koneen kaveriksi? Ainakin startit ovat erimalliset noissa konetyypeissä, liekö vaihdelaatikon kotelokin sitten erilainen?
1994-1995, B234L, B234E, FA 43201
Ei kai siinä laatikossa muuta eroo oo kun turbiinikotelo?
Ja turbiinikotelo on kaiketi vaihdettavissa? Olisi tarkoitus tehdä muutos manuaalista tomaatiksi, ongelma on juurikin noiden koneiden/laatikoiden mallierot.
Onkos 2.3LPT:n automaattilaatikossa samat välitykset kuin täyspaineisessa?
Onkos 2.3LPT:n automaattilaatikossa samat välitykset kuin täyspaineisessa?
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Elo 07, 2005 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
94 näyttäs olevan niin että kaikissa turboissa (2.0t, 2.3t ja 2.3T) on samat välityket.ng900aero kirjoitti:Ja turbiinikotelo on kaiketi vaihdettavissa? Olisi tarkoitus tehdä muutos manuaalista tomaatiksi, ongelma on juurikin noiden koneiden/laatikoiden mallierot.
Onkos 2.3LPT:sn automaattilaatikossa samat välitykset kuin täyspaineisessa?
EPC mukaan momentinmuuntimenkotelo on eri mutta tiiviste laatikon ja sen väliin kävis sama joten vois kuvitella että käy vaihtaa toi kotelo.
Mimmin tarttis varmaan sanoo tähän painava sanansa..

Tattis neuvoista, auto on vielä Saksassa joten paha mennä vertailemaan rinta rinnanJouniCSE kirjoitti:94 näyttäs olevan niin että kaikissa turboissa (2.0t, 2.3t ja 2.3T) on samat välityket.ng900aero kirjoitti:Ja turbiinikotelo on kaiketi vaihdettavissa? Olisi tarkoitus tehdä muutos manuaalista tomaatiksi, ongelma on juurikin noiden koneiden/laatikoiden mallierot.
Onkos 2.3LPT:sn automaattilaatikossa samat välitykset kuin täyspaineisessa?
EPC mukaan momentinmuuntimenkotelo on eri mutta tiiviste laatikon ja sen väliin kävis sama joten vois kuvitella että käy vaihtaa toi kotelo.
Mimmin tarttis varmaan sanoo tähän painava sanansa..

Oliskos jollakulla palava hinku vaihtaa 140tkm ajettu manuaaliloota kaikkine hilppeineen tomaattiin? Siis tarkoitan niinpäin että meikäläiseltä tulisi manuaaliloota vaihdossa, sisältäen kaikkien tykötarpeiden lisäksi myös nahkaisen vaihdekepin nahkapalkeineen

Tomaattiloota saisi olla vastaavassa kunnossa.
Vetoakselit kaiketi käyvät ristiin vaihdelaatikosta riippumatta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei tuo ton jubin perä ainakaan miltään tiukalta vaikuta (pikemminkin harvalta), kun vauhtia mittarissa 140 ja GPS väittää 136 niin runtua on nelosella karvan päälle 3 tonnia eli noin 3120-3150rpm.Jope kirjoitti:Myöhemmissä tonnareissa 2.0t:ssä on lyhyempi perä.
(omakohtainen kokemus)
Ja tästähän tietenkin seuraa jos tuo ajetaan 4 vaihteella rajottajaan mikä nyt on 5800rpm eli vauhtia on tuo 250km/h.
Pitääpä käydä joskus Saksassa kokeilemassa meneekö rajoittajaan (tuskin).
Kyseessä tomaatti siksi vain tuo nelonen.