B234 lyhyt ja pitkä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

B234 lyhyt ja pitkä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

WIS:in mukaan lyhyt kone tuli 12/1993 jolloin myös Trionic päivittyi versioksi 5.5. Tämä ei näytä pitävän paikkaansa koska olen törmännyt jo kahteen tonnariin joissa on tuo uudempi kone ja valmistusajankohta on ollut 8/1993 ja toisessa 10/1993.
No oli niin tai näin, kiinnostaisi tietää sopiiko vanhemman (pitkälohkoisen) automaattilaatikko lyhytlohkoisen koneen kaveriksi? Ainakin startit ovat erimalliset noissa konetyypeissä, liekö vaihdelaatikon kotelokin sitten erilainen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Manuaalit eivät ainakaan sovi keskenään, joten tuskin tomaatitkaan. :roll:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: B234 lyhyt ja pitkä

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ng900aero kirjoitti:WIS:in mukaan lyhyt kone tuli 12/1993 jolloin myös Trionic päivittyi versioksi 5.5. Tämä ei näytä pitävän paikkaansa koska olen törmännyt jo kahteen tonnariin joissa on tuo uudempi kone ja valmistusajankohta on ollut 8/1993 ja toisessa 10/1993.
No oli niin tai näin, kiinnostaisi tietää sopiiko vanhemman (pitkälohkoisen) automaattilaatikko lyhytlohkoisen koneen kaveriksi? Ainakin startit ovat erimalliset noissa konetyypeissä, liekö vaihdelaatikon kotelokin sitten erilainen?
Käsittääkseni jos on M1994 niin o lyhyt kone. Mulla on 10/93 tullu tehtaalta ulos ja on lyhyt kone, ja tomaatti on :
1994-1995, B234L, B234E, FA 43201
Ei kai siinä laatikossa muuta eroo oo kun turbiinikotelo?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ja turbiinikotelo on kaiketi vaihdettavissa? Olisi tarkoitus tehdä muutos manuaalista tomaatiksi, ongelma on juurikin noiden koneiden/laatikoiden mallierot.
Onkos 2.3LPT:n automaattilaatikossa samat välitykset kuin täyspaineisessa?
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Elo 07, 2005 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ng900aero kirjoitti:Ja turbiinikotelo on kaiketi vaihdettavissa? Olisi tarkoitus tehdä muutos manuaalista tomaatiksi, ongelma on juurikin noiden koneiden/laatikoiden mallierot.
Onkos 2.3LPT:sn automaattilaatikossa samat välitykset kuin täyspaineisessa?
94 näyttäs olevan niin että kaikissa turboissa (2.0t, 2.3t ja 2.3T) on samat välityket.

EPC mukaan momentinmuuntimenkotelo on eri mutta tiiviste laatikon ja sen väliin kävis sama joten vois kuvitella että käy vaihtaa toi kotelo.
Mimmin tarttis varmaan sanoo tähän painava sanansa.. :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

JouniCSE kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Ja turbiinikotelo on kaiketi vaihdettavissa? Olisi tarkoitus tehdä muutos manuaalista tomaatiksi, ongelma on juurikin noiden koneiden/laatikoiden mallierot.
Onkos 2.3LPT:sn automaattilaatikossa samat välitykset kuin täyspaineisessa?
94 näyttäs olevan niin että kaikissa turboissa (2.0t, 2.3t ja 2.3T) on samat välityket.

EPC mukaan momentinmuuntimenkotelo on eri mutta tiiviste laatikon ja sen väliin kävis sama joten vois kuvitella että käy vaihtaa toi kotelo.
Mimmin tarttis varmaan sanoo tähän painava sanansa.. :D
Tattis neuvoista, auto on vielä Saksassa joten paha mennä vertailemaan rinta rinnan :wink:
Oliskos jollakulla palava hinku vaihtaa 140tkm ajettu manuaaliloota kaikkine hilppeineen tomaattiin? Siis tarkoitan niinpäin että meikäläiseltä tulisi manuaaliloota vaihdossa, sisältäen kaikkien tykötarpeiden lisäksi myös nahkaisen vaihdekepin nahkapalkeineen :wink:
Tomaattiloota saisi olla vastaavassa kunnossa.
Vetoakselit kaiketi käyvät ristiin vaihdelaatikosta riippumatta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Myöhemmissä tonnareissa 2.0t:ssä on lyhyempi perä.

(omakohtainen kokemus)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jope kirjoitti:Myöhemmissä tonnareissa 2.0t:ssä on lyhyempi perä.

(omakohtainen kokemus)
Ei tuo ton jubin perä ainakaan miltään tiukalta vaikuta (pikemminkin harvalta), kun vauhtia mittarissa 140 ja GPS väittää 136 niin runtua on nelosella karvan päälle 3 tonnia eli noin 3120-3150rpm.
Ja tästähän tietenkin seuraa jos tuo ajetaan 4 vaihteella rajottajaan mikä nyt on 5800rpm eli vauhtia on tuo 250km/h.
Pitääpä käydä joskus Saksassa kokeilemassa meneekö rajoittajaan (tuskin).
Kyseessä tomaatti siksi vain tuo nelonen.
Vastaa Viestiin