Maptun Stege1:sen tehoista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Mitä lukemia oot V-M kellottanut 80-120 ja 100-150?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

V-M kirjoitti: Kävis se cst siellä dynossa niin saa referenssiä tomaatin lukemista.
V-M :roll:
Juu voitaisiin syksyllä katella tuota dynohommaa, ollaan YV:nä yhteydessä. Kyllä se olis hyvä että saatais vähän referenssiä ja laskettua matemaattisesti sen automaatin moottorijarrutuskitkan ja jne ... :)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

deportivo kirjoitti:Mitä lukemia oot V-M kellottanut 80-120 ja 100-150?
Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?

G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->

testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Ihan mielenkiinnosta kysyin. Vaikea tietysti verrata Ng900 manuaalia "aavikkovaihteilla" tuohon tomaattitonnariin. Itse käsipelillä kellottanut 80-120 n.3.6-3.9 välille ja 100-150 n.5-5.2.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

V-M kirjoitti:
deportivo kirjoitti:Mitä lukemia oot V-M kellottanut 80-120 ja 100-150?
Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?

G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->

testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s

V-M
Pakko myöntää et nopea on. Mulla ei mitään jakoja tuommosiin aikoihin.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Asiasta kukkaruukkuun, oiskohan Tampereen nurkilla jollakin vehjettä millä vois mitata noita aikoja? Ja toiseks mulla on toi stage1 kanssa ja yläkierroksilla ahdot "lörpsähtää", aluks nousee hyvin 1.1bar mutta ~5500rpm eli kun vaihtaa 2-3 niin on enää 0.6bar luulis ton T25 jaksavan pitää ees ne siinä noin 0.9-1.0 bar. stage3 on tilattu ja jos sama lörpsähtäminen jatkuu niin kyseessä lienee HW-vika?
peruspaineet on karvan alta 0.5.

DP ja kat on 3" mutta siitä taaksepäin on jotain motonetin tusinaputkee,
ehkä jotain mufflexia tms. Voiko se ahistaa?


A)Aktuaattori?
B)Muuten vaan väsyny turbo?
C) Joku muu?
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

JouniCSE kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun, oiskohan Tampereen nurkilla jollakin vehjettä millä vois mitata noita aikoja? Ja toiseks mulla on toi stage1 kanssa ja yläkierroksilla ahdot "lörpsähtää", aluks nousee hyvin 1.1bar mutta ~5500rpm eli kun vaihtaa 2-3 niin on enää 0.6bar luulis ton T25 jaksavan pitää ees ne siinä noin 0.9-1.0 bar. stage3 on tilattu ja jos sama lörpsähtäminen jatkuu niin kyseessä lienee HW-vika?
peruspaineet on karvan alta 0.5.

DP ja kat on 3" mutta siitä taaksepäin on jotain motonetin tusinaputkee,
ehkä jotain mufflexia tms. Voiko se ahistaa?


A)Aktuaattori?
B)Muuten vaan väsyny turbo?
C) Joku muu?
Moro, oletko tarkistanut että magneettiventtiili ei jumita, eli varovasti vähän likastetta sisään joka ei sotke ja sitten by-pass venttiilin kunto. Tarkista että actuaattorin tanko on kiinni hukkaportissa ja jos peruspaineet ei tipu kun kiihdyttelet kaikilla vaihteilla 2500-4500rpm niin actuaattori on kunnossa. Turbon voit testata tukkimalla W letkun (HUOM OMALLA VASTUULLA), niin selviää turbon kunto ja ahtaminen. Fuelcut pitäisi puuttua peliin maptunin virityksissä 1.6bar. Tarkista myös ahtoputket ja alipaineletkut.

Näillä on hyvä lähtä liikkeelle... 8)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

-JouniCSE-

A) Actuaattorissa ehkäpä syy? Vaikka kuinka laittaa normiin acuun pp:n kohdalle ja vähän ylikin niin ei toiminut minulla edes steg1.

Steg1 pitäisi olla paineita n.0.9 bar 5500rpm.
Steg3 n.1.2 bar 5500rpm.

Näin siis manuaali ng900, liekö eroa tomaatti tonnariin?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000cst kirjoitti: Moro, oletko tarkistanut että magneettiventtiili ei jumita, eli varovasti vähän likastetta sisään joka ei sotke ja sitten by-pass venttiilin kunto. Tarkista että actuaattorin tanko on kiinni hukkaportissa ja jos peruspaineet ei tipu kun kiihdyttelet kaikilla vaihteilla 2500-4500rpm niin actuaattori on kunnossa. Turbon voit testata tukkimalla W letkun (HUOM OMALLA VASTUULLA), niin selviää turbon kunto ja ahtaminen. Fuelcut pitäisi puuttua peliin maptunin virityksissä 1.6bar. Tarkista myös ahtoputket ja alipaineletkut.

Näillä on hyvä lähtä liikkeelle... 8)
Mankkuvena pitäs olla kunnossa, ja w-letku auki paineet nousee "tappiin".
en oo tosin isoilla kierroksilla ajellu w-letku auki. By-pass on uusittu vuosi sitten. Muuten siis pelaa hienosti mutta kick-down kiihdytyksessä ahdot alkaa tasasesti tippua kierrosten nousun myötä. Ihan niinkun turbo vaan ei pystys kykeneen. heti vaihtamisen jälkeen kun kierrokset laskee niin ahdot on taas sen reilut 1.0 bar. Alipaineletkut pitäs olla ehjät, MAP ja bensanpaineensäätimen letku on kovettunu joten ne on menos vaihtoon.

Pitänee testata toi peruspaineitten pysyvyys.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mimmi kirjoitti:Älä voitele magneettiventtiiliä, jollet omista vaihto-osaa takaloosterissa. Magneettiventtiilin sisällä EI ole mitään voideltavaa.
Outoa, foorumilla ja maptun on neuvonut että crc:tä vaan sisään 8O HITTO!
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

CRC:n kanssa kannattais vähän muutenkin himmailla.. Vaikka se onkin hieno aine, ei sitä kannata ihan ensimmäiseksi tarjota. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mullekkin joskus aikoinaan neuvottiin procarilta että laita jotain liuotinta sinne. Kyllähän se pelitti taas jonkun aikaan mut sit se hajos kokonaan vaan ei se kuiten liuottimesta johtunut. :)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo tekohengitystä..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000cst kirjoitti:Tarkista että actuaattorin tanko on kiinni hukkaportissa ja jos peruspaineet ei tipu kun kiihdyttelet kaikilla vaihteilla 2500-4500rpm niin actuaattori on kunnossa.
Tulipa tossa nyt testailtua peruspaineilla kiihdyttelyä ja tippuuhan ne siinäkin. Kun tallaa monon pohjaan niin nousee noin ~0.45 bar ja 5500 rpm ennenkun vaihtaa seuraavaa pykälää sisään niin paine on jotain ~0.25 bar, josta se taas nousee kierroston pudottua tohon 0.45.
Toi painee tipahdus ei oo mikään nykäsy vaan sillain "lehmänhäntä" tyyppisesti.


Aktuaattori tullu tiensä päähän?
Paljos semmone maksaa vai pitääkö pistää T25 kierrätykseen?


Vuotoja ei pitäs olla, moottorijarrutuksessa paineet tippuu nätisti -0.9bar, venakopan ja imusarjan välinen takaiskuventtiilikin on ehjä.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Veikkaan Actua tai putki tukossa/litissä (siis Jounin tapauksessa).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin