Maptun Stege1:sen tehoista
Juu voitaisiin syksyllä katella tuota dynohommaa, ollaan YV:nä yhteydessä. Kyllä se olis hyvä että saatais vähän referenssiä ja laskettua matemaattisesti sen automaatin moottorijarrutuskitkan ja jne ...V-M kirjoitti: Kävis se cst siellä dynossa niin saa referenssiä tomaatin lukemista.
V-M

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?deportivo kirjoitti:Mitä lukemia oot V-M kellottanut 80-120 ja 100-150?
G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->
testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Pakko myöntää et nopea on. Mulla ei mitään jakoja tuommosiin aikoihin.V-M kirjoitti:Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?deportivo kirjoitti:Mitä lukemia oot V-M kellottanut 80-120 ja 100-150?
G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->
testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s
V-M
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Asiasta kukkaruukkuun, oiskohan Tampereen nurkilla jollakin vehjettä millä vois mitata noita aikoja? Ja toiseks mulla on toi stage1 kanssa ja yläkierroksilla ahdot "lörpsähtää", aluks nousee hyvin 1.1bar mutta ~5500rpm eli kun vaihtaa 2-3 niin on enää 0.6bar luulis ton T25 jaksavan pitää ees ne siinä noin 0.9-1.0 bar. stage3 on tilattu ja jos sama lörpsähtäminen jatkuu niin kyseessä lienee HW-vika?
peruspaineet on karvan alta 0.5.
DP ja kat on 3" mutta siitä taaksepäin on jotain motonetin tusinaputkee,
ehkä jotain mufflexia tms. Voiko se ahistaa?
A)Aktuaattori?
B)Muuten vaan väsyny turbo?
C) Joku muu?
peruspaineet on karvan alta 0.5.
DP ja kat on 3" mutta siitä taaksepäin on jotain motonetin tusinaputkee,
ehkä jotain mufflexia tms. Voiko se ahistaa?
A)Aktuaattori?
B)Muuten vaan väsyny turbo?
C) Joku muu?
Moro, oletko tarkistanut että magneettiventtiili ei jumita, eli varovasti vähän likastetta sisään joka ei sotke ja sitten by-pass venttiilin kunto. Tarkista että actuaattorin tanko on kiinni hukkaportissa ja jos peruspaineet ei tipu kun kiihdyttelet kaikilla vaihteilla 2500-4500rpm niin actuaattori on kunnossa. Turbon voit testata tukkimalla W letkun (HUOM OMALLA VASTUULLA), niin selviää turbon kunto ja ahtaminen. Fuelcut pitäisi puuttua peliin maptunin virityksissä 1.6bar. Tarkista myös ahtoputket ja alipaineletkut.JouniCSE kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun, oiskohan Tampereen nurkilla jollakin vehjettä millä vois mitata noita aikoja? Ja toiseks mulla on toi stage1 kanssa ja yläkierroksilla ahdot "lörpsähtää", aluks nousee hyvin 1.1bar mutta ~5500rpm eli kun vaihtaa 2-3 niin on enää 0.6bar luulis ton T25 jaksavan pitää ees ne siinä noin 0.9-1.0 bar. stage3 on tilattu ja jos sama lörpsähtäminen jatkuu niin kyseessä lienee HW-vika?
peruspaineet on karvan alta 0.5.
DP ja kat on 3" mutta siitä taaksepäin on jotain motonetin tusinaputkee,
ehkä jotain mufflexia tms. Voiko se ahistaa?
A)Aktuaattori?
B)Muuten vaan väsyny turbo?
C) Joku muu?
Näillä on hyvä lähtä liikkeelle...

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-JouniCSE-
A) Actuaattorissa ehkäpä syy? Vaikka kuinka laittaa normiin acuun pp:n kohdalle ja vähän ylikin niin ei toiminut minulla edes steg1.
Steg1 pitäisi olla paineita n.0.9 bar 5500rpm.
Steg3 n.1.2 bar 5500rpm.
Näin siis manuaali ng900, liekö eroa tomaatti tonnariin?
A) Actuaattorissa ehkäpä syy? Vaikka kuinka laittaa normiin acuun pp:n kohdalle ja vähän ylikin niin ei toiminut minulla edes steg1.
Steg1 pitäisi olla paineita n.0.9 bar 5500rpm.
Steg3 n.1.2 bar 5500rpm.
Näin siis manuaali ng900, liekö eroa tomaatti tonnariin?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mankkuvena pitäs olla kunnossa, ja w-letku auki paineet nousee "tappiin".9000cst kirjoitti: Moro, oletko tarkistanut että magneettiventtiili ei jumita, eli varovasti vähän likastetta sisään joka ei sotke ja sitten by-pass venttiilin kunto. Tarkista että actuaattorin tanko on kiinni hukkaportissa ja jos peruspaineet ei tipu kun kiihdyttelet kaikilla vaihteilla 2500-4500rpm niin actuaattori on kunnossa. Turbon voit testata tukkimalla W letkun (HUOM OMALLA VASTUULLA), niin selviää turbon kunto ja ahtaminen. Fuelcut pitäisi puuttua peliin maptunin virityksissä 1.6bar. Tarkista myös ahtoputket ja alipaineletkut.
Näillä on hyvä lähtä liikkeelle...
en oo tosin isoilla kierroksilla ajellu w-letku auki. By-pass on uusittu vuosi sitten. Muuten siis pelaa hienosti mutta kick-down kiihdytyksessä ahdot alkaa tasasesti tippua kierrosten nousun myötä. Ihan niinkun turbo vaan ei pystys kykeneen. heti vaihtamisen jälkeen kun kierrokset laskee niin ahdot on taas sen reilut 1.0 bar. Alipaineletkut pitäs olla ehjät, MAP ja bensanpaineensäätimen letku on kovettunu joten ne on menos vaihtoon.
Pitänee testata toi peruspaineitten pysyvyys.
Tulipa tossa nyt testailtua peruspaineilla kiihdyttelyä ja tippuuhan ne siinäkin. Kun tallaa monon pohjaan niin nousee noin ~0.45 bar ja 5500 rpm ennenkun vaihtaa seuraavaa pykälää sisään niin paine on jotain ~0.25 bar, josta se taas nousee kierroston pudottua tohon 0.45.9000cst kirjoitti:Tarkista että actuaattorin tanko on kiinni hukkaportissa ja jos peruspaineet ei tipu kun kiihdyttelet kaikilla vaihteilla 2500-4500rpm niin actuaattori on kunnossa.
Toi painee tipahdus ei oo mikään nykäsy vaan sillain "lehmänhäntä" tyyppisesti.
Aktuaattori tullu tiensä päähän?
Paljos semmone maksaa vai pitääkö pistää T25 kierrätykseen?
Vuotoja ei pitäs olla, moottorijarrutuksessa paineet tippuu nätisti -0.9bar, venakopan ja imusarjan välinen takaiskuventtiilikin on ehjä.