
moottorin tukigummit!!!!
Nojaakos kone normaalisti kuinka paljon noitten ylätukikumien varaan (sammuksissa tasaisella)? kun mulla kone nojaa eteenpäin niin että liimalla täytetyt kumitkin pullistuu takareunasta selvästi. Ja noilla liimatuilla kumeilla täristää pakilla niin että maisema peileissä sumenee, oliskohan 200tkm sitten tehdyssä koneremontissa "unohtunut" tasapainoakselit tai ainaskin ketju pois 

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse olen myös jäykistänyt nuo ylimmäiset tyynyt ja sen joka on kiinni
siellä vaihdelaatikon puolella, ainoastaan tyhjäkäynnillä huomaa lievää
"tärinää" mutta ajossa ei huomaa mitään värinöitä.
Tasapaino heepelit on kaikki paikallaan.
Hydraulikumit on uusittu.
Kone lepää tyynyillään melko tasaisesti, tyynyt ei pullistele mihinkään suuntaan.
Jos kone painaa ylimmäistä tyynyä kasaan niin epäilenpä että takimmainen
hydraulikumi on viallinen.
siellä vaihdelaatikon puolella, ainoastaan tyhjäkäynnillä huomaa lievää
"tärinää" mutta ajossa ei huomaa mitään värinöitä.
Tasapaino heepelit on kaikki paikallaan.
Hydraulikumit on uusittu.
Kone lepää tyynyillään melko tasaisesti, tyynyt ei pullistele mihinkään suuntaan.
Jos kone painaa ylimmäistä tyynyä kasaan niin epäilenpä että takimmainen
hydraulikumi on viallinen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kysymys noista HYDRAULISISTA tukikumeista: monta niitä kaikkiaan on?? Kaikki vaihto-ohjeet tuntuisi käsittelevän vain kahta jakopään puoleista kumia, kai siellä vaihdelaatikonkin puolella jotain on
??? Monta, ja onko ne helppo vaihtaa? Löytyykö ohjetta?
Omassani kone tuntuu joskus pitävän vähän möykkää ja tärinää, se tuntuisi enemmänkin tulevan juuri tuosta vaihdelaatikon puolelta.
Paikallaan jarrua vastaan kaasutellessa kone tuntuisi vääntyvän aika reilusti etureunastaan ylöspäin..
mitäs muita kumeja/puslia siellä on kun nuo hydrauliset?

Omassani kone tuntuu joskus pitävän vähän möykkää ja tärinää, se tuntuisi enemmänkin tulevan juuri tuosta vaihdelaatikon puolelta.

mitäs muita kumeja/puslia siellä on kun nuo hydrauliset?

Hydraulisia kumeja on kaksi.
Vaihdelaatikon puolella on vaihdelaatikon tukikumi, söörtsillä löytää tietoa lisää.
Sen pystyy vaihtamaan kun irrottaa muovisen sisälokarin ja sahaa rautasahalla vanhan kumin pois. Tilalle uretaaninen, joka koostuu kahdesta osasta ja on helpompi pistää paikalleen kuin alkuperäinen jossa metalli reunus. Konettaa joutuu tunkkaamaan ylös, jotta saa pujotettua uretaanit paikalleen.
Alkuperäisenkin sinne varmaan sais mutta kai pitäis irrottaa laatikko ja käyttää prässiä.
Moottorin tärinät lisääntyy hieman koska uretaani on jäykempää, toisaalta pysyy kone ainakin paikallaan.
Vaihdelaatikon puolella on vaihdelaatikon tukikumi, söörtsillä löytää tietoa lisää.
Sen pystyy vaihtamaan kun irrottaa muovisen sisälokarin ja sahaa rautasahalla vanhan kumin pois. Tilalle uretaaninen, joka koostuu kahdesta osasta ja on helpompi pistää paikalleen kuin alkuperäinen jossa metalli reunus. Konettaa joutuu tunkkaamaan ylös, jotta saa pujotettua uretaanit paikalleen.
Alkuperäisenkin sinne varmaan sais mutta kai pitäis irrottaa laatikko ja käyttää prässiä.
Moottorin tärinät lisääntyy hieman koska uretaani on jäykempää, toisaalta pysyy kone ainakin paikallaan.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Tattista. Enpä taida laittaa uretaanista laittaa jos tärinä lisääntyy, varsinkaan koska tuo entinen näyttäisi silmämääräisesti ehjältä. Pitää nyt ne hydraulikumit tarkistaa kun pääsee lampun kanssa auton alle taas sohaamaan.Mikkoz kirjoitti:Hydraulisia kumeja on kaksi.
Vaihdelaatikon puolella on vaihdelaatikon tukikumi, söörtsillä löytää tietoa lisää.
Sen pystyy vaihtamaan kun irrottaa muovisen sisälokarin ja sahaa rautasahalla vanhan kumin pois. Tilalle uretaaninen, joka koostuu kahdesta osasta ja on helpompi pistää paikalleen kuin alkuperäinen jossa metalli reunus. Konettaa joutuu tunkkaamaan ylös, jotta saa pujotettua uretaanit paikalleen.
Alkuperäisenkin sinne varmaan sais mutta kai pitäis irrottaa laatikko ja käyttää prässiä.
Moottorin tärinät lisääntyy hieman koska uretaani on jäykempää, toisaalta pysyy kone ainakin paikallaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No tännekin näemmä tullut aiemmin auottua sanaista arkkua...jees, mutta nyt on siis yläpuslista (kumisista) toinen jäykätty (loppui SikaFlexi keskenV.J.S kirjoitti:Mulla TULEE tuommoinen kokoonpano, kun saan tonnarin taas läjään ja liikenteeseen (arviolta 16.5.). Eli tursottelen mössöä koneen yläpuolisiin tukigummeihin ja tasapainoakselien kettinki taitaa jo riippua jossain pihanäreen oksalla...Katsellaan sitten tippuuko leegot suustapeinu kirjoitti:Kumit ja tasapainoketjun poisto?
Onko jollain sellaienen yhddistelmä, että olisi kettinki poistettu ja jämäköitetyt puslat, ehkä jopa laitettu uretaanit
mites noitten värinöitten kanssa tollasessa tapauksessa?


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Minun tonnarissa tuo sika flex patentti ei oikein toiminut.V.J.S kirjoitti:No tännekin näemmä tullut aiemmin auottua sanaista arkkua...jees, mutta nyt on siis yläpuslista (kumisista) toinen jäykätty (loppui SikaFlexi keskenV.J.S kirjoitti:Mulla TULEE tuommoinen kokoonpano, kun saan tonnarin taas läjään ja liikenteeseen (arviolta 16.5.). Eli tursottelen mössöä koneen yläpuolisiin tukigummeihin ja tasapainoakselien kettinki taitaa jo riippua jossain pihanäreen oksalla...Katsellaan sitten tippuuko leegot suustapeinu kirjoitti:Kumit ja tasapainoketjun poisto?
Onko jollain sellaienen yhddistelmä, että olisi kettinki poistettu ja jämäköitetyt puslat, ehkä jopa laitettu uretaanit
mites noitten värinöitten kanssa tollasessa tapauksessa?), tasapainoketju poistettu ja vaihdelaatikon tuessa uretaanipusla. Tärinät mielestäni erittäin maltilliset, ainakin vähäisemmät kuin ENNEN tasapainoketjun poistoa
Se massa irtosi sieltä ajan kanssa, ja jotenkin se oli liian velttoa ainetta.
No nyt ei irtoa massat, hain Rikulta uudet gummit.
( siellä oli muuten uretaani pusla sarja vielä hyllyssä )
Ja näitä gummisia vielä muutama pari.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#