Rommitommi kirjoitti:
Tuntuu noi Saabit kulkevan kolmosella vielä ihan kivasti. Kaverin 190-heppanen Accord jäi Saabille 100-150 kiihdytyksessä, mutta sen jälkeen menikin nätisti ohi kun piti nelonen vaihtaa, no Saabissa olikin vain 150heppaa
Voidaanhan me joku päivä käydä kokeilee miten kulkee
Ja vielä tohon 9000cst:n kommenttiin. Volvon 2.5T on itse asiassa hemmetin hyvin vääntävä kone, vääntää 2000-4000 oikeen mukavasti, mutta korkeammilla kierroksilla ei sitten tunnukkaan tapahtuvan paljoa enempää ----> isompaa turboa

Juu, niin mullahan toi on automaatti. En tiedä kumpi tossa honukka jutussa oli saabilla askina, mutta käsittääkseni kummassakin neloselle vaihto on siinä 170 pintaan
Jeha. Mä en oo koskaan harrastanut minkäänlaista etukäteen haastamista tai näitten kanssa tosissaan räppäämistä, tuskin säkään
Mutta ideana voisi olla kehityskelpoinen. Keräisi muutamia "erilaisia", vaikkapa vain turboja, ja mielenkiinnon pohjalta tyypittäisi.
Mutta myös pienenkin mittakaavan vääntö V vs. S voisi olla myöskin mielenkiintoista
Nimenomaan ohituskiihtyvyyttä, turbojen omaa aluetta, oisi mielenkiintoista testata, sitä kun muuten näkee niin vähän missään muualla kuin liikenteessä...
Tuohon vääntävyyteen näitten välillä en osaa sanoa. Tuommoista Volvoa en ole koskaan edes ajanut. Mitä teknarista kattelin, niin 2.5T:n maksimiväännöt ovat 1500rpm, aika hyvin. Ja kuten moneen kertaan sanottu, toleranssit ovat pirun pieniä ja mitättömät seikat saattavat ratkaista, kuten varmaankin se, että esim. tonnari saattaisi vääntää 20nm enemmän 200rpm korkeemmalle

Seisaaltaan lähtiessä Volvo varmasti jättäisi, oli se sitten manuskalla tai tomaatilla, siitä olen lähestulkoon aivan varma. Kuskin kämmit tietty erikseen.
Mutta tarkoituksena ei tosiaankaan ole aiheuttaa mitään närää puolin eikä toisin. Tärkeintähän on, että "ruotsalaiset premiumit" etuvedolla ja turbolla pitävät edes vähän yhtä tässä vinkuintialaisten saippualaatikoiden ja paremman segmentin kansoittaneiden takatuuppareiden ajassa