Mitenkä havaitsee, että vesipumppu on tullut tiensä päähän?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Mitenkä havaitsee, että vesipumppu on tullut tiensä päähän?

Viesti Kirjoittaja pevi »

Siis ennen kuin se leikkaa kiinni tai kone kiehuu. Onko 9000:ssa jokin juoru tai pitääkö pumppu jotakin erityistä ääntä ennen simahtamista?
Kuluttaako kone vettä tms?

Lähinnä kiinnostaa vm 95-98 mallit, vai onko pumppu sama kuin vanhemmissakin?
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Ota hihna irti ja pyöritä käsin jos pumpusta kuuluu rohinaa sen on vaihdettava tai pumpun alapinnalla olevasta juoru reijästä valuu nestettä niin akselin tiiviste vuotaa ja pumppu on vaihdettava.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla jurnutti tuo vesipumppu, kuuli selvästi.
Ei VIELÄ vuotanut.

jos kusee alleen on jo korkein aika vaihtaa. Tuon huomaa lätäköstä auton alla
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Jos jurnuttaa eikä edes vuoda on vaihdon aika .Pumpunlaakerit kun leikkaakiinni niin loppuu vedenkierto. Mulla kävi edellämainitusti ja kansi-pahvi paloi.Mittarit eivät ehtineet reagoimaan tapahtumaan.Valkoinen savu pölähti putkesta ja sammutin moottorin välittömästi , mutta vahinko oli jo tapahtunut.Pumppu ei ollut vuotanut ,jonkin aikaa oli jurnuttanut.
Elämä oli taas ihanan kallista...
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa tonnarissa vesipumppu ei pitänyt ääntä, mutta tiputteli satunnaisesti vettä - välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Foxbody turbo
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

[quote="AnttiR"]. Mulla kävi edellämainitusti ja kansi-pahvi paloi.Mittarit eivät ehtineet reagoimaan tapahtumaan.Valkoinen savu pölähti putkesta ja sammutin moottorin välittömästi , mutta vahinko oli jo tapahtunut.quote]

Mulla taas kone keitti saabin ostopäivänä, mutta tiiviste ei ehtinyt mennä.
Sulake oli palanut, eikä lähtenyt letti pyörimään. Myöskään mittarit eivät näyttäneet ( lämpö- ja bensamittari ), oisko ne samalla sulakkeella...

Eipä kuitenkaan vaikuttanut ostopäätökseen :lol: :lol:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Vastaa Viestiin