Tulpat 9-5 2,3t ?
Tulpat 9-5 2,3t ?
9-5 2,3t 125kW -99
Bosch: FR 5 DPP 222 ?
Bosch: FR 5 DPP 222 ?
Kirjoitin asiasta jo aiemmin näillä palstoilla.
Motonet myy vääriä tulppia ainakin vm. -99:lle. (katsoo kirjasta)
Sen pitää olla BCPR7ES eikä 6 !!
Moottori käy paljon paremmin niillä.
ei kannata ostaa mitään ihme platina tulppia jne. on kokeiltu meinasi aina pysähtyä tyhjäkäynnillä.
Motonet myy vääriä tulppia ainakin vm. -99:lle. (katsoo kirjasta)
Sen pitää olla BCPR7ES eikä 6 !!
Moottori käy paljon paremmin niillä.
ei kannata ostaa mitään ihme platina tulppia jne. on kokeiltu meinasi aina pysähtyä tyhjäkäynnillä.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Kannattaisi varmaan ostaa Motonetin sijasta esim. Saabilta vaikka saattavat kyllä maksaa jonkun verran enemmän kuin Motonetistä ostetut, mutta varmasti ovat sopivat ja oikeanlaiset.
Niissä muistaakseni oli kun viimeksi tuohon ysivitoseen tulppia ostin niin niissä oli Saabin paketti, mutta NKG:n tulppa.




Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Juu ilman muuta kannattaa käydä hakemssa saabilta esim. B235R:ään tulpat saabilta, maksaa vaivaiset 42E/kpl...Tuha kirjoitti:Kannattaisi varmaan ostaa Motonetin sijasta esim. Saabilta vaikka saattavat kyllä maksaa jonkun verran enemmän kuin Motonetistä ostetut, mutta varmasti ovat sopivat ja oikeanlaiset.

Sama tulppahan se on ostaa sen sitten mistä tahansa, kun vain tietää sen koodin mikä sen pitäisi olla eikä luota jonkun arvausputiikin katalogiin...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Joo o....totta on....Mutta ei tästä mitään herneitä kannata ottaaVigge kirjoitti:Juu ilman muuta kannattaa käydä hakemssa saabilta esim. B235R:ään tulpat saabilta, maksaa vaivaiset 42E/kpl...Tuha kirjoitti:Kannattaisi varmaan ostaa Motonetin sijasta esim. Saabilta vaikka saattavat kyllä maksaa jonkun verran enemmän kuin Motonetistä ostetut, mutta varmasti ovat sopivat ja oikeanlaiset.![]()
Sama tulppahan se on ostaa sen sitten mistä tahansa, kun vain tietää sen koodin mikä sen pitäisi olla eikä luota jonkun arvausputiikin katalogiin...


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
vm2003 (ruotsalaisessa) käyttöohjekirjassa lukee:
2.0t ja 2.3t NGK BCPR6ES-11
2.3 Turbo NGK PFR6H-10
3.0t v6 NGK BKR7ES-11
2.0t ja 2.3t NGK BCPR6ES-11
2.3 Turbo NGK PFR6H-10
3.0t v6 NGK BKR7ES-11
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Itse ajelen BCPR7ES-11-tulpilla tällä hetkellä. Eivät kestä kovin pitkään B235R koneessa, mutta eivät toisaalta maksa mitään.
Maailmalla ovat valitelleet myös, että BCPR7ES-11-tulppa on turhan kylmä normi koneeseen, poislukien B235R ja todenneet BCPR6ES-11-tulpan paremmaksi vaihtoehdoksi. B235R:ssä tulee sitten tuo kesto ongelmaksi, jolloin 50tkm vaihtovälillä voi pyyhkiä persettä.
Maailmalla ovat valitelleet myös, että BCPR7ES-11-tulppa on turhan kylmä normi koneeseen, poislukien B235R ja todenneet BCPR6ES-11-tulpan paremmaksi vaihtoehdoksi. B235R:ssä tulee sitten tuo kesto ongelmaksi, jolloin 50tkm vaihtovälillä voi pyyhkiä persettä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
2.0t ja 2.3t-koneissa "virallinen" vaihtoväli on ekalle satsille 50000 ja sitten 60000 käytettäessä tavallisia tulppia.Ansis kirjoitti:Eikös tavallisilla tulpilla vaihto väli ole 20 000 km. Platina tulpilla 60 000.
Eri asia on sitten kuinka kestävät - ei ole mikään kynnyskysymys mielestäni vaihdattaa vaikka joka huollossa kun tulppasarjan hinta on luokkaa 16 euroa tarvikeliikkeessä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Allekirjoittanut käyttää NGK-BCPR7ES-11 tulppia, kärkivälin säädän 1,0mm:n uusille tulpille, vaihto 15-20000km:n välein, 2.3 täyspaine tonnari. Ikuna ei yhtään ongelmaa tulppien takia ole ollut. Tulppasetin hinta Motonetissä 14€, se on sataa kilometriä kohden 15000 km:n vaihtovälillä käsittämättömät 0,093€koistha kirjoitti:2.0t ja 2.3t-koneissa "virallinen" vaihtoväli on ekalle satsille 50000 ja sitten 60000 käytettäessä tavallisia tulppia.Ansis kirjoitti:Eikös tavallisilla tulpilla vaihto väli ole 20 000 km. Platina tulpilla 60 000.
Eri asia on sitten kuinka kestävät - ei ole mikään kynnyskysymys mielestäni vaihdattaa vaikka joka huollossa kun tulppasarjan hinta on luokkaa 16 euroa tarvikeliikkeessä.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tulpat 9-5 2,3t ?
Vieläkö vajaan 7 vuoden takaiset tarinat pitää paikkansa
WIS näytti NGK BCPR 6ES-11 sytytystulpaksi 2.3t:lle
Onko tuohon tullut päivityksiä vai vaihdetaanko tuollaiset?
WIS näytti NGK BCPR 6ES-11 sytytystulpaksi 2.3t:lle
Onko tuohon tullut päivityksiä vai vaihdetaanko tuollaiset?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Tulpat 9-5 2,3t ?
Vakiotehoilla käy mutta jos enemmän ahtopaineita tai biopowersofta niin seiskat on paljon oikeampi vaihtoehto.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko