Tulpat 9-5 2,3t ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

Tulpat 9-5 2,3t ?

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

9-5 2,3t 125kW -99

Bosch: FR 5 DPP 222 ?
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Kirjoitin asiasta jo aiemmin näillä palstoilla.
Motonet myy vääriä tulppia ainakin vm. -99:lle. (katsoo kirjasta)
Sen pitää olla BCPR7ES eikä 6 !!
Moottori käy paljon paremmin niillä.
ei kannata ostaa mitään ihme platina tulppia jne. on kokeiltu meinasi aina pysähtyä tyhjäkäynnillä.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kannattaisi varmaan ostaa Motonetin sijasta esim. Saabilta vaikka saattavat kyllä maksaa jonkun verran enemmän kuin Motonetistä ostetut, mutta varmasti ovat sopivat ja oikeanlaiset.

:arrow: Niissä muistaakseni oli kun viimeksi tuohon ysivitoseen tulppia ostin niin niissä oli Saabin paketti, mutta NKG:n tulppa. :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tuha kirjoitti:Kannattaisi varmaan ostaa Motonetin sijasta esim. Saabilta vaikka saattavat kyllä maksaa jonkun verran enemmän kuin Motonetistä ostetut, mutta varmasti ovat sopivat ja oikeanlaiset.
Juu ilman muuta kannattaa käydä hakemssa saabilta esim. B235R:ään tulpat saabilta, maksaa vaivaiset 42E/kpl... :lol:
Sama tulppahan se on ostaa sen sitten mistä tahansa, kun vain tietää sen koodin mikä sen pitäisi olla eikä luota jonkun arvausputiikin katalogiin...
#1730
500whp.net member
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Vigge kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Kannattaisi varmaan ostaa Motonetin sijasta esim. Saabilta vaikka saattavat kyllä maksaa jonkun verran enemmän kuin Motonetistä ostetut, mutta varmasti ovat sopivat ja oikeanlaiset.
Juu ilman muuta kannattaa käydä hakemssa saabilta esim. B235R:ään tulpat saabilta, maksaa vaivaiset 42E/kpl... :lol:
Sama tulppahan se on ostaa sen sitten mistä tahansa, kun vain tietää sen koodin mikä sen pitäisi olla eikä luota jonkun arvausputiikin katalogiin...
Joo o....totta on....Mutta ei tästä mitään herneitä kannata ottaa :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Mun kirjassa vm. -99 lukee bcpr7es-11 kaikille rivimoottoreille, ei V6:een mun muistaakseni.
Varma on ainakin 2.0L moottorille :roll:
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
JR-95
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JR-95 »

Mitähän muutoksia Aeron moottorissa on tapahtunut -00, kun tulpat muuttuivat erilaiseksi?
96 -75
Alfa Romeo 156 2,4d Sw -05
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1354
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

vm2003 (ruotsalaisessa) käyttöohjekirjassa lukee:
2.0t ja 2.3t NGK BCPR6ES-11
2.3 Turbo NGK PFR6H-10
3.0t v6 NGK BKR7ES-11
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Itse ajelen BCPR7ES-11-tulpilla tällä hetkellä. Eivät kestä kovin pitkään B235R koneessa, mutta eivät toisaalta maksa mitään.

Maailmalla ovat valitelleet myös, että BCPR7ES-11-tulppa on turhan kylmä normi koneeseen, poislukien B235R ja todenneet BCPR6ES-11-tulpan paremmaksi vaihtoehdoksi. B235R:ssä tulee sitten tuo kesto ongelmaksi, jolloin 50tkm vaihtovälillä voi pyyhkiä persettä.
#1730
500whp.net member
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

olen ajellut sekä 2,0t:llä ja 2,3t:llä BCPR7ES-11 tulpilla ja hyvin on toiminut. Tätä Nordicilla suositeltiin. Jos ei oo viri niin 6ES on varmaankin vielä paremmat.

9-5 Nordic
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Eikös tavallisilla tulpilla vaihto väli ole 20 000 km. Platina tulpilla 60 000.
96 M75 i12 5-speed ;)
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1354
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ansis kirjoitti:Eikös tavallisilla tulpilla vaihto väli ole 20 000 km. Platina tulpilla 60 000.
2.0t ja 2.3t-koneissa "virallinen" vaihtoväli on ekalle satsille 50000 ja sitten 60000 käytettäessä tavallisia tulppia.

Eri asia on sitten kuinka kestävät - ei ole mikään kynnyskysymys mielestäni vaihdattaa vaikka joka huollossa kun tulppasarjan hinta on luokkaa 16 euroa tarvikeliikkeessä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

koistha kirjoitti:
Ansis kirjoitti:Eikös tavallisilla tulpilla vaihto väli ole 20 000 km. Platina tulpilla 60 000.
2.0t ja 2.3t-koneissa "virallinen" vaihtoväli on ekalle satsille 50000 ja sitten 60000 käytettäessä tavallisia tulppia.

Eri asia on sitten kuinka kestävät - ei ole mikään kynnyskysymys mielestäni vaihdattaa vaikka joka huollossa kun tulppasarjan hinta on luokkaa 16 euroa tarvikeliikkeessä.
Allekirjoittanut käyttää NGK-BCPR7ES-11 tulppia, kärkivälin säädän 1,0mm:n uusille tulpille, vaihto 15-20000km:n välein, 2.3 täyspaine tonnari. Ikuna ei yhtään ongelmaa tulppien takia ole ollut. Tulppasetin hinta Motonetissä 14€, se on sataa kilometriä kohden 15000 km:n vaihtovälillä käsittämättömät 0,093€ :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tulpat 9-5 2,3t ?

Viesti Kirjoittaja JKen »

Vieläkö vajaan 7 vuoden takaiset tarinat pitää paikkansa

WIS näytti NGK BCPR 6ES-11 sytytystulpaksi 2.3t:lle
Onko tuohon tullut päivityksiä vai vaihdetaanko tuollaiset?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tulpat 9-5 2,3t ?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vakiotehoilla käy mutta jos enemmän ahtopaineita tai biopowersofta niin seiskat on paljon oikeampi vaihtoehto.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin