Mistä vuosimallista lähtien tonnari on ruosteenkestävämpi?
Mistä vuosimallista lähtien tonnari on ruosteenkestävämpi?
Siinäpä tuo olikin. Eli mistä lähtien korit on käsitelty (ilm. sinkitty/galvanoitu) niin ettei ruoste pahemmin pääse iskemään? Ainakin 80 luvun tonnareista monet näyttävät melko kamalilta. Onko v. 1990 joku vedenjakaja vai miten?
"SaabAna"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
CS:n myötä on ilmeisesti parantunut eli n.92-93. Mutta ei vaan ole nekään täysin suojassa ruosteelta...
Haulla löytyy varmasti lisää, on käsitelty joskus aiemminkin.

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Mistä vuosimallista lähtien tonnari on ruosteenkestävämp
Minun muistaakseni 91 alkaen alkoi tulla sinkittyä peltiä helmoihin. Se ja siitä eteenpäin pitäisi olla parempia.ajakaa kirjoitti:Siinäpä tuo olikin. Eli mistä lähtien korit on käsitelty (ilm. sinkitty/galvanoitu) niin ettei ruoste pahemmin pääse iskemään? Ainakin 80 luvun tonnareista monet näyttävät melko kamalilta. Onko v. 1990 joku vedenjakaja vai miten?
Ilmeisesti CD malleihin tuli -91 paremmat ovet kuin aikaisemmin ja sinkitty kori tuli CS malleihin (eli käytännössä -92) mutta luukut kaiketi eivät olleet sinkittyjä? Myöhemmin (kait -94?) tuli sitten luukutkin sinkityiksi. Korjatkaa jos oikein pahasti kirjottelen palturia mutta tässä uskossa itse olen 

Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Olen antanut itseni ymmärtää, että ovien valmistusmenetelmää parannettiin ja sen johdosta ne alkoivat kestää ehjinä pidempään.
Tuosta luukkujen sinkityksestä on kahta versiota kuulunut, puolesta ja vastaan.
Olisiko jollain faktaa kertoa?
Tuosta luukkujen sinkityksestä on kahta versiota kuulunut, puolesta ja vastaan.
Olisiko jollain faktaa kertoa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jos nua puut ovat alkuperäisvarusteita, niin ehtaa kakkosnelosta pitäs ollaPeter Finn kirjoitti:No jos mulla on 92 CD niin siinä on siis äskeisten pohjalta ovet vahvistettu mutta ei luukkuja, anteeksi tietämättömyyteni, mitkä luukut.
Toinen asia mikä käynyt mielessä, mulla on puupaneelit kaikissa ovissa, koelaudassa ja keskellä. Onko se puuta vai muovia. Ehkä joku tietää.

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87