Mistä vuosimallista lähtien tonnari on ruosteenkestävämpi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Mistä vuosimallista lähtien tonnari on ruosteenkestävämpi?

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Siinäpä tuo olikin. Eli mistä lähtien korit on käsitelty (ilm. sinkitty/galvanoitu) niin ettei ruoste pahemmin pääse iskemään? Ainakin 80 luvun tonnareista monet näyttävät melko kamalilta. Onko v. 1990 joku vedenjakaja vai miten?
"SaabAna"
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

CS:n myötä on ilmeisesti parantunut eli n.92-93. Mutta ei vaan ole nekään täysin suojassa ruosteelta... :? Haulla löytyy varmasti lisää, on käsitelty joskus aiemminkin.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Re: Mistä vuosimallista lähtien tonnari on ruosteenkestävämp

Viesti Kirjoittaja iikoo »

ajakaa kirjoitti:Siinäpä tuo olikin. Eli mistä lähtien korit on käsitelty (ilm. sinkitty/galvanoitu) niin ettei ruoste pahemmin pääse iskemään? Ainakin 80 luvun tonnareista monet näyttävät melko kamalilta. Onko v. 1990 joku vedenjakaja vai miten?
Minun muistaakseni 91 alkaen alkoi tulla sinkittyä peltiä helmoihin. Se ja siitä eteenpäin pitäisi olla parempia.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että matala keula == sinkkiä löytyy.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Ilmeisesti CD malleihin tuli -91 paremmat ovet kuin aikaisemmin ja sinkitty kori tuli CS malleihin (eli käytännössä -92) mutta luukut kaiketi eivät olleet sinkittyjä? Myöhemmin (kait -94?) tuli sitten luukutkin sinkityiksi. Korjatkaa jos oikein pahasti kirjottelen palturia mutta tässä uskossa itse olen :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Olen antanut itseni ymmärtää, että ovien valmistusmenetelmää parannettiin ja sen johdosta ne alkoivat kestää ehjinä pidempään.

Tuosta luukkujen sinkityksestä on kahta versiota kuulunut, puolesta ja vastaan.

Olisiko jollain faktaa kertoa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

No jos mulla on 92 CD niin siinä on siis äskeisten pohjalta ovet vahvistettu mutta ei luukkuja, anteeksi tietämättömyyteni, mitkä luukut.

Toinen asia mikä käynyt mielessä, mulla on puupaneelit kaikissa ovissa, koelaudassa ja keskellä. Onko se puuta vai muovia. Ehkä joku tietää. :wink:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Peter Finn kirjoitti:No jos mulla on 92 CD niin siinä on siis äskeisten pohjalta ovet vahvistettu mutta ei luukkuja, anteeksi tietämättömyyteni, mitkä luukut.

Toinen asia mikä käynyt mielessä, mulla on puupaneelit kaikissa ovissa, koelaudassa ja keskellä. Onko se puuta vai muovia. Ehkä joku tietää. :wink:
Jos nua puut ovat alkuperäisvarusteita, niin ehtaa kakkosnelosta pitäs olla :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin