Tekijämiestä haetaan / tarjouspyyntö (og 900 remppa)
Tekijämiestä haetaan / tarjouspyyntö (og 900 remppa)
Morjens morjens,
parin muuton ja mittavan häsläämisen jälkeen olisi taas
aika palata harrastuksen pariin, muttakun ei kerrostaloasuminen
oikeen siihen anna mahdollisuuksia, niin jos edes ajamaan pääsisi.
Eli etsin saabilleni remontintekijää, remontti sisältää:
Jarruremontti (Levyt, palat, putket mitä tarvii jne.)
Alustaremppa (uudet jouset & iskarit)
Keskuslukko + hälytinasennus
Löytyykö foorumista henkilöä jolla olisi sekä aikaa että osaamista tähän projektiin?
Kyseessä on siis 900 '89 3d kaasari.
Myös jos korjauspaikka olisi helsingissä tai mielellään lähialueilla,
olisi plussaa.
eimuutakun maililla tai puhelimella ilmotuksia että mihin hintaan ja
millä aikataululla onnistuisi.
Mielummin annan autoni saabistin kuin jonkun tusinakorjaamon käsiin.
sähköposti:
epidemik@862music.com
puhelin:
044 046 5353
Terv.
Mika Viitanen
parin muuton ja mittavan häsläämisen jälkeen olisi taas
aika palata harrastuksen pariin, muttakun ei kerrostaloasuminen
oikeen siihen anna mahdollisuuksia, niin jos edes ajamaan pääsisi.
Eli etsin saabilleni remontintekijää, remontti sisältää:
Jarruremontti (Levyt, palat, putket mitä tarvii jne.)
Alustaremppa (uudet jouset & iskarit)
Keskuslukko + hälytinasennus
Löytyykö foorumista henkilöä jolla olisi sekä aikaa että osaamista tähän projektiin?
Kyseessä on siis 900 '89 3d kaasari.
Myös jos korjauspaikka olisi helsingissä tai mielellään lähialueilla,
olisi plussaa.
eimuutakun maililla tai puhelimella ilmotuksia että mihin hintaan ja
millä aikataululla onnistuisi.
Mielummin annan autoni saabistin kuin jonkun tusinakorjaamon käsiin.
sähköposti:
epidemik@862music.com
puhelin:
044 046 5353
Terv.
Mika Viitanen
Jos ei ketään löydy, niin hakuninmaan katsastuskonttorin päädyssä on korjaamo, jonka omistaja/asentaja ajaa itse og900 saabilla. (muistaakseni MV autohuolto tai jotain). Muitakin saab asentajia pääkaupunkiseudulta löytyy useita. Tällä foorumilla varmasti on tietoa noista asentajista.
-Jarrulevyjen irroittaminen vaatii paineilmatyökalut. (voi joku saada muutenkin sen ruuvin irti, mutta hankalaa on ja aikaa palaa)
Muut noista on ihan kotityökaluilla tehtävissä.
-Jarrulevyjen irroittaminen vaatii paineilmatyökalut. (voi joku saada muutenkin sen ruuvin irti, mutta hankalaa on ja aikaa palaa)
Muut noista on ihan kotityökaluilla tehtävissä.
Tätä en kyllä allekirjottaisi. Mihin niitä paineilmakaluja tarvitaan? Eli mitähän ruuvia mahdat tarkoittaa. Käsittääkseni ruuveja on vain se 1 Torx mutta en keksi miten sen irrottamiseen paineilmaa tarvittaisiin.Sami kirjoitti: -Jarrulevyjen irroittaminen vaatii paineilmatyökalut. (voi joku saada muutenkin sen ruuvin irti, mutta hankalaa on ja aikaa palaa)

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ja homma etenee... parilta korjaamolta oon kysyny nyt ja kyllä meinas leuka pudota ton hintahaarukan takia..
Eli hommaan sisältyi jarruremontti & iskarit&jouset vaihto.
Esso pukinmäki
Ant-Auto
Eli hommaan sisältyi jarruremontti & iskarit&jouset vaihto.
Esso pukinmäki
jaTyön osuus pyytämissänne korjauksissa on yhteensä noin 400 EUR.
Ant-Auto
että sellasta... kuulostaa tuo jälkimmäinen jo suht hullulta, ja ensimmäinen, mikäli rajoissa pysyy, ihan siedettävältä.vaikea ihan tarkkaan kun ei tiedä jarrutöiden laajuutta
mutta työn osuuden arvioisin olevan jossain 700 - 1000 e
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17160MikaV kirjoitti:Ja vielä jos joku osaa suositella hesan alueella hyvän hinta-laatusuhteen omaavaa korjaamoa...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kyllä se joillakin varmaan helposti lähtee. Minulla ekassa remontissa (silloin se jarrulevyn ruuvi oli ristipää), se oli erittäin tiukka. Hankin juuri semmoisen meisselin, jonka päähän lyödään ja se samalla pyörähtää. Ei lähtenyt. No kerrostalon parkkipaikalla ei porakoneet toimi ja laitoin renkaat takas ja ajoin huoltamolle, jossa toi ruuvi löysättiin paineilma vehkeillä (isku päällä) ja näytti lähtevän vaivattomasti. Samantien ruuvi käsin kiinni ja takaisin kotipihaan jatkamaan remonttiajcarlson kirjoitti:Tätä en kyllä allekirjottaisi. Mihin niitä paineilmakaluja tarvitaan? Eli mitähän ruuvia mahdat tarkoittaa. Käsittääkseni ruuveja on vain se 1 Torx mutta en keksi miten sen irrottamiseen paineilmaa tarvittaisiin.Ruosteessa voi toki olla, mutta pahimmillaankin lähtee aika kivuttomasti poraamalla, on aika pehmeää tavaraa tuo ruuvi. Muut pultit jos on tiukassa niin lähtee kyllä jatkovarrella helposti. Kaikenkaikkiaan minusta kohtuuhelppo tuo levyjen vaihto operaationa kuitenkin.

Seuraavassa autossa olikin sitten jo torxit ja olin varautunut räikkäjärjestelmällä. Taas pajalle, eikä lähtenyt heilläkään, joten porakoneella ruuvi veks, uusi ruuvi käsin paikalleen ja sama homma --> kotipihaan jatkamaan remonttia

Kerrostalon parkkipaikalla on rajalliset mahdollisuudet, vaikka siellä on tullut tehtyä kansiremonteista lähtien kaikenlaista

MikaV:lle:
Tuo 400e kuulostaa kohtuudelta työnosuudeksi. Kysypä myös kaivokselan ostoskeskuksen korjaamosta/varaosaliikkeestä tarjousta osineen.
Parkkipaikallahan meikäläinenkin on kaikki rempat tehnyt. Mukaanlukien koneremontti ja useampi kansiremppa. Ja kytkimen pääsylinterin vaihto 2x pakkasella. 
Porakoneen saa näppärästi käyttöön parkkipaikalla, jos on lämpöpaikka. Pikkurälläkkäkin pyörii vielä niin ettei sulakkeet pala.

Porakoneen saa näppärästi käyttöön parkkipaikalla, jos on lämpöpaikka. Pikkurälläkkäkin pyörii vielä niin ettei sulakkeet pala.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com