No niin päivä taas rävelletty ja jotain pientä taas saatu aikaiseksi.
- aktuaattori siirretty
- uusi turbo "valeena" paikoillaan
- öljyn paluuputki modattu (laippa vaihdettu)
- uusien oljy/vesiletkujen sovitus tehty (kaksi letkua uusiksi)
- yksi kappale syylärin tyhjennys proppuja poikki
Totuus todellakin on ettei tämä ahdin ole mitään bolton kamaa, muuta kuin sen pakosarjan laipan kohdalta. Niille jotka tämän turbon haluavat kuitenkin laittaa, niin mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia ei eteen kuitenkaan tule. Vaatii vaan aikaa, ison läjän työkaluja, kädentaitoja ja niitä hermoja.( heh...toivottavasti ei porukka liikaa masentunut). Onnistuu kyllä.
Huomioita asennuksen varrella:
-aktuaattori ottaa vakiopaikassa tasapainoakselin pullistumaan kiinni. Sen takia vaatii siirron. Vanhemissa tonnareissa tätä ongelmaa ei ilmeisesti ole(akselit puuttuu)
-pakosarjaan ei saa turboa kiinni pulteilla kuin toiselta puolelta. Tarpeeksi pitkää pulttia ei saa mahtumaan kuin toiselle puolelle. Toiselle puolelle pitää laittaa vaarna pultit ja muttereilla molemmin puolin kiinni.
-plussana voi mainita että DP:n tekemiseksi on enemmän tilaa turbon ja vesipumpun välillä.
-aktuaattorin tankoa joutuu pidentämään 15mm jos käyttää turbon omaa acua. (siirto uuteen paikkaan vaatii tämän)
Tuossa todistus aineistoa että jotain on ihan oikeasti tehty.
Tuo tamtamin ilmoittama asennusaika osuu aika oikeaan. Huomenna kolmas asennuspäivä menellään. Palataan asiaan.
