Nokkaketjuko jo vaihtoon?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitos hyvästä kuvasta, gls, jakopää on tosiaan täysin eri planetalta kuin uudemmissa.
Tuo ketj on kiitettävän massiivinen ;)
Tuossa kiristäjässä on oletettavasti jonkinlaiset hammastukset joiden vuoksi se ei mene sisäänpäin?
Ja siellä koneen pään ja rintapellin välissä on niin vähän tilaa ettei ole toivoakaan päästä aukaisemaan päätykoteloa kone paikallaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Tuossa kiristäjässä on oletettavasti jonkinlaiset hammastukset joiden vuoksi se ei mene sisäänpäin?
juu, siellä on hammastukset, ja jousi joka painaa kiristimen päätä ulospäin.
b-koneen kiristäjää ei voi löysätä ulkoapäin, h-koneessa tämä onnistuu kyllä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Kun tuossa http://www.saabcentral.com/techhelp/c90 ... _chain.php näkyy se kiristin, niin missä se kiristin on -89 8v-kaasari-H -koneessa ???

En nimittäin ole löytänyt noilta paikkeilta, kuin pienen lyijykynän paksuisen reiän.

Pitäisikö jotain purkaa jotta sen kiristimen löytää?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kiristin on 8v H-koneessa jakopäässä. Joutuu avaamaan kopan siis jakopään kopan jos vaihtaa meinaat. Muuten ei pääse kuin näkemään sen venttiilikopan poisoton jälkeen
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Niin ja täytyy ottaa myös moottorin ja vaidelaatikon saumasta pinnapultti
pois se jossa on se mutteri itse vaihdoin jakopään kone paikalla ja aikas kova homma mutta onnistuu,öljyn paineissa ei ollut mitään ropleemaa
että siitä sitten vain vaihtaan.
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ng900aero kirjoitti:Tuo ketj on kiitettävän massiivinen ;)
3-rivinen ketju. Eikös uudemmissa ole 2-rivinen?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös b-koneessa ole 2-rivinen ja uudemmissa 1-rivinen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

ng900aero kirjoitti:Eikös b-koneessa ole 2-rivinen ja uudemmissa 1-rivinen?
Näin on, tai ainakin h-koneessa on 1-rivinen...
Vastaa Viestiin