99 muutoskatsastettu turbolle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

99 muutoskatsastettu turbolle

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kävin tänään konttorilla näyttämässä tekniikanvaihtotoipilastani.
Hyvin kelpasi ja nyt otteessa lukee: "Autoon vaihdettu turboahdettu B201 moottori, lohkon nro. x. Ahdin Garrett TO3.
Teho 107kW.
Jee, nyt voin siis ajaa laillisesti :lol:

Mukana oli kopio Saabin myöntämästä yleitodistuksesta tehon muuttamiseksi ja päästölappu.
Muutoskatsastus maksoi 80e.
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Hieno homma! Onneksi olkoon!
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onnittelut täältäkin! kerro nyt vähän, onko se kiva ajaa...? :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

onnittelut!

itelläkin sama homma vielä edessä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Voi persetti, sain jo kuumeen laskemaan jokin aika sitten mutta mutta... :wink:
SAAB 99 -83 GL
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Jos kerran valmiina K-jet, niin turbokoneen asennushan on vain päivän homma :idea:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

rr kirjoitti:Jos kerran valmiina K-jet, niin turbokoneen asennushan on vain päivän homma :idea:
Menee tämmöseltä torspolta vähän enemmän :lol: . Kuitenni akku siirtää takakonttiin ja ja *seli seli*
SAAB 99 -83 GL
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Right on! Ja kovaa ajoa!!!

P.S. Niin, enkä tarkoita ylinopeutta, you know.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

rr kirjoitti:Jos kerran valmiina K-jet, niin turbokoneen asennushan on vain päivän homma :idea:
Ei se nyt ihan noinkaan ole...
Oma aikansa menee jäähdyttimen flektin kanssa leikkimiseen (ei mahdu vakiopaikalle), uuden kiinnityksen väsääminen puolalle, akku konttiin + kaikki pienet säädöt...

Mulla ainakin meni reilu viikko tossa hommassa, tosin tein kahta duunia samalla.
Mulla siis oli tuo k-jettikin jo valmiina asennettuna...
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kiitoksia kaikille onnitteluista :!:

Lucalle vielä:
on se kiva ajaa, kivalta tuntuu kun 120 km/h vauhdissa lyö lisää löylyä ja vekotin kiihtyy perin mukavasti 8)

Varoituksen sana :!: : tämän jälkeen vaparilla ajaminen syö miestä :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juu onnea vaan projektin valmistumisesta, seuraavaksi sitten metsästämään avarrettua 16V kantta ja rakentelemaan siihen lh-jettiä :lol:

Kumma kun kukaan ei ole pistänyt noppaan turbokonetta, täytyy kait sen onnistua jos on dynolaput riittävän pienille tehoille? Tuli vaan mieleen kun kerran kuuppiinkin rakentavat ahdettuja myllyjä :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

ng900aero kirjoitti:Juu onnea vaan projektin valmistumisesta, seuraavaksi sitten metsästämään avarrettua 16V kantta ja rakentelemaan siihen lh-jettiä :lol:
Jos mä nyt tällä ajelisin kuitenkin hetken aikaa :lol:
Ei kuitenkaan lh-jet vaan megasquirt :lol: :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ronska kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Juu onnea vaan projektin valmistumisesta, seuraavaksi sitten metsästämään avarrettua 16V kantta ja rakentelemaan siihen lh-jettiä :lol:
Jos mä nyt tällä ajelisin kuitenkin hetken aikaa :lol:
Ei kuitenkaan lh-jet vaan megasquirt :lol: :wink:
Miksei trionic7, on aika nopea reagoimaan ? :D

Mitäs sitä turhaan ajella, rakentelu on paljon hauskempaa :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ittellä on käyny mielessä tonnarin DI/APC-järjestelmä. Sais virranjakajan pois konehuoneesta, kun monesta turbotetusta 99:stä kuvia nähneenä tilaa on varsin vähän. Ja onhan DI-kasetti aina racemman naköinen kuin pelkkä suojapelti vaikka tekniikka oliskin vakio, hä?

BTW: Missä majailee nykyään Ragnar Bureniuksen kotisivut?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

dimebak kirjoitti:BTW: Missä majailee nykyään Ragnar Bureniuksen kotisivut?
http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/
http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/bi ... age_01.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin