Tuulilasi
Tuulilasi
Kyselinpä tuossa eilen satkuun tuulilasia.
Kiinnostaisi tuo sävytetty, eli pronssinen. Hintaa tulis 160e + asennus, eli yli 200e.
Mielestäni aika kallis..
Onko kukaan muu kyselly/ostanu tuollasta?
Mihin hintaan?
En nyt muista että oliko puhetta kirkkaasta, yläosastaan sävytetystä lasista, mitähän sellainen sitten maksaisi?
Kiinnostaisi tuo sävytetty, eli pronssinen. Hintaa tulis 160e + asennus, eli yli 200e.
Mielestäni aika kallis..
Onko kukaan muu kyselly/ostanu tuollasta?
Mihin hintaan?
En nyt muista että oliko puhetta kirkkaasta, yläosastaan sävytetystä lasista, mitähän sellainen sitten maksaisi?
Re: Tuulilasi
Mä ostin pronssisen, 130e ja asensin itse.hene- kirjoitti:Kyselinpä tuossa eilen satkuun tuulilasia.
Kiinnostaisi tuo sävytetty, eli pronssinen. Hintaa tulis 160e + asennus, eli yli 200e.
Mielestäni aika kallis..?
Usein vaan se ylälaita on sävytetty vihreällä. Pronssilasissa vähä oudon näköinenhene- kirjoitti:En nyt muista että oliko puhetta kirkkaasta, yläosastaan sävytetystä lasista, mitähän sellainen sitten maksaisi

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Laitan iltasella lisää infoa, kun ehtii kunnolla kirjottaahene- kirjoitti:Yksinkö asensit lasin?
Miten teit sen? Mitä apuvälineitä?
Joo tarkotin kirkasta lasia jossa on sävytetty ylälaita.
Mulla on nyt sellainen tuossa..
Onko sulla kuvia vaihtoprojektista? Tai kuvia yleensäkin tuosta pronssisesta lasista?

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Minä ostin tossa noin kuukausi takaperin uuden lasin satkuun. Juuri tälläisen kauttaaltaan pronssisen, lasissa ei ole erikseen tummennusta ylälaidassa. Hintaa lasille vaihtoineen 130€. Siihen pitäisi vielä käydä hakemassa melkein nuo vesiurat, olivat niin mukavat edellisessä lasissa. Olikohan niiden hinta jotain 25€ jos haen samasta liikkeestä missä vaihdoin lasinkin. Niin ja lasi on Pilkingtonin tekemä.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
#2678
Käytin keväällä velipojan auton täällä salossa tuulilasin vaihdossa.
Lasiksi tuli pronssinen ja hintaa tuli lasille ja asennukselle 115 tai 120egee.
Lasi oli tuossa satasen luokkaa.
Vinkit itse tehtyyn lasin vaihtoon kiinnostaisi myös kun on tuossa noita edullisia ropposia ajossa joihin satanen on iso sijoitus ja toisaalta kohtuullisia laseja löytyis varaosa-autoista.
Varaosalasi kannattanee ottaa pois leikkaamalla veitsellä tiiviste halki siitä lukituslistan alta.
Sen jälkeen lasi vaan pujotetaan alareunasta paikalle ja sitten ruuvarilla kaivetaan tiiviste kauttaltaan siihen lasin päälle ja lukituslista paikoilleen...?
Pääpiirteittäin helpon kuuloista mutta
-mikä on hyvä työkalu tuohon tiivisteen kaiveluun?
-onko hyvä käyttää liukastetta, mäntysuopaa, jarrukumirasvaa
-missä järjestyksessä tiiviste kannattaa pujottaa päälle? aloittaa alhaalta ja kiertää lasi ympäri tai aloittaa alhaalta ja seuraavaksi ylhäältä vai toisin päin?
Lukituslistan laittoon löytyy tarvikeliikkeistä muutaman euron työkalu johon kannattanee sijoittaa.
Perinteinen naru sisäpuolella vaatinee aika tavalla purkamista ja useamman kaverin panttaamaan lasia alaspäin.
Lasiksi tuli pronssinen ja hintaa tuli lasille ja asennukselle 115 tai 120egee.
Lasi oli tuossa satasen luokkaa.
Vinkit itse tehtyyn lasin vaihtoon kiinnostaisi myös kun on tuossa noita edullisia ropposia ajossa joihin satanen on iso sijoitus ja toisaalta kohtuullisia laseja löytyis varaosa-autoista.
Varaosalasi kannattanee ottaa pois leikkaamalla veitsellä tiiviste halki siitä lukituslistan alta.
Sen jälkeen lasi vaan pujotetaan alareunasta paikalle ja sitten ruuvarilla kaivetaan tiiviste kauttaltaan siihen lasin päälle ja lukituslista paikoilleen...?
Pääpiirteittäin helpon kuuloista mutta
-mikä on hyvä työkalu tuohon tiivisteen kaiveluun?
-onko hyvä käyttää liukastetta, mäntysuopaa, jarrukumirasvaa
-missä järjestyksessä tiiviste kannattaa pujottaa päälle? aloittaa alhaalta ja kiertää lasi ympäri tai aloittaa alhaalta ja seuraavaksi ylhäältä vai toisin päin?
Lukituslistan laittoon löytyy tarvikeliikkeistä muutaman euron työkalu johon kannattanee sijoittaa.
Perinteinen naru sisäpuolella vaatinee aika tavalla purkamista ja useamman kaverin panttaamaan lasia alaspäin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Useita eri keinoja käytetty vuosien aikana ja olen jämähtänyt yksinkertaiseen tapaan, että tylsällä ruuvarilla työntelen tiivisteen huulloksen korin ulkopuolelle auton sisältä. Aloitan jommasta kummasta yläkulmasta ja etenen varovasti molempiin suuntiin. Kun yläreuna ja päädyt ovat irti, voi lasin nostaa varovasti pois tiivisteen sisältä. 99:ssä tiivisteen alareuna saa jäädä koriin kiinni, mutta satkussa asennus oli hieman työläämpi siten alareunan osalta. Koristelistaa en irrota, paitsi nurkkapalat.hene- kirjoitti:Yksinkö asensit lasin?
Miten teit sen? Mitä apuvälineitä?
Uusi lasi varovasti alareunasta tiivisteineen paikalleen. Tarkista että lasi on tasan keskellä aukkoa, eli molemmilla sivuilla on yhtä paljon tilaa. Sitten vaan varovasti alkaa käännellä sisäpuolelta alanurkista alkaen huulloksen paikalleen. Tiiviste kyllä 'vetää' lasin vähitellen lähemmäksi. Kunhan vain huomioit että pakolla ei kannata yrittää, vaan suostuttelemalla. Pakottamalla käy helposti *RITS-ilmiö



Laseja ei ole tällä keinolla hajonnut yhtään, mutta muilla konsteilla kyllä...
*Aku Ankkaa lainaten; RITS = RäjähdänIhanTälläSekunnilla
Ei, mutta kuvat kaarasta on:hene- kirjoitti:Onko sulla kuvia vaihtoprojektista? Tai kuvia yleensäkin tuosta pronssisesta lasista?
http://www.kotinet.com/rami.rahkola/900i88/
Voin konsultoida lisää, YV:nä tai muutenkin Oul -> Yka 30 km
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Omaan autoon vaihdettiin kans itse (-87 vuoden satku). Vanha lasi irti(mene kuskin penkille jalat ylös penkki eteen ja ojenna jalat
vanha on irti(menee rikki). Uuden ikkunan päälle vanha tiiviste (tai uusi), tiivisteen ja auton väliin narua yksi kierros ympäri, ikkuna varovasti paikoilleen ja vedät narun pikkuhiljaa pois tiivisteen välistä sisäpuolelta ja voila! homma paketissa... vaihto projektissa suosittelen apuria tai kahta(painamaan ikkunaa samalla kun vedät narua...) ja eiku menoksi! 


-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Tuli kivi lasiin männä perjantaina ja hajin oulusta Lasi-Lipposelta uuden lasin, pronssi, tummalla yläosalla ja maksoi nyt 110 ekee hyvin tingattuna. Illalla klo 22:00 lähin työmaalle vaihtaan lasin ja klo 24:00 olin jo kotona. Vanha ehjänä irti , uusi lasi paikoilleen , Wurthin tuulilasi tiivistemassa väliin , listat ja vinkkarit uusilla sulilla paikoilleen ja lasin & paikkojen puhdistus 1,5h.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147