Tuulilasi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Tuulilasi

Viesti Kirjoittaja hene- »

Kyselinpä tuossa eilen satkuun tuulilasia.
Kiinnostaisi tuo sävytetty, eli pronssinen. Hintaa tulis 160e + asennus, eli yli 200e.
Mielestäni aika kallis..

Onko kukaan muu kyselly/ostanu tuollasta?
Mihin hintaan?

En nyt muista että oliko puhetta kirkkaasta, yläosastaan sävytetystä lasista, mitähän sellainen sitten maksaisi?
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tuulilasi

Viesti Kirjoittaja rr »

hene- kirjoitti:Kyselinpä tuossa eilen satkuun tuulilasia.
Kiinnostaisi tuo sävytetty, eli pronssinen. Hintaa tulis 160e + asennus, eli yli 200e.
Mielestäni aika kallis..?
Mä ostin pronssisen, 130e ja asensin itse.
hene- kirjoitti:En nyt muista että oliko puhetta kirkkaasta, yläosastaan sävytetystä lasista, mitähän sellainen sitten maksaisi
Usein vaan se ylälaita on sävytetty vihreällä. Pronssilasissa vähä oudon näköinen :?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Yksinkö asensit lasin?
Miten teit sen? Mitä apuvälineitä?

Joo tarkotin kirkasta lasia jossa on sävytetty ylälaita.
Mulla on nyt sellainen tuossa..

Onko sulla kuvia vaihtoprojektista? Tai kuvia yleensäkin tuosta pronssisesta lasista?
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

hene- kirjoitti:Yksinkö asensit lasin?
Miten teit sen? Mitä apuvälineitä?

Joo tarkotin kirkasta lasia jossa on sävytetty ylälaita.
Mulla on nyt sellainen tuossa..

Onko sulla kuvia vaihtoprojektista? Tai kuvia yleensäkin tuosta pronssisesta lasista?
Laitan iltasella lisää infoa, kun ehtii kunnolla kirjottaa :)
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

Minä ostin tossa noin kuukausi takaperin uuden lasin satkuun. Juuri tälläisen kauttaaltaan pronssisen, lasissa ei ole erikseen tummennusta ylälaidassa. Hintaa lasille vaihtoineen 130€. Siihen pitäisi vielä käydä hakemassa melkein nuo vesiurat, olivat niin mukavat edellisessä lasissa. Olikohan niiden hinta jotain 25€ jos haen samasta liikkeestä missä vaihdoin lasinkin. Niin ja lasi on Pilkingtonin tekemä.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7684
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Käytin keväällä velipojan auton täällä salossa tuulilasin vaihdossa.

Lasiksi tuli pronssinen ja hintaa tuli lasille ja asennukselle 115 tai 120egee.
Lasi oli tuossa satasen luokkaa.

Vinkit itse tehtyyn lasin vaihtoon kiinnostaisi myös kun on tuossa noita edullisia ropposia ajossa joihin satanen on iso sijoitus ja toisaalta kohtuullisia laseja löytyis varaosa-autoista.

Varaosalasi kannattanee ottaa pois leikkaamalla veitsellä tiiviste halki siitä lukituslistan alta.

Sen jälkeen lasi vaan pujotetaan alareunasta paikalle ja sitten ruuvarilla kaivetaan tiiviste kauttaltaan siihen lasin päälle ja lukituslista paikoilleen...?

Pääpiirteittäin helpon kuuloista mutta
-mikä on hyvä työkalu tuohon tiivisteen kaiveluun?
-onko hyvä käyttää liukastetta, mäntysuopaa, jarrukumirasvaa
-missä järjestyksessä tiiviste kannattaa pujottaa päälle? aloittaa alhaalta ja kiertää lasi ympäri tai aloittaa alhaalta ja seuraavaksi ylhäältä vai toisin päin?

Lukituslistan laittoon löytyy tarvikeliikkeistä muutaman euron työkalu johon kannattanee sijoittaa.

Perinteinen naru sisäpuolella vaatinee aika tavalla purkamista ja useamman kaverin panttaamaan lasia alaspäin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

136 egee pronssin värinen, tummalla yläosalla, Pilkington.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

hene- kirjoitti:Yksinkö asensit lasin?
Miten teit sen? Mitä apuvälineitä?
Useita eri keinoja käytetty vuosien aikana ja olen jämähtänyt yksinkertaiseen tapaan, että tylsällä ruuvarilla työntelen tiivisteen huulloksen korin ulkopuolelle auton sisältä. Aloitan jommasta kummasta yläkulmasta ja etenen varovasti molempiin suuntiin. Kun yläreuna ja päädyt ovat irti, voi lasin nostaa varovasti pois tiivisteen sisältä. 99:ssä tiivisteen alareuna saa jäädä koriin kiinni, mutta satkussa asennus oli hieman työläämpi siten alareunan osalta. Koristelistaa en irrota, paitsi nurkkapalat.

Uusi lasi varovasti alareunasta tiivisteineen paikalleen. Tarkista että lasi on tasan keskellä aukkoa, eli molemmilla sivuilla on yhtä paljon tilaa. Sitten vaan varovasti alkaa käännellä sisäpuolelta alanurkista alkaen huulloksen paikalleen. Tiiviste kyllä 'vetää' lasin vähitellen lähemmäksi. Kunhan vain huomioit että pakolla ei kannata yrittää, vaan suostuttelemalla. Pakottamalla käy helposti *RITS-ilmiö :arrow: :x :cry:
Laseja ei ole tällä keinolla hajonnut yhtään, mutta muilla konsteilla kyllä...
*Aku Ankkaa lainaten; RITS = RäjähdänIhanTälläSekunnilla
hene- kirjoitti:Onko sulla kuvia vaihtoprojektista? Tai kuvia yleensäkin tuosta pronssisesta lasista?
Ei, mutta kuvat kaarasta on:
http://www.kotinet.com/rami.rahkola/900i88/
Voin konsultoida lisää, YV:nä tai muutenkin Oul -> Yka 30 km
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Omaan autoon vaihdettiin kans itse (-87 vuoden satku). Vanha lasi irti(mene kuskin penkille jalat ylös penkki eteen ja ojenna jalat :) vanha on irti(menee rikki). Uuden ikkunan päälle vanha tiiviste (tai uusi), tiivisteen ja auton väliin narua yksi kierros ympäri, ikkuna varovasti paikoilleen ja vedät narun pikkuhiljaa pois tiivisteen välistä sisäpuolelta ja voila! homma paketissa... vaihto projektissa suosittelen apuria tai kahta(painamaan ikkunaa samalla kun vedät narua...) ja eiku menoksi! :D
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ylihintanen reilusti...

pikkasen päälle 100 satkuun vaihdettuna täällä päin...
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Vaasassa Rabb&Coolla sävylasi satkuun 169€ sis. asennus.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Raumalta kysyin tarjousta ihd-glasista ja muistaakseni se pronssinvärinen ilman vihreää raitaa oli n.120€ asennettuna. Vihreä raita taisi lisätä hintaa 10-15€.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Peruslasi ilman mitään kikkeitä täällä Porvoossa asennettuna 110 egee. Ei paha, kun vertailee näihin uudempiin peleihin.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Ai niin unohdin mainita peruslasi ilman mitään ihme tummennuksia makso oulussa 84 euroa...
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Tuli kivi lasiin männä perjantaina ja hajin oulusta Lasi-Lipposelta uuden lasin, pronssi, tummalla yläosalla ja maksoi nyt 110 ekee hyvin tingattuna. Illalla klo 22:00 lähin työmaalle vaihtaan lasin ja klo 24:00 olin jo kotona. Vanha ehjänä irti , uusi lasi paikoilleen , Wurthin tuulilasi tiivistemassa väliin , listat ja vinkkarit uusilla sulilla paikoilleen ja lasin & paikkojen puhdistus 1,5h.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin