ng900 turbo sp stage 3 ongelmia!!?? "syy selvinnyt

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

ng900 turbo sp stage 3 ongelmia!!?? "syy selvinnyt

Viesti Kirjoittaja turbox »

tuli laitettua autooni ( saab ng 900 turbo -95) sp:n boksi ja 3" dp ilman kattia, k&n kartiosuodatin, keskipönttö poistettu ja takapönttö vaihtui 3 tuumaiseksi.. ja tehoa pitäisi olla se 245 hv mitä sp ilmoittaa mutta ite en ole samaa mieltä....

Ahtaa 1.2-1.3 bar normaalisti mutta joskus ahdot tippuvat kummasti vakiopaineille eikä tehoa tunnu tulevan mitenkään..

voisikos johtua vakio välijäähdyttimestä.. se näyttää aika orvolta kun samassa päädyssä lähtö ja tulo, mutkiakin on ahtoputkistossa turhan paljon... ??? ps. 3" dp osuu turbolta tulevaan ahtoputkeen..

auto ei tunnu lähtevän minnekkään 1-vaihteella ja 2-vaihteelle vaihdettaessa tuntuu iso turboviive.. :?

kaverilla on 9-5 missä lastu ja 240 hevosvoimaa.. laku palaa kaasua painaessa ykkösellä ja kakkosella.. Mulla tuskin vinkasee kakkoselle vaihtaessa ELI jossain täytyy olla hämminkiä..??
Viimeksi muokannut turbox, Ti Elo 30, 2005 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Onko noissa bsr softissa ahdot rajattu 1 ja 2 vaihteilla? Ilmeisesti auto myös nakuttaa välillä jos pudottaa peruspaineille.

Mulla MapTun steg3+ antaa täydet ahdot/tehot kakkoselta eteenpäin.

Sä voit kääntää sitä turbolta coolerille menevää putkea niin ettei ota Dp:n kiinni. Käänsin sitä itsekin kun laitoin 3" putken.

Orkkis cooleri on surkee, itsekin mietin uutta cooleria.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

deportivo kirjoitti:Onko noissa bsr softissa ahdot rajattu 1 ja 2 vaihteilla? Ilmeisesti auto myös nakuttaa välillä jos pudottaa peruspaineille.
BSR:n softassa 1. vaihteella ahtopaine on rajoitettu 0,5 bariin ja 2. vaihteella 1,1 bariin. Lisäksi BSR:n softassa kunnon "veto" tulee vasta jossain 3000 rpm:n kohdalla, kun esim. Maptunin softassa se tulee jo vähän yli 2000 rpm:n jälkeen.

Ahtojen putoaminen voi johtua nakutuksesta tai sitten hukkaportin aktuaattorin jousen "heikkoudesta" (ei pysty pitämään hukkaporttia kiinni kovan kiihdytyksen aikana). NG900:n orkkis -aktuaattorin jousi on mitoitettu 1,0 barin paineille.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

missäs se jousi sijaitsee siinä aktuaattorissa.. ? päällepäin ei ainakaan näy mitään jousta..

oiskos siihen mitään patenttia olemassa millä sen sais jäykemmäks?
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

On patentti: eli siihen vain sellainen irto jousi actun viereen. Noita jousia saa sitten lähes mistä vain BilHell jne... kjovin jäykkä se ei saa olla eli ei mitään jarru jousia vaan sellainen hennomman mallinen.

Se jousi actussa on siellä "kellon" sisällä, eikä sen vaihtaminen ole ihan helppo nakki vaikka sekin kyllä onnistuu.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

säädin peruspaineet 0.4 barista --> 0.5 bariin.. nyt pitää ahtopaineet tappiin asti eikä pudottele :P
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Ja sitten kuulerin vaihtoon.
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

rupes taas temppuilemaan mutta kun nollasin boksin ni johan rupes toimimaan :twisted: painepiikki on vaan ikävä.. nostaa 1.5-1.6 hetkellisesti ja sit seilaa 1.2-1.5 välillä ja asettuu hetken päästä sinne 1.2-1.3 bariin..

Johtuskohan toi painepiikki nyt tosta peruspaineen nostamisesta 0.5 bariin ???
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Alkaa oleen niitä virittämisen iloja.Aamulla jätät kaurapuuron syömättä nii magneettiventtiili menee jumiin,poltat kahvilla kielen niin aktuaattori jumii sen jälkeen eli alkaa menemään kohta henkimaailman juttuihin.Yritä kestää :)
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

tuntuu todellakin henkimaailman jutuilta.. oireilu alkoi taas :/ nostaa 1.2-1.5 ja sen jälkeen putoaa 0.6 bariin.. tänään huomasin että ennen ku pudotti ni nykäs ihan pikkasen eli oiskos nakutusta.. kumma juttu kun tota steg 3 pakettia myydään ilman isompaa cooleria joten eiks sen pitäis toimia vakiollakin moitteettomasti?

ja sitte painekellosta.. liian löysäjousinen painekello pitäs aiheuttaa ahtojen seilaamista eikä tollasta? esim 4 vaihteella ahdot eivät edes nouse tappiin vaan 0.6 bariin 8O
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

noniin!

Nyt alkaa selvitä syy ahtojen vaihteluun/putoamiseen. Tarkistin alipaineletkut (kunnossa) . Irroitin magneettiventtiilin ja tein "puhallustestit" ja öljysin wd-40. R:ästä ei mene ilmaa ollenkaan sisään ( pitäisi mennä W:hen) ja välillä taas menee, kun R:ään puhaltaa oikeen naama punaisena niin kuuluu poks ja ilmaa alkaa menemään W:hen...

Välillä peruspaineet 0.6 ja välillä taas äärettömät.. 8O

Sitten varmistin vielä actuaattorin toiminnan. Puhalsin paineilmalla 1.3-1.4 baria actuaattorille ja se piti paineet eikä vuotanu.. acussa on nyt lisäjousi joka nosti perupaineet 0.6.
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Vastaa Viestiin