Mikä on, kun ei ahdot nouse?
edellisessä tonnarissa oli tulpat hyvän näköiset mutta yhdestä tulpasta oli "eriste"(valkoinen)osa haljennut. eli ahtojen noustessa katkaisi kulun kerta heitolla.taisipas pari kertaa sammuakin.
etsin vikaa kauan muualta kuin tulpista.
mut,uudet tulpat reikiin ja taas mentiin

etsin vikaa kauan muualta kuin tulpista.
mut,uudet tulpat reikiin ja taas mentiin

9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Revoon menee pienempi letku kuin esim. splitfire, autogauge, ehkä siis myös equus?
Itse annoin vanhan letkun jäädä ja laitoin uutta ohuempaa vain loppupätkän joka tuli siis Revoon kiinni.
Revon mahduttaminen Equus mittarikoteloon voi olla työläämpää. Revo on liittimen kanssa pidempi. Itse sain ängettyä vanhaan autog./splitfire koteloon juuri ja juuri. Riippuu tietysti kotelosta.
Itse annoin vanhan letkun jäädä ja laitoin uutta ohuempaa vain loppupätkän joka tuli siis Revoon kiinni.
Revon mahduttaminen Equus mittarikoteloon voi olla työläämpää. Revo on liittimen kanssa pidempi. Itse sain ängettyä vanhaan autog./splitfire koteloon juuri ja juuri. Riippuu tietysti kotelosta.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Olisitte voineet mainita, että ahtomittarin letkut voi vuotaa ja tulpatkin kannattas vaihtaa.
Elikkä vaihdoin by passin letkut imusarjalta lähtien, myöskin sen 10 senttisen joka on t-kappaleessa. Tulpatkin tuli vaihdettua.
Kävin tuossa polkemassa tankin tyhjäksi, eikä kokomatkalla tullut yhtään fuel cuttia ja equuskin näyttää huippuahdoiksi 1,2-1,3 bar.Tuntuu, että huippuahtojenkin seilaaminen 5-vaihteella väheni kummasti. 4-vaihteella ahdot ei seilaa kuin kerran, jonkajälkeen asettuvat.
Elikkä loppulauseena voisin kiteyttää, että luultavasti paskana olivat seuraavat:
-magneettiventtiili
-by passin ja ahtomittarin letkut
-tulpat
ISO kiitos kaikille auttaneille


Elikkä vaihdoin by passin letkut imusarjalta lähtien, myöskin sen 10 senttisen joka on t-kappaleessa. Tulpatkin tuli vaihdettua.
Kävin tuossa polkemassa tankin tyhjäksi, eikä kokomatkalla tullut yhtään fuel cuttia ja equuskin näyttää huippuahdoiksi 1,2-1,3 bar.Tuntuu, että huippuahtojenkin seilaaminen 5-vaihteella väheni kummasti. 4-vaihteella ahdot ei seilaa kuin kerran, jonkajälkeen asettuvat.
Elikkä loppulauseena voisin kiteyttää, että luultavasti paskana olivat seuraavat:
-magneettiventtiili
-by passin ja ahtomittarin letkut
-tulpat
ISO kiitos kaikille auttaneille
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Oma auto on ainakin tosi herkkä tulpista joten kun tulee jonkinnäköisiä käyntihäiriöitä lähden niitä ensimmäisenä vaihtamaan. Ja kun löytyy sarja tulppia jolla käynti on tasainen en niitä viitsi vaihtaa ennenkuin tulee uusia ongelmia.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Joo. Hyvin kulkee ahtomittarinkin mukaan. Voiskohan sitä virittää näyttämään vähän enemmän.Vigge kirjoitti:On se kumma miten se ahtomittarin lukema saa auton kulkemaan ihan erilailla

Vuodenverran olen ajellut steg-3 satsilla ja alkaa tuntumaan, että sais olla pikkasen enemmän tehoja.

9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via
Mahdollisimman paljon. Koneen tai voimansiirron pitäisi kuitenkin kestää. Auto on kuitenkin käyttöauto. Elikkä jos vaikka ensin sen 10hv ja sitten 10hv...SEPA kirjoitti:Ja miten suhteutetaan tuo "pikkasen enemmän tehoa?"5-10hv vai 100-1000hv?Milli kirjoitti:Meinaatko??SEPA kirjoitti: Meitä on varmasti useampi jo....![]()
![]()

9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via