Mikä on, kun ei ahdot nouse?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Ei mielestäni peruspaineiden nosto laske huippuja vaan mulla teki päin vastoin. Fredrik myös pyysi laskemaan pp. alemmas ettei tule fc.

Orkkis aculla ei paljon auttanut mikään peruspaine, vaan aina seilas.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

edellisessä tonnarissa oli tulpat hyvän näköiset mutta yhdestä tulpasta oli "eriste"(valkoinen)osa haljennut. eli ahtojen noustessa katkaisi kulun kerta heitolla.taisipas pari kertaa sammuakin. :cry:
etsin vikaa kauan muualta kuin tulpista.
mut,uudet tulpat reikiin ja taas mentiin :D
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Noniin, kukkaro senkun kevenee. Lähti revotec ahtomittari tilaukseen. Hinta on kyllä hirvittävä, mutta niinhän sitä sanotaan, että köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Kuinkahan tuon asentaminen onnistuu tuon equusin paikalle?
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Revoon menee pienempi letku kuin esim. splitfire, autogauge, ehkä siis myös equus?

Itse annoin vanhan letkun jäädä ja laitoin uutta ohuempaa vain loppupätkän joka tuli siis Revoon kiinni.

Revon mahduttaminen Equus mittarikoteloon voi olla työläämpää. Revo on liittimen kanssa pidempi. Itse sain ängettyä vanhaan autog./splitfire koteloon juuri ja juuri. Riippuu tietysti kotelosta.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Olisitte voineet mainita, että ahtomittarin letkut voi vuotaa ja tulpatkin kannattas vaihtaa. :D :D

Elikkä vaihdoin by passin letkut imusarjalta lähtien, myöskin sen 10 senttisen joka on t-kappaleessa. Tulpatkin tuli vaihdettua.

Kävin tuossa polkemassa tankin tyhjäksi, eikä kokomatkalla tullut yhtään fuel cuttia ja equuskin näyttää huippuahdoiksi 1,2-1,3 bar.Tuntuu, että huippuahtojenkin seilaaminen 5-vaihteella väheni kummasti. 4-vaihteella ahdot ei seilaa kuin kerran, jonkajälkeen asettuvat.

Elikkä loppulauseena voisin kiteyttää, että luultavasti paskana olivat seuraavat:
-magneettiventtiili
-by passin ja ahtomittarin letkut
-tulpat

ISO kiitos kaikille auttaneille
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Oma auto on ainakin tosi herkkä tulpista joten kun tulee jonkinnäköisiä käyntihäiriöitä lähden niitä ensimmäisenä vaihtamaan. Ja kun löytyy sarja tulppia jolla käynti on tasainen en niitä viitsi vaihtaa ennenkuin tulee uusia ongelmia.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

On se kumma miten se ahtomittarin lukema saa auton kulkemaan ihan erilailla ;)
#1730
500whp.net member
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Vigge kirjoitti:On se kumma miten se ahtomittarin lukema saa auton kulkemaan ihan erilailla ;)
Joo. Hyvin kulkee ahtomittarinkin mukaan. Voiskohan sitä virittää näyttämään vähän enemmän. :D

Vuodenverran olen ajellut steg-3 satsilla ja alkaa tuntumaan, että sais olla pikkasen enemmän tehoja. 8O
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

sakarias kirjoitti:Vuodenverran olen ajellut steg-3 satsilla ja alkaa tuntumaan, että sais olla pikkasen enemmän tehoja. 8O
Meitä on varmasti useampi jo....
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

SEPA kirjoitti:
sakarias kirjoitti:Vuodenverran olen ajellut steg-3 satsilla ja alkaa tuntumaan, että sais olla pikkasen enemmän tehoja. 8O
Meitä on varmasti useampi jo....
Meinaatko?? :oops: :oops: 8O
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Milli kirjoitti:
SEPA kirjoitti:
sakarias kirjoitti:Vuodenverran olen ajellut steg-3 satsilla ja alkaa tuntumaan, että sais olla pikkasen enemmän tehoja. 8O
Meitä on varmasti useampi jo....
Meinaatko?? :oops: :oops: 8O
Ja miten suhteutetaan tuo "pikkasen enemmän tehoa?"5-10hv vai 100-1000hv?
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

SEPA kirjoitti:
Milli kirjoitti:
SEPA kirjoitti: Meitä on varmasti useampi jo....
Meinaatko?? :oops: :oops: 8O
Ja miten suhteutetaan tuo "pikkasen enemmän tehoa?"5-10hv vai 100-1000hv?
Mahdollisimman paljon. Koneen tai voimansiirron pitäisi kuitenkin kestää. Auto on kuitenkin käyttöauto. Elikkä jos vaikka ensin sen 10hv ja sitten 10hv... :D
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Vastaa Viestiin