T8 APC ahtojenkestosta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

T8 APC ahtojenkestosta

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Kertokaahan kokemuksianne... Paljonko olette ahtaneet turvallisesti
T8:aa ilman APC:tä.

Eli siis OG-Satkuissa 8-tappisessa APC-Turbossa (puristukset 8,5 yhteen).

Lähtökohta on täysin vakio B201 moottori, vakio IC, vakioputkisto jne.
Millaisilla ahdoilla olette saaneet nakutuksen pysymään täysin kurissa?
Siis esim. bleederillä, tai nakuvalolla APC:llä suurin ahtopaine millä ei
vilku nakuvalo lainkaan.

Kertokaas mitä olette ahtaneet!
TurboJanne joka ohittaa turbojanne (tm)
------------------------------------------------------------
Motto: Älä ota turhia paineita, ota ahtopaineita!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

n. 0,8 bar. Korkeammilla ahdoilla alkaa väistämättä yläkierroksilla jossain tapauksissa nakuttaa johtuen coolerin surkeudesta, huonoista palotiloista jne..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Omassa autossa ahtaa max 0.7bar, sitten nakuledi välähtää ja paineet tippuvat... Näin meno jatkuu, kunnes ahdot tippuvat jonnekkin 0.4bar portaittain nakuledin vilahdusten saattelemana...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Coltti kirjoitti:Omassa autossa ahtaa max 0.7bar, sitten nakuledi välähtää ja paineet tippuvat... Näin meno jatkuu, kunnes ahdot tippuvat jonnekkin 0.4bar portaittain nakuledin vilahdusten saattelemana...
Onkos miehellä cooleri tuossa satkussa?
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Jos sattuu saapalla hyvä päivä (niinkuin esim. eilen), niin 0.9bar AutoGaugen mittarin mukaan. Eikä nakuledi ole vilkkunut.

Nuo paineet siis noin 2500-3500rpm välillä, 4. tai 5. vaihteella. Sitten alkaa kai jo luontojaan laskea..
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

0,9 - 1.1 välillä ihan hyvällä menestyksellä. Ongelmana lähinnä ruuan puute pitkissä vedoissa --> nakutusta.
0.8 jäi sitten loppujen lopuksi käyttöön. Auto täysin vakio-osilla. Kantta hiukan siistitty kanavien osalta.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllä on iicee, täysin vakio... Siellä on ehkä hieman laihat seokset tai jotain vastaavaa...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Mulla on CO:t 3%. Tai ainakin siihen ne keväällä säädettiin. Kyllä tuo soppaa saa, koska kaasu pohjassa mustaa pöläyttelee :lol:
Vastaa Viestiin