Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tuon satkun ('88 c pierburgilla) polttoaineensyötöstä en nyt oikein ole päässyt selvyyteen, nyt on säädetty siten, että kiihtyy suht. tasaiseen ja vastaa kaasuun hyvin, kuitenkin on esiintynyt seuraavaa :

-Ryyppyä ei pahemmin tarvitse kylmänäkään aamuna (5 astetta)
-Bensankulutus on alimmillaan 9
-Takanatulijan kommentin mukaan pölläyttää mustaa kun polkaisen menemään

Mitenkä tuon saisi sekä kulkemaan tasaiseen, että kuluttamaan kohtalaisesti (tuo pöllyttely ei mua haittaa), pitääkö repiä pierupurkki pois, vai saako tuollaista ikinä säätöihin?

Edit: sitten vielä sellainen, että nyt kun nyppäsin nuo oopperaikkunat sekä takalasin tuosta uudemmasta ruiskusta (sävylasit), ja näin sain täydellisen sävulasisetin tulevaa 5d coupea ajatellen, miten helvetissä saan nuo paikoilleen? (yritin tuohon '87 ruiskuun kirkkaita oopperaikkunoita tilalle, eikä hommasta tullut mitään)
Viimeksi muokannut lefa42, Ma Elo 22, 2005 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Uusi neula ja suutin, säädätä sopat 1.5-2.5
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tekeekö eroa kulkupuolella tuohon kulahtaneeseen verraten? Vai heitänkö tuplat (tai ruiskun kun niitäkin nyt on) tilalle, jotta jaksaa?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Toimii joka kaasuttimeen eli suutin ja neula (kuten lintta go go kehui) ja tiivisteet. Eroa ku yöllä ja päivällä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ok, hinta-arvio?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Strömppään osat makso markan noin 340 markkaa. Kaasuläpän akselin stefat oli kalleimmat ja ne tilasin Kaasutinexpertiltä. Itse tiivistesarjan tilasin ihan Motonetista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Sitten sellainen vielä, että kun tuo 5d pihaan saapuu, autosta upuu muutama herkku, joita laiska jää kaipaamaan. Eli kysymys kuuluu mitä kaikkea tarvii vaihtaa ja mitä ongelmia kohtaan jos haluan tuohon karvalakkiin ohjaustehostimen ja keskuslukituksen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

dimebak kirjoitti:Strömppään osat makso markan noin 340 markkaa. Kaasuläpän akselin stefat oli kalleimmat ja ne tilasin Kaasutinexpertiltä. Itse tiivistesarjan tilasin ihan Motonetista.
Pierburkkiin näyttäisi olevan Motonetin huoltosarja tälle hetkellä 120eur. Asensin itse tuollaisen viime keväänä ja mielestäni se sisälsi jokaisen kuviteltavissa olevan kuluvan osan minkä kaasarin pura&kokoa harjoituksessa voisi vaihtaa.

Kallista ehkä, mutta sarja oli Pierburgerin oma tekele, ja omastani tuli sillä parempi kuin oli koskaan ollut 5 vuoden aikana, joten hinta ei pahemmin harmita. Jos rahaa haluaa säästää, niin voihan sitä vaihtaa esim. kalvon, neulan&suuttimen, uimuriventtiilin, ja pohjan tiivisteen, se kun pitää avata että pääsee noihin käsiksi.

Omastani oli tosin poikki sellainen kohokammioon tuleva muovijousipalikka, joka pitää kohon akselin paikallaan. Eli koho pääsi liikkumaan vähän miten sattuu, minkä vuoksi bensanpintakin lienee ollut vähän mitä sattuu välillä. Tämäkin osa löytyi korjaussarjasta.
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Ohjaustehostimen saat pakettina toisesta Saabista:
- tehostettu hammastanko raidetankoineen, vaihtuu alakautta helpohkosti.
- pumppu ja säiliö (8V:ssä eri kuin 16V:ssä)
- letkut
Keskuslukitusta varten korin johdot pitäisi olla lattialla valmiina,mutta ovista puuttuu. Näiden väliset liittimet muuttuu -88-malleissa(?)
Sitten tarvitset vielä ohjausboxin kojelaudan alle (liitin valmiina) ja kuskin oveen ohjauskytkimen ja muihin oviin moottorit siirtotankoineen.
Niin ja takaluukulle sitten oma moottorinsa ja kun takaluukussa ei muistaakseni ole piuha valmiina, niin siinä on suurin akrobatiakoe!
Jokaiselle ovelle haitarikumit mukaan, takaluukulla pitäisi olla jo valmiina 2 kpl? Sitten, kun ne ei vaan toimi, niin lisää 1 kpl sulake!

3-oviseen tehneenä, ikkunahissit samalla:
Markku
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

okaalto kirjoitti:Pierburkkiin näyttäisi olevan Motonetin huoltosarja tälle hetkellä 120eur. Asensin itse tuollaisen viime keväänä ja mielestäni se sisälsi jokaisen kuviteltavissa olevan kuluvan osan minkä kaasarin pura&kokoa harjoituksessa voisi vaihtaa.

Kallista ehkä, mutta sarja oli Pierburgerin oma tekele, ja omastani tuli sillä parempi kuin oli koskaan ollut 5 vuoden aikana, joten hinta ei pahemmin harmita. Jos rahaa haluaa säästää, niin voihan sitä vaihtaa esim. kalvon, neulan&suuttimen, uimuriventtiilin, ja pohjan tiivisteen, se kun pitää avata että pääsee noihin käsiksi.

Omastani oli tosin poikki sellainen kohokammioon tuleva muovijousipalikka, joka pitää kohon akselin paikallaan. Eli koho pääsi liikkumaan vähän miten sattuu, minkä vuoksi bensanpintakin lienee ollut vähän mitä sattuu välillä. Tämäkin osa löytyi korjaussarjasta.
Pierburgin sarja on kallis mutta kannattaa. Ja varmasti olisi Strömppäänkin ollut mutta ostin jonkun tarvikesarjan, vaaleansininen paketti ja punaista/sinistä tekstiä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä

Viesti Kirjoittaja tetammi »

lefa42 kirjoitti:Tuon satkun ('88 c pierburgilla) polttoaineensyötöstä en nyt oikein ole päässyt selvyyteen, nyt on säädetty siten, että kiihtyy suht. tasaiseen ja vastaa kaasuun hyvin, kuitenkin on esiintynyt seuraavaa :
Säädetty korvakuulolla vai mittarilla?
Katsastussäädöillä toi nykii varmasti, joku CO 3:lla kulkee paremmin ja kulutus pysyy vielä kurissa. Oma 900C -89 on ollu pihein saabini
kohtalaisesti (tuo pöllyttely ei mua haittaa), pitääkö repiä pierupurkki pois, vai saako tuollaista ikinä säätöihin?
Eipä ole iso homma tuohon sitä ruiskuakaan väsätä kun sulla vermeet valmiina.
Hieman ehkä herkkyydessä pintakaasulla menettää mutta kierroksilla kulkee sitten paremmin. Bensankulutus pitäis ainakin tasaantuu.


Edit: sitten vielä sellainen, että nyt kun nyppäsin nuo oopperaikkunat sekä takalasin tuosta uudemmasta ruiskusta (sävylasit),
Nyt on menny vuos jos toinenkin kun olen noiden kanssa touhunnu mutta lukkolistat pois, tiiviste lasin ympärille ja lasi suurin piirtein paikoilleen ja sitten sisäpuolelta kaivamaan tiivistettä pellin päälle(kaveri on hyvä olla panttaamassa), lukkolistan takasin laittoon saa muutamalla eurolla autotarvikeliikkeistä näppärän työkalun eikä mäntysuopa tuossa ainakaan haittaa tee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä

Viesti Kirjoittaja Jope »

tetammi kirjoitti:lukkolistan takasin laittoon saa muutamalla eurolla autotarvikeliikkeistä näppärän työkalun eikä mäntysuopa tuossa ainakaan haittaa tee.
Lukkolistaa varten en ole itse tehnyt muuta, kuin ruiskauttanut vähän irroitusöljyä tiivisteen uraan. Sitten sisäpuolelta tukien painaa listan uraansa ja hey presto.

On muuten yksi elämän raivostuttavimpia asioita nuo satkun ikkunalistat.. Tonnarin ovea kun paloittelin, olin ihan fiiliksissä, että kuinka helpoksi se oli saatukaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kaasarini on säädetty ajokuulolta, elikäs tuntuu nyt menevän eteenpäin ok, mutta kulutus on paha.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin