Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä
Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä
Tuon satkun ('88 c pierburgilla) polttoaineensyötöstä en nyt oikein ole päässyt selvyyteen, nyt on säädetty siten, että kiihtyy suht. tasaiseen ja vastaa kaasuun hyvin, kuitenkin on esiintynyt seuraavaa :
-Ryyppyä ei pahemmin tarvitse kylmänäkään aamuna (5 astetta)
-Bensankulutus on alimmillaan 9
-Takanatulijan kommentin mukaan pölläyttää mustaa kun polkaisen menemään
Mitenkä tuon saisi sekä kulkemaan tasaiseen, että kuluttamaan kohtalaisesti (tuo pöllyttely ei mua haittaa), pitääkö repiä pierupurkki pois, vai saako tuollaista ikinä säätöihin?
Edit: sitten vielä sellainen, että nyt kun nyppäsin nuo oopperaikkunat sekä takalasin tuosta uudemmasta ruiskusta (sävylasit), ja näin sain täydellisen sävulasisetin tulevaa 5d coupea ajatellen, miten helvetissä saan nuo paikoilleen? (yritin tuohon '87 ruiskuun kirkkaita oopperaikkunoita tilalle, eikä hommasta tullut mitään)
-Ryyppyä ei pahemmin tarvitse kylmänäkään aamuna (5 astetta)
-Bensankulutus on alimmillaan 9
-Takanatulijan kommentin mukaan pölläyttää mustaa kun polkaisen menemään
Mitenkä tuon saisi sekä kulkemaan tasaiseen, että kuluttamaan kohtalaisesti (tuo pöllyttely ei mua haittaa), pitääkö repiä pierupurkki pois, vai saako tuollaista ikinä säätöihin?
Edit: sitten vielä sellainen, että nyt kun nyppäsin nuo oopperaikkunat sekä takalasin tuosta uudemmasta ruiskusta (sävylasit), ja näin sain täydellisen sävulasisetin tulevaa 5d coupea ajatellen, miten helvetissä saan nuo paikoilleen? (yritin tuohon '87 ruiskuun kirkkaita oopperaikkunoita tilalle, eikä hommasta tullut mitään)
Viimeksi muokannut lefa42, Ma Elo 22, 2005 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Toimii joka kaasuttimeen eli suutin ja neula (kuten lintta go go kehui) ja tiivisteet. Eroa ku yöllä ja päivällä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Strömppään osat makso markan noin 340 markkaa. Kaasuläpän akselin stefat oli kalleimmat ja ne tilasin Kaasutinexpertiltä. Itse tiivistesarjan tilasin ihan Motonetista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sitten sellainen vielä, että kun tuo 5d pihaan saapuu, autosta upuu muutama herkku, joita laiska jää kaipaamaan. Eli kysymys kuuluu mitä kaikkea tarvii vaihtaa ja mitä ongelmia kohtaan jos haluan tuohon karvalakkiin ohjaustehostimen ja keskuslukituksen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Pierburkkiin näyttäisi olevan Motonetin huoltosarja tälle hetkellä 120eur. Asensin itse tuollaisen viime keväänä ja mielestäni se sisälsi jokaisen kuviteltavissa olevan kuluvan osan minkä kaasarin pura&kokoa harjoituksessa voisi vaihtaa.dimebak kirjoitti:Strömppään osat makso markan noin 340 markkaa. Kaasuläpän akselin stefat oli kalleimmat ja ne tilasin Kaasutinexpertiltä. Itse tiivistesarjan tilasin ihan Motonetista.
Kallista ehkä, mutta sarja oli Pierburgerin oma tekele, ja omastani tuli sillä parempi kuin oli koskaan ollut 5 vuoden aikana, joten hinta ei pahemmin harmita. Jos rahaa haluaa säästää, niin voihan sitä vaihtaa esim. kalvon, neulan&suuttimen, uimuriventtiilin, ja pohjan tiivisteen, se kun pitää avata että pääsee noihin käsiksi.
Omastani oli tosin poikki sellainen kohokammioon tuleva muovijousipalikka, joka pitää kohon akselin paikallaan. Eli koho pääsi liikkumaan vähän miten sattuu, minkä vuoksi bensanpintakin lienee ollut vähän mitä sattuu välillä. Tämäkin osa löytyi korjaussarjasta.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 181
- Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ohjaustehostimen saat pakettina toisesta Saabista:
- tehostettu hammastanko raidetankoineen, vaihtuu alakautta helpohkosti.
- pumppu ja säiliö (8V:ssä eri kuin 16V:ssä)
- letkut
Keskuslukitusta varten korin johdot pitäisi olla lattialla valmiina,mutta ovista puuttuu. Näiden väliset liittimet muuttuu -88-malleissa(?)
Sitten tarvitset vielä ohjausboxin kojelaudan alle (liitin valmiina) ja kuskin oveen ohjauskytkimen ja muihin oviin moottorit siirtotankoineen.
Niin ja takaluukulle sitten oma moottorinsa ja kun takaluukussa ei muistaakseni ole piuha valmiina, niin siinä on suurin akrobatiakoe!
Jokaiselle ovelle haitarikumit mukaan, takaluukulla pitäisi olla jo valmiina 2 kpl? Sitten, kun ne ei vaan toimi, niin lisää 1 kpl sulake!
3-oviseen tehneenä, ikkunahissit samalla:
Markku
- tehostettu hammastanko raidetankoineen, vaihtuu alakautta helpohkosti.
- pumppu ja säiliö (8V:ssä eri kuin 16V:ssä)
- letkut
Keskuslukitusta varten korin johdot pitäisi olla lattialla valmiina,mutta ovista puuttuu. Näiden väliset liittimet muuttuu -88-malleissa(?)
Sitten tarvitset vielä ohjausboxin kojelaudan alle (liitin valmiina) ja kuskin oveen ohjauskytkimen ja muihin oviin moottorit siirtotankoineen.
Niin ja takaluukulle sitten oma moottorinsa ja kun takaluukussa ei muistaakseni ole piuha valmiina, niin siinä on suurin akrobatiakoe!
Jokaiselle ovelle haitarikumit mukaan, takaluukulla pitäisi olla jo valmiina 2 kpl? Sitten, kun ne ei vaan toimi, niin lisää 1 kpl sulake!
3-oviseen tehneenä, ikkunahissit samalla:
Markku
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Saabit 90,99,900
Pierburgin sarja on kallis mutta kannattaa. Ja varmasti olisi Strömppäänkin ollut mutta ostin jonkun tarvikesarjan, vaaleansininen paketti ja punaista/sinistä tekstiä.okaalto kirjoitti:Pierburkkiin näyttäisi olevan Motonetin huoltosarja tälle hetkellä 120eur. Asensin itse tuollaisen viime keväänä ja mielestäni se sisälsi jokaisen kuviteltavissa olevan kuluvan osan minkä kaasarin pura&kokoa harjoituksessa voisi vaihtaa.
Kallista ehkä, mutta sarja oli Pierburgerin oma tekele, ja omastani tuli sillä parempi kuin oli koskaan ollut 5 vuoden aikana, joten hinta ei pahemmin harmita. Jos rahaa haluaa säästää, niin voihan sitä vaihtaa esim. kalvon, neulan&suuttimen, uimuriventtiilin, ja pohjan tiivisteen, se kun pitää avata että pääsee noihin käsiksi.
Omastani oli tosin poikki sellainen kohokammioon tuleva muovijousipalikka, joka pitää kohon akselin paikallaan. Eli koho pääsi liikkumaan vähän miten sattuu, minkä vuoksi bensanpintakin lienee ollut vähän mitä sattuu välillä. Tämäkin osa löytyi korjaussarjasta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä
Säädetty korvakuulolla vai mittarilla?lefa42 kirjoitti:Tuon satkun ('88 c pierburgilla) polttoaineensyötöstä en nyt oikein ole päässyt selvyyteen, nyt on säädetty siten, että kiihtyy suht. tasaiseen ja vastaa kaasuun hyvin, kuitenkin on esiintynyt seuraavaa :
Katsastussäädöillä toi nykii varmasti, joku CO 3:lla kulkee paremmin ja kulutus pysyy vielä kurissa. Oma 900C -89 on ollu pihein saabini
Eipä ole iso homma tuohon sitä ruiskuakaan väsätä kun sulla vermeet valmiina.kohtalaisesti (tuo pöllyttely ei mua haittaa), pitääkö repiä pierupurkki pois, vai saako tuollaista ikinä säätöihin?
Hieman ehkä herkkyydessä pintakaasulla menettää mutta kierroksilla kulkee sitten paremmin. Bensankulutus pitäis ainakin tasaantuu.
Nyt on menny vuos jos toinenkin kun olen noiden kanssa touhunnu mutta lukkolistat pois, tiiviste lasin ympärille ja lasi suurin piirtein paikoilleen ja sitten sisäpuolelta kaivamaan tiivistettä pellin päälle(kaveri on hyvä olla panttaamassa), lukkolistan takasin laittoon saa muutamalla eurolla autotarvikeliikkeistä näppärän työkalun eikä mäntysuopa tuossa ainakaan haittaa tee.Edit: sitten vielä sellainen, että nyt kun nyppäsin nuo oopperaikkunat sekä takalasin tuosta uudemmasta ruiskusta (sävylasit),
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Seoksista + ikkuna-asiaa + herkkujen lisäystä
Lukkolistaa varten en ole itse tehnyt muuta, kuin ruiskauttanut vähän irroitusöljyä tiivisteen uraan. Sitten sisäpuolelta tukien painaa listan uraansa ja hey presto.tetammi kirjoitti:lukkolistan takasin laittoon saa muutamalla eurolla autotarvikeliikkeistä näppärän työkalun eikä mäntysuopa tuossa ainakaan haittaa tee.
On muuten yksi elämän raivostuttavimpia asioita nuo satkun ikkunalistat.. Tonnarin ovea kun paloittelin, olin ihan fiiliksissä, että kuinka helpoksi se oli saatukaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)