Maptun boksi Aeroon *laitettu*
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Maptun boksi Aeroon *laitettu*
Sain peinulta tänään Maptunin boksin kouraan. Ollut siis -93 tontussa kiinni, käyköhän toi heittämälla Aerooni, vai meneekö sekaisin?
Part # peinun boksi 913474
Part # nykyinen boksi 913516
Vai tuleeko suuriakin ongelmia jos lyö vaan kiinni ja koittaa? Molemmissa autoissa on TCS, peinun on automaatti, minun keppivaihteinen.
Part # peinun boksi 913474
Part # nykyinen boksi 913516
Vai tuleeko suuriakin ongelmia jos lyö vaan kiinni ja koittaa? Molemmissa autoissa on TCS, peinun on automaatti, minun keppivaihteinen.
Viimeksi muokannut heikki.rantalaiho, Su Elo 21, 2005 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
vakioboksi 200hv -93 tontussa on sama automaatille ja manuaalille, osanumeron (9136490) mukaan siis. Sitä en osaa sanoa, mihinkä automaatti hukkaa osan väännöistään.
Se osanumero mikä sulla on, Heikki, siinä Maptunin boksissa on jostain ihan muusta uudemmasta tontusta otetusta lootasta. Tukee oletusta, että T5 ja T5.2 boksit on samanlaisia fyysisesti.
Maptun sanoo sivuillaa, että he rajoittavat automaatteja varten väännön 400Nm. Olin heihin yhteydessä sähköpostitse ja heidän mielestä tuo 420Nm on käytännössä yksi ja sama kuin 400Nm. Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Sulta tippui joku numero välistä noista osanumeroista.
TOssahan noi EPC:n mukaiset boksit:
Vuodelta 93

ja Vuodelta 94-94

Se osanumero mikä sulla on, Heikki, siinä Maptunin boksissa on jostain ihan muusta uudemmasta tontusta otetusta lootasta. Tukee oletusta, että T5 ja T5.2 boksit on samanlaisia fyysisesti.
Maptun sanoo sivuillaa, että he rajoittavat automaatteja varten väännön 400Nm. Olin heihin yhteydessä sähköpostitse ja heidän mielestä tuo 420Nm on käytännössä yksi ja sama kuin 400Nm. Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Sulta tippui joku numero välistä noista osanumeroista.
TOssahan noi EPC:n mukaiset boksit:
Vuodelta 93
ja Vuodelta 94-94
Viimeksi muokannut peinu, Su Elo 21, 2005 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Pikaisen koeajon jälkeen näyttäisi pelittävän niin kun pitää. Ainakin TCS:n valo vilkkui vielä kolmosella...
Voiko tuosta kuiteskin olla jotain haittaa että boksi on tehty eri turbolla ja pienemmille suuttimille? Ja mikähän mahtaa olla tehoero alkuperäiseen 225hv verrattuna?

Voiko tuosta kuiteskin olla jotain haittaa että boksi on tehty eri turbolla ja pienemmille suuttimille? Ja mikähän mahtaa olla tehoero alkuperäiseen 225hv verrattuna?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
niin, no. Ekana tulis mieleen, että jos ei tule soppaa niin paljon pinemmillä suuttimilla, niin kävis laihalla ja alkais nakuttamaan, ainakin pitkissä kiihdytyksissä isolla kuormlla. No Trionikkihan sen kyllä huomaa sitten. Kokeilepas täyskaasukiihdytys välillä 170km/h-240km/h?
Ei vaiteskaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
eiku tuota 5.5:stä takoitin kun puhuin 5:stä. Sehän se yleensä kaikissa on kun puhutaan T5:stä. 5.2 vaan eri maininnalla.Tri-Lo kirjoitti:Äähh..anteeksi edellinen.Siis molemmissahan on mustat suuttimet (346ccm), vai olenko taas väärässä..?
![]()
Puhutte T5 vs. T5.2:sta..? Eikö se kuitenkin mene niin että T5.2->T5.5? Vai onko 5.0:kin olemassa??
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Se vääntö häviää siihen luistattamiseen, kun nuo automaatti lootat onpeinu kirjoitti:vakioboksi 200hv -93 tontussa on sama automaatille ja manuaalille, osanumeron (9136490) mukaan siis. Sitä en osaa sanoa, mihinkä automaatti hukkaa osan väännöistään.
Se osanumero mikä sulla on, Heikki, siinä Maptunin boksissa on jostain ihan muusta uudemmasta tontusta otetusta lootasta. Tukee oletusta, että T5 ja T5.2 boksit on samanlaisia fyysisesti.
Maptun sanoo sivuillaa, että he rajoittavat automaatteja varten väännön 400Nm. Olin heihin yhteydessä sähköpostitse ja heidän mielestä tuo 420Nm on käytännössä yksi ja sama kuin 400Nm. Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Sulta tippui joku numero välistä noista osanumeroista.
TOssahan noi EPC:n mukaiset boksit:
Vuodelta 93
ja Vuodelta 94-94
tehty sellaisiksi ( ainoastaan 4:n on kiinteä välitys, siis ei luistoa )
Mutta kaikki muut tuppaavat luistamaan )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ja vielä lisätään edelliseen kommenttiin:
Se mitä tapahtuu tehon kasvaessa automaatissa:
laatikko sinällään kyllä kestää tehoja yhtä paljon kuin keppi vaihteinenkin.
Mutta nämä luistamiset lisääntyvät siinä määrin että laatikon ikä on
hyvin lyhyt jos koko ajan käytetään maksimi vääntöä.
Eli laatikko luistaa liikaa...
Se mitä tapahtuu tehon kasvaessa automaatissa:
laatikko sinällään kyllä kestää tehoja yhtä paljon kuin keppi vaihteinenkin.
Mutta nämä luistamiset lisääntyvät siinä määrin että laatikon ikä on
hyvin lyhyt jos koko ajan käytetään maksimi vääntöä.
Eli laatikko luistaa liikaa...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#