Maptun boksi Aeroon *laitettu*

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Maptun boksi Aeroon *laitettu*

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Sain peinulta tänään Maptunin boksin kouraan. Ollut siis -93 tontussa kiinni, käyköhän toi heittämälla Aerooni, vai meneekö sekaisin?

Part # peinun boksi 913474
Part # nykyinen boksi 913516

Vai tuleeko suuriakin ongelmia jos lyö vaan kiinni ja koittaa? Molemmissa autoissa on TCS, peinun on automaatti, minun keppivaihteinen.
Viimeksi muokannut heikki.rantalaiho, Su Elo 21, 2005 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

On ollut siis -93 Aerossa..?
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

On ollut -93 CS Tontussa, 2.3T 200HV automaatti ja Trionic 5
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eli ohjelma tehty Garrettille eikä Mitsulle. Ja pienemmille suuttimille. Vaikutuksesta en osaa kertoa..enkä siitä vaikuttaako että on tehty automaatille..? (Jos on) :roll:
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Taitaa olla tehty ihan manuaalille, kun boksin päälle on väännöksi kirjoitettu 420nm, eikös automaatin väännöt ole rajoitettu alemmaksi? No ei kai siinä auta muu kun koittaa ja katsoa mitä tapahtuu :twisted:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

vakioboksi 200hv -93 tontussa on sama automaatille ja manuaalille, osanumeron (9136490) mukaan siis. Sitä en osaa sanoa, mihinkä automaatti hukkaa osan väännöistään.

Se osanumero mikä sulla on, Heikki, siinä Maptunin boksissa on jostain ihan muusta uudemmasta tontusta otetusta lootasta. Tukee oletusta, että T5 ja T5.2 boksit on samanlaisia fyysisesti.

Maptun sanoo sivuillaa, että he rajoittavat automaatteja varten väännön 400Nm. Olin heihin yhteydessä sähköpostitse ja heidän mielestä tuo 420Nm on käytännössä yksi ja sama kuin 400Nm. Ei muuta kuin kovaa ajoa.

Sulta tippui joku numero välistä noista osanumeroista.

TOssahan noi EPC:n mukaiset boksit:

Vuodelta 93
Kuva


ja Vuodelta 94-94
Kuva
Viimeksi muokannut peinu, Su Elo 21, 2005 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Pikaisen koeajon jälkeen näyttäisi pelittävän niin kun pitää. Ainakin TCS:n valo vilkkui vielä kolmosella... :lol:

Voiko tuosta kuiteskin olla jotain haittaa että boksi on tehty eri turbolla ja pienemmille suuttimille? Ja mikähän mahtaa olla tehoero alkuperäiseen 225hv verrattuna?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

niin, no. Ekana tulis mieleen, että jos ei tule soppaa niin paljon pinemmillä suuttimilla, niin kävis laihalla ja alkais nakuttamaan, ainakin pitkissä kiihdytyksissä isolla kuormlla. No Trionikkihan sen kyllä huomaa sitten. Kokeilepas täyskaasukiihdytys välillä 170km/h-240km/h? :) Ei vaiteskaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Nii, mutta eikös mulla siis ole isommat suuttimet kun mitä sun tontussa? No joka tapauksessa, tuli äsken pyyhkästyä Kirriin tankkaamaan, ja mutkien kautta kotiin. Kyllä se vaan kulkee niin perkeleesti :twisted: :twisted: ...kunhan pysyy palikat kasassa... :lol:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Äähh..anteeksi edellinen. :oops: Siis molemmissahan on mustat suuttimet (346ccm), vai olenko taas väärässä..? :roll:

Puhutte T5 vs. T5.2:sta..? Eikö se kuitenkin mene niin että T5.2->T5.5? Vai onko 5.0:kin olemassa??
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tri-Lo kirjoitti:Äähh..anteeksi edellinen. :oops: Siis molemmissahan on mustat suuttimet (346ccm), vai olenko taas väärässä..? :roll:

Puhutte T5 vs. T5.2:sta..? Eikö se kuitenkin mene niin että T5.2->T5.5? Vai onko 5.0:kin olemassa??
eiku tuota 5.5:stä takoitin kun puhuin 5:stä. Sehän se yleensä kaikissa on kun puhutaan T5:stä. 5.2 vaan eri maininnalla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

peinu kirjoitti:vakioboksi 200hv -93 tontussa on sama automaatille ja manuaalille, osanumeron (9136490) mukaan siis. Sitä en osaa sanoa, mihinkä automaatti hukkaa osan väännöistään.

Se osanumero mikä sulla on, Heikki, siinä Maptunin boksissa on jostain ihan muusta uudemmasta tontusta otetusta lootasta. Tukee oletusta, että T5 ja T5.2 boksit on samanlaisia fyysisesti.

Maptun sanoo sivuillaa, että he rajoittavat automaatteja varten väännön 400Nm. Olin heihin yhteydessä sähköpostitse ja heidän mielestä tuo 420Nm on käytännössä yksi ja sama kuin 400Nm. Ei muuta kuin kovaa ajoa.

Sulta tippui joku numero välistä noista osanumeroista.

TOssahan noi EPC:n mukaiset boksit:

Vuodelta 93
Kuva


ja Vuodelta 94-94
Kuva
Se vääntö häviää siihen luistattamiseen, kun nuo automaatti lootat on
tehty sellaisiksi ( ainoastaan 4:n on kiinteä välitys, siis ei luistoa )
Mutta kaikki muut tuppaavat luistamaan )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja vielä lisätään edelliseen kommenttiin:

Se mitä tapahtuu tehon kasvaessa automaatissa:
laatikko sinällään kyllä kestää tehoja yhtä paljon kuin keppi vaihteinenkin.
Mutta nämä luistamiset lisääntyvät siinä määrin että laatikon ikä on
hyvin lyhyt jos koko ajan käytetään maksimi vääntöä.
Eli laatikko luistaa liikaa... 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin