nyt alkaa pahasti näyttämään siltä, että kohtapuoliin kaupat tehdään mustasta -01stä Muistelen lukeneeni jostain että Saabin käyttämä musta on ns. metalliväri?Tieto kiinnostaa vahan valinnan takia(pitäähän vahat olla valmiina kun auto saapuu pihaan.
Mikä on muuten mielestänne paras (hinta/laatu)vaha?
Itsellä Ng900T -94, Värinä 170, Eli normaali kiiltävä musta. En tiedä onko noihin "mustiin" tullut sitten viime vuosina noita metalliväri sekoituksia, mutta aitoja 170 mustia on ollut ainakin vielä vuoden 2000 tietämillä.
Itse olen tähän asti käyttänyt AutoGlymin vahaa, mutta olen vakavasti siirtymässä Zainon vahoihin, kun saan vaan aikaiseksi hommattua, kun ovat isot pojat noita kovasti kehuneet
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Suosittelen lämpimästi tutustumista Zaino autonhoitotuotteisiin. "Haku"-toiminnolla löytyy tästä foorumista jonkin verran juttua kyseisestä mönjästä.
Tämän lisäksi kannattaa käydä tsekkaamassa: http://www.carwaxzaino.fi http://www.zainostore.com
Mustan auton maalipinnan saa kiiltämään todella nätisti Zainon avulla. Kannattaa tsekkaa noilta sivuilta galleriat niin näkee esimerrkejä
Eiköhän se ole vakiona tuo lakka kaikissa 9-3:ssa. Minulla on erittäin karvalakkiversio yön sinisenä ja manuaalin mukaan siinäkin on seitsemän eri kerrosta pellin päällä. Kaksi päällimmäistä ovat lakkakerroksia.
Kyynikko kirjoitti:Eiköhän se ole vakiona tuo lakka kaikissa 9-3:ssa. Minulla on erittäin karvalakkiversio yön sinisenä ja manuaalin mukaan siinäkin on seitsemän eri kerrosta pellin päällä. Kaksi päällimmäistä ovat lakkakerroksia.
Niin. Autosi ei ole musta, vaan ilmeisimmin helmiäis tai metallinhohtoväri.. jossa on varmasti lakka.. Pitää selvitellä tota 170 värin koostumusta ja kysellä viisaammilta
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jatketaan vielä Zainolinjalla
Pade tai Potkis: minkälainen käsittelyproseduuri olisi optimaalisin 170-värikoodin omaavalle, harjapesujälkiselle Saballe?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Jatketaan vielä Zainolinjalla
Pade tai Potkis: minkälainen käsittelyproseduuri olisi optimaalisin 170-värikoodin omaavalle, harjapesujälkiselle Saballe?
Jos maalipinnassa on paljon naarmuja ja pyörrejälkiä pelkkä Z-5 ei välttämättä riitä vaan myllytys on edessä ! Zainolta on äskettäin tullu uusi kevyesti hiova tökötti myllytykseen nimeltä Z-PC ( http://www.zainostore.com/Merchant2/mer ... Code=Zaino ). Ehkä Potkis voi kertoa jos ja millon kyseistä tököttiä on saatavillä täällä.
Nimenomaan tällanen cleaneri on kauan puuttunut Zainon valikoimasta mutta nyt vihdoin sellanen löytyy. Odotan mielenkiinnolla että pääsisi kokeilemaan tätä.
Mutta vastauksena kysymykseesi, tarvitset siis tuon peruspaketin ja sen lisäksi joko Z-5 (jos naarmut ovat hyvin pieniä) tai tuon uuden Z-PC:n tai vaikkapa molemmat.