Jakopään ketjut - automaatti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Luulisinpa, en tiedä, että B234:t ENNEN Trionicia oli pitkällä lohkolla. Eli ei tuo eri hihna ilmastointikompuralle vielä kerro, että kumpi lohko ja kansi on kyseessä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kyllä varmaan on yhdelläkin hihnalla, koska kaverin -91 TurboS on pitkälohko ja siinä on yhdellä hihnalla kaikki. Eikä varmasti ole vaihdettu konetta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olen kyllä ollut siinä uskossa että tämä pata joka nyt on paikallaan
on pitkälohkoinen ( B234 ).
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin EPC:tä on tutkittu ja lyhytlohkoisessa on mm..erilainen moottorin
kiinnike kuin pitkälohkoisessa.
Minulla on pitkälohkoinen yhdellä hihnalla.

Moottorin yläpuolella oleva kiinnike ( pitkittäistuki ) on erilainen lyhyt
lohkoisessa.
Lyhytlohkoisessa se kiinnike ei mene niin alas kuin pitkälohkoisessa.

Ja vetarin laakeri tuki on erilainen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ainakin siitä näkee onko pitkä vai lyhyt, jos jakopään päädyssä olevat kannenpultit on näkyvissä on kyseessä lyhyt "lohko". Pitkässä ne on siellä jakopään kopan sisäpuolella.

Minua kiinnostaiskin sopiiko kampiakseli tuosta pitkästä -> lyhyeen? Koska näyttäis että lohkot sinällään on saman mittasia ainoostaan jakopään osalla on mittaeroa?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Mitähän tuo tasapainoketjujen remppa maksaa - niitten poisotto oli maksanut n. 400€. Onko autossa tosiaan "turhia" osia, mitkä voi vain ottaa pois. :?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Peter Finn kirjoitti:Onko autossa tosiaan "turhia" osia, mitkä voi vain ottaa pois. :?
On :!: :lol: Ja tuo vielä lisää reagointiherkkyyttä ja alakierrosvääntöä koneessa kun ketjulla heittää vesilintua.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo sinne on epähuomiossa laitettu tarpeettomia osia :lol:
Jätän kanssa pois sen tasapainoketjun, laahaimet ja kiristimen, täytyy vaan tehdä yksi hela siihen jakoketjun laahaimen alle, jossa paikassa on normaalisti tasapainoketjun laahain.

Täytyypä tutkia mitä kaikkia muita turhia osia koneesta voisi jättää pois :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

ng900aero kirjoitti:Joo sinne on epähuomiossa laitettu tarpeettomia osia :lol:
Jätän kanssa pois sen tasapainoketjun, laahaimet ja kiristimen, täytyy vaan tehdä yksi hela siihen jakoketjun laahaimen alle, jossa paikassa on normaalisti tasapainoketjun laahain.

Täytyypä tutkia mitä kaikkia muita turhia osia koneesta voisi jättää pois :wink:
Männät....... :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T kirjoitti: Täytyypä tutkia mitä kaikkia muita turhia osia koneesta voisi jättää pois :wink:
Männät....... :lol:[/quote]

Tai öljypumpun, jos laittaisin sähköisen :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pitääpä rosvota tätä topiccia ja pistää hivenen OT:tä
Eli eikös 2.3 vaparissa ja täyspaineisessa ole samanlaiset jakopäät?
Entäs mistä olette ostaneet noita jakopään kilkkeitä (ketju, rattaat, laahaimet) ja paljonko kustansi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:-91 2.0 AC on erillisellä remmillä ja 2.3:ssa kaikki yhdellä.
Siis jakopää :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:Pitääpä rosvota tätä topiccia ja pistää hivenen OT:tä
Eli eikös 2.3 vaparissa ja täyspaineisessa ole samanlaiset jakopäät?
Entäs mistä olette ostaneet noita jakopään kilkkeitä (ketju, rattaat, laahaimet) ja paljonko kustansi?
En ole ostanut mistään, mutta http://www.speedparts.se -> Produkter -> Motordelar -> Kamkejor

Siitä saa aika hyvän käsityksen mitkä osat käy myös ristiin toisten mallien kanssa.

Voin vaikka suomentaa sulle jos soittelet tänne päin :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:Pitääpä rosvota tätä topiccia ja pistää hivenen OT:tä
Eli eikös 2.3 vaparissa ja täyspaineisessa ole samanlaiset jakopäät?
Entäs mistä olette ostaneet noita jakopään kilkkeitä (ketju, rattaat, laahaimet) ja paljonko kustansi?
En ole ostanut mistään, mutta http://www.speedparts.se -> Produkter -> Motordelar -> Kamkejor

Siitä saa aika hyvän käsityksen mitkä osat käy myös ristiin toisten mallien kanssa.

Voin vaikka suomentaa sulle jos soittelet tänne päin :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

peinu kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Pitääpä rosvota tätä topiccia ja pistää hivenen OT:tä
Eli eikös 2.3 vaparissa ja täyspaineisessa ole samanlaiset jakopäät?
Entäs mistä olette ostaneet noita jakopään kilkkeitä (ketju, rattaat, laahaimet) ja paljonko kustansi?
En ole ostanut mistään, mutta http://www.speedparts.se -> Produkter -> Motordelar -> Kamkejor

Siitä saa aika hyvän käsityksen mitkä osat käy myös ristiin toisten mallien kanssa.

Voin vaikka suomentaa sulle jos soittelet tänne päin :)
huh uh, katosi koko threadi äsken....klikkailen monta kertaa takas ja tein toisin, katotaas 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin