Haku ei tuottanut tulosta
Voiko kampiakselin stefan sieltä hihnapyörän takaa vaihtaa ilman koneen pois ottamista. Kaverin auton kone tiputtelee sieltä öljyä.
Jos voi, mitä kautta homma on hoidettu.
2,1 iivarin kampuran stefan vaihto
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
2,1 iivarin kampuran stefan vaihto
# 419 Vesa Pohjalainen
Kyseessä rintapellin puoli?
Pystyy satkus vaihtamaan. 99 ja 90 ei pysty kun on liian ahas..
Työkalu vaan millä saa pultin auki ,jokin pitkä varsi jossa näppärä hylsy.
Samalla vaihtaisin öljypumpun o-renkaan. Veikkaisin että vuotaa ennemmin siitä.
Työkalu vaan millä saa pultin auki ,jokin pitkä varsi jossa näppärä hylsy.
Samalla vaihtaisin öljypumpun o-renkaan. Veikkaisin että vuotaa ennemmin siitä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kyl mie sen 8-venttiiliseen vaihdoin. Ei siinä mitään muuta hankalaa ole, kuin saada ensinnäkin sellainen avain sinne tulipellin ja hihnapyörän väliin, että saa avattua pultin. Siinä vaiheessa pitää pidellä jollain jipolla vauhtipyörän hammaskehästä kiinni (parit ruuvimeisselit kaverin käteen ja sanoo, että pitele vastaan). Sittenhän siinä on semmosta akrobatiaa tiedossa, että saa stefan lähtemään irti. 16-venaisessa se hihna pyörän seutu on kieltämättä paljon hankalammin tavoitettavissa, kuin 8-tappisessa. Huomasin 900S -92:n kansiremppaa tehdessäni, kun laitoin tehostimen pumppua paikoilleen...
Vanha tiiviste pois vääntämällä meisselillä, mutta samalla varoen, ettei riko tiivistepintaa pesästä. Toiset vaihtaa sen pumpun kannen o-renkaankin samalla. Itse en vaihtanut. Uusi tiiviste pitäisi joko ostaa saabilta tai sitten asentaa tarvikeliikkeen tiiviste hieman ulommas, kuin entinen. Saabin orggistiivisteessä huullos tulee uuteen kohtaan hihnapyörän tiivistepintaa ja tiiviste pitää pidempään. Tarviketiivisteellä sama efekti saadaan asentamalla tiiviste hieman ulommas (2-3mm) kuin vanha oli. Tiivisteen asettaminen oli tietysti melkoista akrobatiaa tilan ahtauden takia. Käytin peiliä tähyilyyn, sekä hylsyä ja ruuvimeisseleitä apuna tiivisteen asettamisessa. Ehkä se pumpun kannen irroitus helpottaisi juuri tuon tiivisteen asennusvaiheessa, kun homman voisi tehdä pöydällä. Alhaalta päin ei pysty tekemään mitään muuta, kuin katselemaan, että "tuolla se on".
Vanha tiiviste pois vääntämällä meisselillä, mutta samalla varoen, ettei riko tiivistepintaa pesästä. Toiset vaihtaa sen pumpun kannen o-renkaankin samalla. Itse en vaihtanut. Uusi tiiviste pitäisi joko ostaa saabilta tai sitten asentaa tarvikeliikkeen tiiviste hieman ulommas, kuin entinen. Saabin orggistiivisteessä huullos tulee uuteen kohtaan hihnapyörän tiivistepintaa ja tiiviste pitää pidempään. Tarviketiivisteellä sama efekti saadaan asentamalla tiiviste hieman ulommas (2-3mm) kuin vanha oli. Tiivisteen asettaminen oli tietysti melkoista akrobatiaa tilan ahtauden takia. Käytin peiliä tähyilyyn, sekä hylsyä ja ruuvimeisseleitä apuna tiivisteen asettamisessa. Ehkä se pumpun kannen irroitus helpottaisi juuri tuon tiivisteen asennusvaiheessa, kun homman voisi tehdä pöydällä. Alhaalta päin ei pysty tekemään mitään muuta, kuin katselemaan, että "tuolla se on".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vai yläkautta se tehdäänkin, pitkäkätisten laji sanoisin, ja luulisinpa jotta avustaja siinä pitää olla alakautta asettamassa lisäksi 
No teetin juuri ko homman 2.0 16V 900/ 91 : een, kustansi työ 125 €.
meni samalla kun remmit piti vaihtaa, laturin remmi katkes ja kiilautui sinne hihnapyörän taa, oli tuuria ettei Hall - anturi hajonnut taistelussa, olin vielä reissussa jossain hevon kuusessa.
Tehostimen remmikin kääntyi ylösalaisin hampaat pystyyn.
Eli 2.5 timmee, ei mielestäni paha, en ny viittiny alkaa voimisteleen sen kanssa.
Ei ollu ku jotain 5 vuotta vanhat ja noin 50 000 km, pitää niitäkin sit joskus vaihdella.
Se lyhennetty hylsy on muuten 30 mm avainväli ainakin 2.0 koneessa

No teetin juuri ko homman 2.0 16V 900/ 91 : een, kustansi työ 125 €.
meni samalla kun remmit piti vaihtaa, laturin remmi katkes ja kiilautui sinne hihnapyörän taa, oli tuuria ettei Hall - anturi hajonnut taistelussa, olin vielä reissussa jossain hevon kuusessa.
Tehostimen remmikin kääntyi ylösalaisin hampaat pystyyn.
Eli 2.5 timmee, ei mielestäni paha, en ny viittiny alkaa voimisteleen sen kanssa.
Ei ollu ku jotain 5 vuotta vanhat ja noin 50 000 km, pitää niitäkin sit joskus vaihdella.
Se lyhennetty hylsy on muuten 30 mm avainväli ainakin 2.0 koneessa