Mitähän kaikkee eroa tuossa on.
Fyysisesti sopinee paikoille ilman sen ihmeempiä, vetarin tuennoissa taitaa olla eroa. Entä onko vetareissa jotain eroa?
Oma auto on 9000T-86 ja mahdollinen osaluovuttaja olisi pari vuotta nuorempi ruisku.
Haulla löysin:
Risto kirjoitti:Yleinen moka on jättää oikeanpuoleisen vetoakselin tukilaakerin pukki vaihtamatta. Automaatissa ja manuaalissa on perä eri kohdassa verrattuna moottoriin ja kyseisen pukin vaihtamattajättäminen aiheuttaa väliakselin joutumisen hieman vinoon, mikä aiheuttaa ennenpitkää esim. väliakselin spoorien pettämisen ja veto loppuu.
Pukit on helppo erottaa toisistaan, automaatin pukissa on iso A ja manuaalin pukissa on iso M.
Eli toi kannattaa ottaa myös talteen.
Tuolta sivulta löytyy jus:in linkkejä taulukoihin eri laatikoista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15
Ongelmana on että noista pitäis ymmärtää jotain.

Kokonaisvälitys nyt varmaan tihenee, oma manuaali on todennäköisesti GM5301 (kokonaisvälitys suurimmalla vaihteella 3.2) ja toi automaatti on varmaan GA64101(kokonaisvälitys suurimmalla vaihteella 3.1) eli mitähän toi tekis kierrosluvuis satasen vauhdissa?
Mites noi sitten vaikuttaa kun yhdessä linkissä on mainintaa 2/3-portaisista säätimistä ja samalla mainitaan max. sisäänmenevä 170/270Nm.
Tosin saman lapun mukaan iivareistakin löytyy löytyy molempia säätimiä, mistähän tuo sitten selviäisi?
Eli mitenköhän noi vääntö/säädinerot vaikuttaa kestävyyteen ja itse vaihtotapahtumaan?
Lisäksi tomaatin öljynjäähdytin täytynee sijoittaa jonnekin, entäs toi edu? Tomaattivaihteisissahan on ne pykälät mutta jos sellasii ei kaipaa niin pitääkö tuota ees vaihtaa ja käykö toi suoraan tuosta ruiskusta?
Tietty saa tarjota edullista turbon laatikkoa oheishiluineen.
Paljon on ilmeisesti toista päin tehtyjä konversioita mutta noita ruisku/turbo sovituksia vähempi.