Syy: samoila lämpösillä ja sedanin reppu kun aina tuppaa roikkuun kun tulee kuormaa. samalla kans pohjaanlyöntikumille uusi elämä. Eli sopivan kireä prikka sinne kumin sisään ja pidempi pultti vaan, sinne kiristyy ja ei taatusti enää aukea vulkanoinneista!!!
huomioita:
käytin hallitunkkia ja 2 kpl ristikkotunkkeja ja pölkyt takimmaisten nosturikorvien alle.
parhaiten onnistuu mielestäni maan tasossa eli pihalla vaan raakasti, kaiken kansan nähden julukista nöyryytystä

Piti irroittaa alatukivarsi korista ja se pitkittäistukitukitanko akselin korvakkeesta.
Ristikoilla säätelin akselin korkeutta, jotta jarruletkut ei veny rikki ( kireellä oli jo)
pultit aukes suht sovinnolla, pulttipyssy oli poikaa.
Monroen sensatracit on ihan paskaa, muutaman vuoden käytössä ja ajettu ihan nurkka- ajoa jotain 30---40000 km.
Takapumput oli ihmeelliset, toinen ihan vetelä ja kaasut pihalla, toinen puolijumissa ja kaasut kans pihalla.
Etupumput oli kans ihan vetelät ja henki pihalla.
Toi laatu ei voi olla direktiivien mukaista ja mä en oo ajeskellu saappalla missään sienimettissä tai murtsikoissa.
Mulla on jälkiasennetut vakaajat, ehkä niiden vuoksi iskarit on kelvanneet katsarille tai eihän viimesyksynä niitä vielä taidettu testatakkaan.
Ristikoilla säätelin taka- akselin korkeutta ja hallitunkilla vetokoukun kiinnityspisteestä nostelin koko perää. Kumipuslat kiristin takasin lopullisesti vasta toiminta- asennossa kun koko akselin paino makas ristikkojen varassa.
Oon pitäny kierteen suojana sellasiin pehmomuovisii putkitötteröitä , , joissa vaseliinia.
Samalla vetelin pari varvia Hammerite- maalia muutaman kohtaan pyöräkotelossa ( ensin tietenkin hioin porakoneteräsharjapyöröllä pellille).
Iskareista piti hioa 1--2 mm pois alapuslan holkista, oli kehto sen verta kiristetty edellisellä kerralla lyttyyn.
Kaikki kierteet teräsharjasin auki ennen takasinlaittoo ja Euro-tervaa sit jengoihin.
Se alakehdossa oleva 19 mm( vanhoissa vissiin 18 mm) avainvälin mutteri voipi joskus olla aika kehveli avattava ( turhaan sitä niin vi--mmatusti kiristetään.
Pitää nostaa akseli niin korkealle että lenkki mahtuu alla kiertymään.
Kannattaa melkein kiilata se lenkki hyvin ettei pääse lipsumaan tai olis oltava 6- kulma lenkki, mutta eipä niitä juuri näy . Sellasen kyllä tekasee nopeammin sipaisemalla hylsystä siivun ja heppaa sen latakkaan kuin hakee kaupasta.
Iskarit hirtin kasaan sähkölangan pätkällä ( alasilmukka--/ yläolkapää), kun en niitä oikein muuten sinne saanut. Painelin muutaman kerran pojaan asti pystystä ennen sitä

Jousi lähti paremmin siten kun sen yläkumin jätti paikoilleen , se säästi muutaman millin korkeutta.
Kyl ny katsarin kelpaa vedellä pohjaanlyöntikumeistakin , varsinkin naispuolisen, non niin miehekkään paksusiikii

Oiskoha ollu jotain 6 timmee ku rauhallisesti koffin voimalla.
Saa ny sit näge roikkuuko reppu vielä