
bleed valve
Jos se olis siinä kumimutkassa niin se venttili olisi sitä ennen eikä se vaikuttais mitenkään koneen toimintaan. IMM mittaa vain imuilman määrää ja sitenhän se sais sen selville reaaliajassa. Sen toimivuutta paineen alla en tiedä ja on liki ainoa ongelma tässä rojektissa. 

Viimeksi muokannut tamtami, Ke Elo 24, 2005 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
ainakin saisi öljyä, ei varmaan kestäisi kauaa...tamtami kirjoitti:HMMMMMM.... mitäs tapahtuis jos siirtäis tuon immun tuohon kaasuläpän eteen. Siihen samaan kumiin kiinni mikä menee siihen läppäkoteloon. Sais laitettua sit tuon vapaavirtaussuodattimenkin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Joo en osaa turpasta sanoo, mutta vaparissa ainakin taitaa olla toi öljy ongelma. Enpä tiedä onko tosta vv-suodattimesta mitään niin suurta hyötyä. Vaparissahan ei ainakaan ole yhtään merkitystä.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
No siellähän sitä juuri nimenomaan onkin, vähässä määrin VV-putsarista tullutta ja sitten se minkä ahdin antaa läpi(eli huippukunnossa ollessaankin liikaa kuumalanka-IMM:älle).tamtami kirjoitti:Eikai sitä öljyä luulis enää coolerin ja pitkien putkien jälkeen riittävän sinne immuun asti.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ja huohotukset vielä..Myrkky kirjoitti:No siellähän sitä juuri nimenomaan onkin, vähässä määrin VV-putsarista tullutta ja sitten se minkä ahdin antaa läpi(eli huippukunnossa ollessaankin liikaa kuumalanka-IMM:älle).tamtami kirjoitti:Eikai sitä öljyä luulis enää coolerin ja pitkien putkien jälkeen riittävän sinne immuun asti.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
No, ei se sinänsä ohita softaa, mutta hidastaa hukkaportin aukeamista ja näin myös nakutukseen reagoimista.
Jos ruuvia avaa liikaa ja kone nakuttaa, ei APC/Trionic pystykään laskemaan ahtopainetta niin nopeasti, kuin haluaisi.
Matalapainevehkeissähän tosin mitään mankkuvenaa ei edes ole, mutta toisaalta bensakartat eivät ole yhtä anteliaat, joten varovasti sen bleederin kanssa, jos semmoisen meinaa asentaa.
Jos ruuvia avaa liikaa ja kone nakuttaa, ei APC/Trionic pystykään laskemaan ahtopainetta niin nopeasti, kuin haluaisi.
Matalapainevehkeissähän tosin mitään mankkuvenaa ei edes ole, mutta toisaalta bensakartat eivät ole yhtä anteliaat, joten varovasti sen bleederin kanssa, jos semmoisen meinaa asentaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
No ei tosiaankaan ohita softaa eikä aiheuta nakutusta ainakaan T5:ssa. Tuosta T7:n toimivuudesta bleedillä ei ole kokemusta.juhokare kirjoitti:Tuota bleed-valvea ei kait kannata käyttää ainakaan uudemmissa Saabbaissa? Sehän ohittaa softan ja aiheuttaa kait nakutusta.
Kantsii tutustua tuohon kulkupelin "softan" tekemisiin ja tekemättömyyksiin niin ymmärtää mikä vaikuttaa mihinkin.
Ei toki ole mikään "plug and play" kuten sellainen "oikea" viritys, mutta vaihtoehto kuitenkin.
Tuohon nakutukseen sen verran että kyllä se ensin laskee ennakkoa ja lukee tuolta lamdan antamaa arvoa esim. laiha seos. ennen kuin alkaa paineita edes yrittämään laskea.
Toiseksi ei tuolla bleedillä ohiteta 100% tuota APC venaa eli kyllä se edelleen on mukana vaikkakaan ei täysillä. Tätä on tullut testattua useamman kerran, kuumalla koneella ja kuumalla kelillä sai avata Bleedin kokonaan eikä nostanut ahtoja yli 0.9bar millään. Kun taas samalla setupilla kokeilin yöllä kun lämpötila putos alle 20 ast, niin fuel cut iski heti.
En kuitenkaan suosittele bleedin käyttöä... sehän voi rikkoa koneen (kuten mikä tahansa viritys).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tämä siis Trionic-peleissä..V-M kirjoitti:Tuohon nakutukseen sen verran että kyllä se ensin laskee ennakkoa ja lukee tuolta lamdan antamaa arvoa esim. laiha seos. ennen kuin alkaa paineita edes yrittämään laskea.juhokare kirjoitti:Tuota bleed-valvea ei kait kannata käyttää ainakaan uudemmissa Saabbaissa? Sehän ohittaa softan ja aiheuttaa kait nakutusta.
DI+APC:ssä ei nakutus vaikuta syttyyn lainkaan, DI/APC:sta en ole varma, kun en ole järjestelmään tutustunut.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)