bleed valve

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Jos se olis siinä kumimutkassa niin se venttili olisi sitä ennen eikä se vaikuttais mitenkään koneen toimintaan. IMM mittaa vain imuilman määrää ja sitenhän se sais sen selville reaaliajassa. Sen toimivuutta paineen alla en tiedä ja on liki ainoa ongelma tässä rojektissa. :lol:
Viimeksi muokannut tamtami, Ke Elo 24, 2005 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tamtami kirjoitti:HMMMMMM.... mitäs tapahtuis jos siirtäis tuon immun tuohon kaasuläpän eteen. Siihen samaan kumiin kiinni mikä menee siihen läppäkoteloon. Sais laitettua sit tuon vapaavirtaussuodattimenkin.
ainakin saisi öljyä, ei varmaan kestäisi kauaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Öljyä, mistä? :lol: :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

No vaikkapa siitä vv-suodattimesta. Olen kuullut että noi vv-suodattimien öljyt ei tekisi oikein hyvää kuumalankatyyppisille immuille.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Eikai sitä öljyä luulis enää coolerin ja pitkien putkien jälkeen riittävän sinne immuun asti. 8O
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Joo en osaa turpasta sanoo, mutta vaparissa ainakin taitaa olla toi öljy ongelma. Enpä tiedä onko tosta vv-suodattimesta mitään niin suurta hyötyä. Vaparissahan ei ainakaan ole yhtään merkitystä.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

tamtami kirjoitti:Eikai sitä öljyä luulis enää coolerin ja pitkien putkien jälkeen riittävän sinne immuun asti. 8O
No siellähän sitä juuri nimenomaan onkin, vähässä määrin VV-putsarista tullutta ja sitten se minkä ahdin antaa läpi(eli huippukunnossa ollessaankin liikaa kuumalanka-IMM:älle).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Myrkky kirjoitti:
tamtami kirjoitti:Eikai sitä öljyä luulis enää coolerin ja pitkien putkien jälkeen riittävän sinne immuun asti. 8O
No siellähän sitä juuri nimenomaan onkin, vähässä määrin VV-putsarista tullutta ja sitten se minkä ahdin antaa läpi(eli huippukunnossa ollessaankin liikaa kuumalanka-IMM:älle).
ja huohotukset vielä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuota bleed-valvea ei kait kannata käyttää ainakaan uudemmissa Saabbaissa? Sehän ohittaa softan ja aiheuttaa kait nakutusta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

No, ei se sinänsä ohita softaa, mutta hidastaa hukkaportin aukeamista ja näin myös nakutukseen reagoimista.

Jos ruuvia avaa liikaa ja kone nakuttaa, ei APC/Trionic pystykään laskemaan ahtopainetta niin nopeasti, kuin haluaisi.

Matalapainevehkeissähän tosin mitään mankkuvenaa ei edes ole, mutta toisaalta bensakartat eivät ole yhtä anteliaat, joten varovasti sen bleederin kanssa, jos semmoisen meinaa asentaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

juhokare kirjoitti:Tuota bleed-valvea ei kait kannata käyttää ainakaan uudemmissa Saabbaissa? Sehän ohittaa softan ja aiheuttaa kait nakutusta.
No ei tosiaankaan ohita softaa eikä aiheuta nakutusta ainakaan T5:ssa. Tuosta T7:n toimivuudesta bleedillä ei ole kokemusta.

Kantsii tutustua tuohon kulkupelin "softan" tekemisiin ja tekemättömyyksiin niin ymmärtää mikä vaikuttaa mihinkin.

Ei toki ole mikään "plug and play" kuten sellainen "oikea" viritys, mutta vaihtoehto kuitenkin.

Tuohon nakutukseen sen verran että kyllä se ensin laskee ennakkoa ja lukee tuolta lamdan antamaa arvoa esim. laiha seos. ennen kuin alkaa paineita edes yrittämään laskea.

Toiseksi ei tuolla bleedillä ohiteta 100% tuota APC venaa eli kyllä se edelleen on mukana vaikkakaan ei täysillä. Tätä on tullut testattua useamman kerran, kuumalla koneella ja kuumalla kelillä sai avata Bleedin kokonaan eikä nostanut ahtoja yli 0.9bar millään. Kun taas samalla setupilla kokeilin yöllä kun lämpötila putos alle 20 ast, niin fuel cut iski heti.

En kuitenkaan suosittele bleedin käyttöä... sehän voi rikkoa koneen (kuten mikä tahansa viritys).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos on apc vehje niin säätää apc:n reilusti yli että se puuttuu peliin vasta jos nakuttaa ja laittaa tuon bleedin vain siihen rinnalle omalla letkullansa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

V-M kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Tuota bleed-valvea ei kait kannata käyttää ainakaan uudemmissa Saabbaissa? Sehän ohittaa softan ja aiheuttaa kait nakutusta.
Tuohon nakutukseen sen verran että kyllä se ensin laskee ennakkoa ja lukee tuolta lamdan antamaa arvoa esim. laiha seos. ennen kuin alkaa paineita edes yrittämään laskea.
Tämä siis Trionic-peleissä..

DI+APC:ssä ei nakutus vaikuta syttyyn lainkaan, DI/APC:sta en ole varma, kun en ole järjestelmään tutustunut.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin