cs vilkuista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

MacTurbo kirjoitti:OT: mites jos tuon rosvoliittimen "yhdyslevyn" tinaisi johtoihin, liittimen muoviosa toimisi suojuksena :?:
Menisikö silloin Saabismitarkastuksesta läpi :lol:
Eikö se oli jo helpompi kuorasta hieman sitä ja tinata suoraan siihen kutistesukan kera? Nuo rosvotkin ovat useasti aika huonoa tavaraa eli se johtoon "pureutuva" osa on aika toleranssilla tehty ja siinä pitää huomioida että se menee sen eristekerroksen läpi ja ettei se kuitenkaan katkase niitä alkuperäisen johtimen johtoja. Ikäviä esimerkkeja molemmista riittää huru myckket. Voi kuvitella mitä tuollaset saavat aikaan uudemmissa kulkineissa kun ihmeellisiä jännite piikkejä tulee järjestelmään.

Anteeksi tämä avautuminen! Mutta niitä sulaneita möykkyjä oli ikävä selvitellä ja outoja toimimattomuuksia etsiskellä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

V-M kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:OT: mites jos tuon rosvoliittimen "yhdyslevyn" tinaisi johtoihin, liittimen muoviosa toimisi suojuksena :?:
Menisikö silloin Saabismitarkastuksesta läpi :lol:
Eikö se oli jo helpompi kuorasta hieman sitä ja tinata suoraan siihen kutistesukan kera? Nuo rosvotkin ovat useasti aika huonoa tavaraa eli se johtoon "pureutuva" osa on aika toleranssilla tehty ja siinä pitää huomioida että se menee sen eristekerroksen läpi ja ettei se kuitenkaan katkase niitä alkuperäisen johtimen johtoja. Ikäviä esimerkkeja molemmista riittää huru myckket. Voi kuvitella mitä tuollaset saavat aikaan uudemmissa kulkineissa kun ihmeellisiä jännite piikkejä tulee järjestelmään.

Anteeksi tämä avautuminen! Mutta niitä sulaneita möykkyjä oli ikävä selvitellä ja outoja toimimattomuuksia etsiskellä.

V-M
Joo, menee jo sarkasmin puolelle itse kullakin :lol:
Ei tässä itsekkään olla ensimmäistä Saabia rakentamassa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sarkasmi tarkistus suoritettu 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hyvähän tässä on lukea teidän tekstejänne, mulla on nimittäin vasta toisen saabin rakentelu meneillään :D. Siis oppia ikä kaikki, huolella on tarkotus tehdä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

No mää tunnustan, että tuo viimeviikonloppuna ostettu 900i tuossa pihassa on viides :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hyvä tietää, täytyypä käydä kyselemässä paikallisesta Bosch-autohuollosta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

No jukoliste, täällähän kuulee ihan uusia juttuja.
Olinkin ihmetellyt ylimääräisiä johtoja, kun vaihdoin kirkkaat kulmat.
Ostin tuikut Motonetistä, mutta niissä tämä peruutusreikä oli valettu umpeen.
Onneksi on originaalit ambulanssikulmat tallella, niin voi vaihtaa takaisin joskus.
Vai laittaisko helmoihin hyvin suunnatut superledit :D Äh, olen liian vanha tuuninkiin, hyvä että jaksaa edes viat korjata :(
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Äkkiäkös nuihin uusiinkin tekee sen reiän, mulla on just noihin motonetin vilkkuihin nyt tehty reiät valmiiksi ja lampunkannat paikoillaan. Enää johdot ja sitten alkaa näkymään. Aikaa reikien tekemiseen meni rauhalliseen tahtiin pienessä kuumeessa n 15 min per vilkku.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

G-mies kirjoitti:Äkkiäkös nuihin uusiinkin tekee sen reiän, mulla on just noihin motonetin vilkkuihin nyt tehty reiät valmiiksi ja lampunkannat paikoillaan. Enää johdot ja sitten alkaa näkymään. Aikaa reikien tekemiseen meni rauhalliseen tahtiin pienessä kuumeessa n 15 min per vilkku.

Matti
Täytyypä suunnistaa samantien parkkikselle tarkastamaan, kiitti vihjeestä.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mimmi kirjoitti:Niitä urosliittimiä myy mm. Alppilan Autohuolto (se liitin on "Bosch-sandardi" ja ko. pulju on Bosch-liike).
Täytyypä lähteä etsiskelemään olisiko täälläkin jossain Boschin edustusta. :D

Loppuipa taas ilo lyhyeen :(
Täällä ei ole Boschinkaan edustajaa, ollakseen läänin pääkaupunki on täällä surkeaakin surkeammat palvelut.
Tai no, eihän sellaista voi arvostella mitä ei ole!

Ei muuta kuin iloiset rosvoliittimet soimaan :lol: :lol: , ei täällä landella muutakaan voi :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
muzu13
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 14:47
Paikkakunta: Dortmund, DE

Viesti Kirjoittaja muzu13 »

MacTurbo kirjoitti:
Pugman kirjoitti:Joo tosiaan jännä homma kun mulla on ollu nuo sivuperuutusvalot kummassakin tontussa valmiina ja toiminnassa toinen oli 2litranen cs ja tää nykynen 2.3 cs ja kummatkin vm.92
Valmiit johdotukset hävisivät tontuista joskus 90-luvun alkupuolella. Näemmä välillä 93-95. Oma tonttuni on -96 (ja siinä olisi nyt polttimot paikoillaan) :cry:
Omassa 900cse -94:ssä nämä vielä löytyvät. Piuhat on kytketty ja vedetty vilkuille. Sieltä löytyy irtonainen liitin, johon sopii se vilkun kanta suoraan. Toimii täysin pakin kanssa. Johdot musta ja valkoinen. Musta menee maihin ja valkoisesta tulee sähköä, kun pistää pakin päälle.
Iteroinnin helpottamiseksi isä-pappa toi auton muuttoautona Englannista, ostettu siis Lontoon saapilta.

Ei muuta kuin Motonettiin kirkkaita vilkkuja ja ylimääräisiä kantoja hakemaan.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuota, onko niissä Motonetin kirkkaissa paikat sivuperuutusvaloille??
Mulla on Speedpartsilta (PCS) ja niissä ei kyllä ole sitä "linssiä" peruutusvaloille? Johdot kyllä löytyis ja ärsytys oli suuri kirkkaiden vaihdon
jälkeen kun ehti jo tottua että tallista peruuttaessa näkee mitä sivuilla tapahtuu...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Samanlaisia kai nuo ovat molemmat, eli siinä itse vilkun lasissa ei ole mitään erityistä heijastetta sivuperuutusvaloille, lampun kannan paikka kyllä löytyy ja se pitää puhkaista läpi. Heijastinpinta on kyllä sisällä. Oliko vanhoissa sitten vilkun "lasissa" oikeen huomioitu se sivuperuutusvalo?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

On se. Siinä on oranssin vilkunlinssin laidassa kapea, kirkas alue joka
näyttää vain taaksepäin.

edit:
löyty yks huono kuva, jossa tuo on näkyvissä.
Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ehkä tuohon oranssiin on pitänyt tehdä se valkoinen osa sinne taakse, koska olishan se hassua, jos peruutusvalo olisi oranssi. Tämä näin äkkiseltään mietittynä. Kai lainsäädäntö määrittelee, että peruutusvalon pitää olla "valkoinen", ettei se sitten sekoittuisi tuossa tapauksessa vilkuksi, vaikka palaakin kiinteästi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin