Kysymyksiä 99:stä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kaiuttimet upotettava oviin ja hattuhyllylle.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minulla on tuollaiset kaiuttimet, joita ei tarvitse upottaa ja jotka mahtuvat tuolle hyllylle...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kokoat vaikka vanerin paloista tms sopivista rinkuloista jonkin moisen pöntön niille ja verhoilet sen, sitten vaan poralla jollakin kuppiterällä isohko reikä hattuhyllyn läpi takaluusteriin.

niin ja tuosta bensamittarista: jos siihen virittelisi konkan niin että anturi lataa konkkaa vastuksen läpi ja mittari ottaa tiedon konkan navoista, vastus estää ettei konkka lataannu heti täyteen ja konkka pitää sen aikaa näyttämää ylhäällä ettei heti laske....

arvoista en mitään tiedä kun ei ole aavistustakaan mitä tuo mittari virtaa veisi.. eiköhän se muutamalla konkalla ja potikalla luonnistu..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

mikkoimp kirjoitti:niin ja tuosta bensamittarista: jos siihen virittelisi konkan niin että anturi lataa konkkaa vastuksen läpi ja mittari ottaa tiedon konkan navoista, vastus estää ettei konkka lataannu heti täyteen ja konkka pitää sen aikaa näyttämää ylhäällä ettei heti laske....
No niin, nyt päästiin käsiksi uuteen asiaan. Mielenkiintoista. Tuosta kun piirrät jokamiehen kytkentäkaavion ja kerrot komponenttien koot, niin eiköhän aleta rakentamaan :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mistähän vuosimallista alkaen hattuhyllyn pellissä on valmiit reiät nelituumaisille kaiuttimille? Minulla ainakin 82:ssa oli valmiina.

Jos ei löydy reikäsahaa, niin menet makaamaan takakonttiin ja poraat hattuhyllyn peltiin alakautta 5 mm poralla paljon reikiä aukon kehälle vierekkäin niin että saat sitten lyötyä meisselilä tai sahattua aukot auki.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Breadfan86 kirjoitti: Tuli tässä mieleen, että kuinkas paljon tommosella b-motilla uskaltaa ottaa kierroksia, ettei kone laukea? Aikamoinen ulvonta oli jo 4 tuhannessa. En viittiny enempää kokeilla, ettei käy huonosti.
mulla on ollut joitakin b-moottorisia joissa öljynkulutus kasvanut huomattavasti jos ajaa suurilla kierroksilla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:
lucaf kirjoitti:
Breadfan86 kirjoitti:Tuo kierrosmittarihan on oikeastaan mittaristo. Vain nopeusmittari puuttuu.
vinkki: jos haluat pitää auton "alkuperäisenä", älä käytä tuota 80-luvun mittaristoa, siinä on myös erilaiset symbolit kuin 76 vuoden mallissa vasemmanpuoleisessa mittaritalussa. etsi itsellesi käsiin 70 luvun mittariston kierroslukumittari (ems/turbo),siinä on tyyliä:

http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/urv799_kojelauta.jpg

ai niin, ja onnittelut hienon 99:n hankinnasta!
Laitetaan mitä on. Paitsi jos joku haluaa lahjoittaa vanhemmanmallisen kiekkamittarin, niin otan kyllä vastaan. Siihen asti tuo kasarimittari kelpaa.

Mistäs Luca oot noin komeen ralliratin hankkinu?
laita se uudempi kiekkamittari siihen vanhanmallin mittaristoon kiinni ja anna muiden olla alkuperäisiä :wink: , itselläni oli silleen ennen kuin sain hommattua tuon turbon mittariston..

kyllä tuonne hattuhyllyyn peltisaksilla reijän saa, sinuna en vaan tuhoaisi alkuperäistä hattuhyllyä :(

mullakin olisi tuollainen EMS ratti hakusessa.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

gls kirjoitti: mullakin olisi tuollainen EMS ratti hakusessa.. :wink:
noita on 2 kpl täällä hyvinkään lähellä, tosin ovat kiinni alkuperäisissä 99 ems autoissa. jolleivät ole myyty jo. mut ne autot ei ole hinnalla pilattuja verrattuna niissä olevien pisteosien arvokkuuteen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kerro äkkiä lisää! 8O
oon hakenu tommosta koko kesän tuohon punaiseen, ei vaan oo vielä sopivan hintaista löytyny..

koko autoa ei hyvinkäältä asti kehtaa lähtä hakemaan..jos olisi lähempänä niin mikä ettei.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Takakajareilla teetätin reiät peltisepällä. Paineilmasaha lauloi viitisen minuuttia ja aukot oli valmiit. Sitten vaan kovalevystä, huovasta ja 5mm vaahtomuovista tein uuden hattuhyllyn, ja samalla poistin takapenkin lukon kahvan. Kaiuttimet on sitten pultattu hattuhyllyn läpi :D

Ja Luca, enpä taida vaihtaa maskia :P
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin