Mistähän löytyisi se heikoin lenkki? Olin kotia päin ajelemassa, nelostieto n. 60km/h kun kuului sellainen ääni kun olisi jonkin pienen oksan yli ajanut. Pari kilometriä myöhemmin syttyi check radiator valo.
Kotona nokkapelti ylös ja karu totuus paljastui, konehuone ihan märkä.
Onko suoraan jotain paikkaa mistä lähteä vikaa hakemaan, vai onko vain katsottava kaikki letkun liitokset läpi?
Kannattaako nuo vesiroiskeet pestä pois, vai antaa kuivua? Elikkäs onko jäähdytysneste miten vaarallista konehuoneen osille?
Jossain kosahti
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Jossain kosahti
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Joo, vika löytyi, jompikumpi näistä se on. Iso palkeenkieli kohdassa josta letkun "levitys" juuri alkaa. Onko toinen pää kiinni suoraan lämppärissä kun ei mitään kiristimiä näy? Pitääkö siis purkaa paljonkin että saa vanhan pois, vai uskaltaako tuota jatkaa?MarkusJ kirjoitti:Veikkaisin jotakin letkua, , lämppärin menoletku, lämppärin paluuletku.
No joka tapauksessa uusi letku on jostain saatava. Onkohan kellään moista nurkissa täällä keski-suomessa? Taitaa laakkosella olla aika kovat hinnat noille...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Ns. vakiopaikka hajota, jatko on akvaariossa.heikki.rantalaiho kirjoitti:Joo, vika löytyi, jompikumpi näistä se on. Iso palkeenkieli kohdassa josta letkun "levitys" juuri alkaa. Onko toinen pää kiinni suoraan lämppärissä kun ei mitään kiristimiä näy? Pitääkö siis purkaa paljonkin että saa vanhan pois, vai uskaltaako tuota jatkaa?MarkusJ kirjoitti:Veikkaisin jotakin letkua, , lämppärin menoletku, lämppärin paluuletku.
No joka tapauksessa uusi letku on jostain saatava. Onkohan kellään moista nurkissa täällä keski-suomessa? Taitaa laakkosella olla aika kovat hinnat noille...
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Letku maksaa vajaat 70 eur.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=71707
Korja-kumissa alle 30 eur, mikäli vuosimalli täsmää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12479
Purkuohjetta löytynee EPC:stä ja lämmityslaitteen kennonvaihton liittyvistä kuvista.
http://www.quasimotors.com/core.htm
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heat ... hotos.html
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heatercore.html
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=71707
Korja-kumissa alle 30 eur, mikäli vuosimalli täsmää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12479
Purkuohjetta löytynee EPC:stä ja lämmityslaitteen kennonvaihton liittyvistä kuvista.
http://www.quasimotors.com/core.htm
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heat ... hotos.html
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heatercore.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00