Jossain kosahti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Jossain kosahti

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Mistähän löytyisi se heikoin lenkki? Olin kotia päin ajelemassa, nelostieto n. 60km/h kun kuului sellainen ääni kun olisi jonkin pienen oksan yli ajanut. Pari kilometriä myöhemmin syttyi check radiator valo.

Kotona nokkapelti ylös ja karu totuus paljastui, konehuone ihan märkä.

Onko suoraan jotain paikkaa mistä lähteä vikaa hakemaan, vai onko vain katsottava kaikki letkun liitokset läpi?

Kannattaako nuo vesiroiskeet pestä pois, vai antaa kuivua? Elikkäs onko jäähdytysneste miten vaarallista konehuoneen osille?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Veikkaisin jotakin letkua, todennäköisyysjärjestyksessä ylävesiletku, lämppärin menoletku, lämppärin paluuletku. Glykoli jättää ruman valkoisen kalvon jota vaikea saada pois jos ei pese tuoreeltaan.
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Ja glykoli on myös korroosiivinen aine sähkön kanssa eli kaikki moottoritilan johtojen liitokset ovat vaarassa.

Ne kun pääsevät hapettumaan ja syöpymään vuodon seurauksena niin siinä sitä vasta on kivaa vianhakua tiedossa tulevaisuudessa.
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

MarkusJ kirjoitti:Veikkaisin jotakin letkua, , lämppärin menoletku, lämppärin paluuletku.
Joo, vika löytyi, jompikumpi näistä se on. Iso palkeenkieli kohdassa josta letkun "levitys" juuri alkaa. Onko toinen pää kiinni suoraan lämppärissä kun ei mitään kiristimiä näy? Pitääkö siis purkaa paljonkin että saa vanhan pois, vai uskaltaako tuota jatkaa?

No joka tapauksessa uusi letku on jostain saatava. Onkohan kellään moista nurkissa täällä keski-suomessa? Taitaa laakkosella olla aika kovat hinnat noille...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

heikki.rantalaiho kirjoitti:
MarkusJ kirjoitti:Veikkaisin jotakin letkua, , lämppärin menoletku, lämppärin paluuletku.
Joo, vika löytyi, jompikumpi näistä se on. Iso palkeenkieli kohdassa josta letkun "levitys" juuri alkaa. Onko toinen pää kiinni suoraan lämppärissä kun ei mitään kiristimiä näy? Pitääkö siis purkaa paljonkin että saa vanhan pois, vai uskaltaako tuota jatkaa?

No joka tapauksessa uusi letku on jostain saatava. Onkohan kellään moista nurkissa täällä keski-suomessa? Taitaa laakkosella olla aika kovat hinnat noille...
Ns. vakiopaikka hajota, jatko on akvaariossa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Löytyyköhän mistään räjäytyskuvaa? Näkisi vähän mitä kaikkea pitää purkaa edestä pois...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Letku maksaa vajaat 70 eur.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=71707

Korja-kumissa alle 30 eur, mikäli vuosimalli täsmää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12479

Purkuohjetta löytynee EPC:stä ja lämmityslaitteen kennonvaihton liittyvistä kuvista.
http://www.quasimotors.com/core.htm
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heat ... hotos.html
http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000heatercore.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin