ng900 2.0T ajovalon vaihto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
ng900 2.0T ajovalon vaihto
Eli tänä kostana aamuna kun auton käynnistin ni ilmoitti tuollasta että etuvalo ei toimi, kävin kurkkaa ja kas, vasen ajovalo on pimeänä.
Kuinkas tuo vaihto onnistuu? Koitin haualla muttei ihan löytyny ..
Kuinkas tuo vaihto onnistuu? Koitin haualla muttei ihan löytyny ..
Saab 900 2.0t Cab -97
Kannattaa vaihtaa ihan pelkkä H4 polttimo 
-Ruuvaa sisäpuolelta pyöreä muovisuojus (kuin purkin kansi) pois.
-Irrota pistoke lampun kannasta.
-Olikos satkussa rautalanka- vai pyöreä messinkilukko? Jokatapauksessa yläreunasta väännetään lukitus pikkasen sivulle, jotta polttimon kannan lukitus vapautuu ja lukkorengas/rautalanka pois.
-Uusi H4 polttimo sisään lasiin koskematta

-Ruuvaa sisäpuolelta pyöreä muovisuojus (kuin purkin kansi) pois.
-Irrota pistoke lampun kannasta.
-Olikos satkussa rautalanka- vai pyöreä messinkilukko? Jokatapauksessa yläreunasta väännetään lukitus pikkasen sivulle, jotta polttimon kannan lukitus vapautuu ja lukkorengas/rautalanka pois.
-Uusi H4 polttimo sisään lasiin koskematta
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Niin no... ei vielä oikein takaraivoon muodostunut kuinka toimia sen raudan kanssa... se meni niin poskelleen :/ mutta pääasia että se nyt on kiinni.
Miten muuten tämä parkkivalo, huomasin sen myös olevan ulos vedettävissä. siis irrallaan se näytti kolossa olevan, onko siinä jokin lukitusmekanismi ?
Miten muuten tämä parkkivalo, huomasin sen myös olevan ulos vedettävissä. siis irrallaan se näytti kolossa olevan, onko siinä jokin lukitusmekanismi ?
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
no nyt sen raudan kanssa sitten tarkkana. Väänät sen sieltä yläreunasta vain muutaman millin sivuun ja sitten vedät. Se on siinä. Toki toi oikee poltin on vaikeempi vaihtaa jos sattuu kompura olemaan edessä. Tarttee melkein taskulamppuakin jo.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla on käynyt viimeisen muutaman vuoden aikana 2 kertaa niin kun vaihtaa toisen polttimon niin toinen ei enää pala seuraavan startin jälkeen. Aika sattuma olis että polttimoiden elinikä on luppunut samalla minuutilla. En kyllä muutakaan selitystä ole keksinyt. Jokatapauksessa tämän vuoksi vaihdan nykyään aina molemmat polttimot samalla kertaa kun vielä on tuntuma polttimon vaihtoon tallella.Harrimatias kirjoitti:Ja tämä aamuna sanoi toinen vanha poltin itsensä irti :lol: johan siitä viikko kerkesi olemaan edellisestä...
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
ilmoitan sitten koko kansalle olevani melkoinen poropeukalo (onko porolla muuten peukalo?), koska vielä 3-4 H4:n vaihdon jälkeen en koe raudan kanssa kikkailua helpoksi, vaan manaan että prkl ensi kerralla menen merkkiliikkeeseen ja maksan vaihdosta, mutta tämän kerran vielä poijaat...juhokare kirjoitti:Kerran kun sen vaihdon oppii, niin seuraavat kerrat ovat helppoja.


9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
En ole tietenkään Einstein mutta luulisin että tuo johtuu ihan siitä että kun toinen kyrvähtää ensin, taitaa tulla jotain jännitevaihtelua, ja kun vaihdetaan uutta priimaa tilalle, niin vaikuttaa toiseen jännitteellä jostain galaktisen omituisesta syystä..NG900SET -95 kirjoitti:Mulla on käynyt viimeisen muutaman vuoden aikana 2 kertaa niin kun vaihtaa toisen polttimon niin toinen ei enää pala seuraavan startin jälkeen. Aika sattuma olis että polttimoiden elinikä on luppunut samalla minuutilla. En kyllä muutakaan selitystä ole keksinyt. Jokatapauksessa tämän vuoksi vaihdan nykyään aina molemmat polttimot samalla kertaa kun vielä on tuntuma polttimon vaihtoon tallella.Harrimatias kirjoitti:Ja tämä aamuna sanoi toinen vanha poltin itsensä irtijohan siitä viikko kerkesi olemaan edellisestä...
Ja siihen rautaan.. ei mulla ainakaan jotenkin mene jakeluuntuon raudan toiminta,omiin silmiin en näe mitään mikä oikeasati oli helppo ratkaisu, entisenä vanhemman ooppelin omistaja voin todeta että ainakin Omegassa oli todella selkeämpi, ja järkevämpi systeemi...
Saab 900 2.0t Cab -97
Yksi polttimonvaihto ehdoksi on irroittaa koko ajovalo. Maski pois, ja Muistaakseni 4kpl torx ruuveja auki, vilkku syrjään ja siinä se, eikä tarvii näppi tuntumalla räpläillä, tosin käyhän sekin vanhasta tottumuksesta
Mielestäni näin helpompi ja nopeampi operazuuni.

Ei tää niin helppoa ole...
9-3sc Biopower
9-3sc Biopower